חדשות היום

אפסון מכריזה על כניסת טכנולוגית המציאות הרבודה לתחום המוזיאונים והתרבות

ה-Moverio BT-200, משקפי המציאות הרבודה של ענקית ההדמיה חברת אפסון, המיושמים כיום במוזיאונים ברחבי העולם הוצגו במפגש עיתונות שנערך לקראת פסטיבל Geek PicNic שייערך בחוה״מ פסח בין 25-27 באפריל, בגן סאקר בירושלים ולקראת האקתון מגדל דוד, שיערך בין 7- 8 באפריל בירושלים, המיועד לפיתוח הטכנולוגיות מסוג גיימינג, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית לתחום המוזיאונים והתרבות.

אם בעבר החידוש הגדול היה אוזניות בהם צוידו המבקרים, ששמעו הסברים בזמן אמת, קפיצת המדרגה של השנה האחרונה היא שימוש ב- Moverio BT-200 – המשקפיים החכמים של ענקית ההדמיה חברת אפסון. הללו מספקים סביבת מציאות רבודה שמאפשרת להציג בפני המבקרים את ה״סיפור״ בצורה אינטימית יותר ומשכנעת יותר ומוסיפה ‘שכבות’ של מידע על הסביבה בה שוהים המבקרים – בזמן אמת‪.

מנהלת מוצר ה-Moverio של אפסון בישראל, ענבר עיני, הדגימה באירוע לעיתונאים כמו גם לראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, שנכח באירוע את יכולות המשקפיים החכמים שהוסיפו ׳שכבות מידע׳ לחויית הביקור במוזיאון מגדל דוד. כמו כן באמצעות אפליקצית ה- AugmentiGuide Panorama של חברת Enviewz, אשר הותאמה במיוחד ל- Moverio לצורך האירוע, ניתן היה לקבל מידע ותוכן במציאות רבודה אודות אתרי המורשת והמבנים ההסטוריים הנשקפים מחומות מגדל דוד.

״המשקפיים השקופים שלנו, הם פלטפורמה טכנולוגית לבישה, האידיאלית למגוון אפליקציות מוזיאליות״, אומרת עיני. ״ה-Moverio BT-200 מאפשרים למבקרים להיות באינטראקציה עם מגוון תכנים דיגיטליים ועם הסביבה בה הם מבקרים. הם לוקחים את המציאות הרבודה לשלב הבא שלה, בה מבקרים יכולים לחוות יישומים ייחודיים תוך שימוש בטכנולוגיה עכשווית״. עיני מסבירה כי מיקרו מקרנים הנמצאים בשני צידי המשקפיים, מקרינים ׳שכבות׳ של תכנים דיגיטליים על גבי שדה הראייה ה׳אמיתי׳ של החובש אותן, כך שהמציאות מתמזגת איתם בצורה מושלמת.

אפסון ישראל היא גם נותנת חסות ל׳האקתון מגדל דוד׳ הקרוב, במסגרתו יתבקשו המשתתפים לפתח יישומים שיעשירו את חווית המבקשר במוזיאון באמצעות מגוון פלטפורמות כמו למשל ה-Moverio. הצוות המנצח יקבל כפרס זוג משקפי Moverio כמו כן יזכה להפגש עם הנהלת אפסון ישראל ויקבל ליווי והכוונה לבניית תוכנית לקידום האפליקציה בארץ ובאירופה.

ה-Moverio BT-200, משקפי מציאות רבודה (AR) של אפסון שוקלים 88 גר’ בלבד, פועלים על בסיס פלטפורמת האנדרואיד הפתוחה ויציאתם לשוק סללה בפני מפתחים הזדמנויות להשקת מגוון אפליקציות וכלים לשימושים מסחריים, עסקיים וביתיים, בחינוך, הדרכה, בידור, משחק, מדע, רפואה, אבטחה ועוד. המשקפיים השקופים, מציבים מול עיני המרכיב אותן, מסך בגודל 320 אינץ’ (812 ס”מ) באיכות HD וסאונד דולבי דיגיטל. המשקפיים, שבלבם מעבד ליבה כפולה במהירות 1.2 גיגהרץ, מגיעים מוכנים להתמודדות עם שלל יישומי מציאות רבודה אפשריים, כשהם מצוידים בחיישני מציאות ‘רגילה’, דוגמת מצלמה קדמית, GPS, מצפן, ג’ירוסקופ,  ואפילו מד-תאוצה. כל אלו מאפשרים למכשיר להבין בדיוק מירבי את תנועת המשתמש כמו גם את העולם הסובב אותו. סוללת המשקפיים יעילה לכ-שש שעות בין טעינה לטעינה. הן מצוידות ביכולת תקשורת Wi-Fi ומגיעות עם 8 גיגה-בייט של זיכרון מובנה וחריץ הרחבה לכרטיסי SD.

האירוע נערך בהשתתפות מנכ”לית מגדל דוד, אילת ליבר, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מנכ”ל הרשות הפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי, שסיפר כי הרשות לפיתוח ירושלים עושה לילות כימים בתחום הטכנולוגיה והסטארט אפ וכי אימוץ Geek PicNic מתחבר בצורה טבעית למאמצי הרשות לפיתוח ירושלים בתחום הטכנולוגיה והסטארט אפ. נשיא האונ’ העברית, פרופ’ מנחם בן ששון סיפר של-Geek PicNic יגיעו עשרה פרופסורים מהאונ’ העברית ויציגו את המחקרים החדשניים והעתידניים ביותר ויזם הפסטיבל, כרמי וורטמן, הסביר מדוע נבחרה ירושלים לארח את Geek Picnic והגדירה כ״לונה פארק של טכנולוגיה, מדע ואומנות״.

תגובות סגורות