חדשות היום

כיצד ישנה פרויקט טנגו את הדרך בה אתם משתמשים בטלפון שלכם

אנחנו מתחילים להתרגש. ‘פרויקט טנגו’ (Project Tango) יוצא בקרוב לדרך, ואנחנו עובדים בצמוד מאוד לגוגל כדי ליצור את המכשיר הנייד הצרכני הראשון במסגרת הפרוייקט. הקיץ נכריז על טלפון חכם חדש מבוסס פרויקט טנגו, שיעניק למשתמשים עדשה קסומה שתאפשר להם לחוות את העולם בדרך חדשה.

אבל קודם כל, ולפני הכל, אתם צריכים להבין מהו ‘פרויקט טנגו’, ומה הוא באמת יכול להעניק לכם.
בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2016 שהתקיימה בינואר האחרון בלאס וגאס, הכריזו לנובו וגוגל על פיתוח המכשיר הנייד הצרכני הראשון מבוסס פרויקט טנגו. המכשיר המבוסס על מעבד Qualcomm Sanpdragon ואשר יהיה זמין בקיץ 2016, הופך את מסך המכשיר לחלון “קסמים” אשר יכול להקרין שכבת אובייקטים ומידע דיגיטלי לחלל האוויר. לנובו וגוגל עובדים בשיתוף פעולה הדוק על-מנת להשיג אופטימיזציה של תוכנה וחומרה, וכדי להבטיח שהמשתמש יקבל את המירב מהפלטפורמה של פרויקט טנגו.
פרויקט טנגו של גוגל היא פלטפורמה טכנולוגית אשר משתמשת במחשוב חזותי מתקדם, חיישני עומק ומעקב תנועה, כדי ליצור חוויות תלת מימד על גבי המסך, המאפשרות למשתמשים לסקור את הסביבה הפיסית שלהם דרך המכשיר. חומרה ותוכנה ייעודיים משולבים יחדיו כדי לאפשר למכשיר להגיב לכל תנועה של המשתמש, כאשר הוא צועד קדימה, אחורה או נשען לצדדים. מפתחי אפליקציות יכולים להפוך את הבית שלכם למשחק, או ליצור חלון קסמים אל תוך סביבה וירטואלית או רבודה. פרויקט טנגו מאפשר למכשירים לזהות מקומות שהיו בהם בעבר, כגון סלון הבית, המשרד או אזורים ציבוריים. בשונה מ-GPS, מעקב התנועה של פרויקט טנגו עובד בתוך מבנים, ומאפשר למשתמשים לנווט במדויק בתוך קניון, או אפילו לאתר פריט בודד בחנות בה המידע זמין. באמצעות שימוש בחיישן במכשיר, מכשירי פרויקט טנגו יכולים גם ללכוד את מימדי החדר, ולספק מדידות אשר יכולות לשמש כאשר אתם מבצעים קניה של ריהוט או פריטי עיצוב.
בעקרון, פרויקט טנגו מעניק למכשיר הנייד שלכם את היכולת לנווט בעולם הפיזי, בדומה לדרך בה אנחנו עושים זאת כבני אנוש. הגדרנו שלושה תרחישים עיקריים וחשובים לפרויקט: מיקום וניווט, משחקיות ותועלתיות. אנחנו מציגים פה שתי אפליקציות חדשות שמכניסות לפעולה את יכולות המיקום והניווט. יחד עם גוגל אנחנו מציגים את הקסם שטלפון עם רכיב אשר מבוסס על פרויקט טנגו יכול להביא אל חיי היום יום שלכם, וזאת בעזרת שתי אפליקציות שנוצרו בידי GuidiGO ו-Glympse. כדי להדגים את השימושיות והפוטנציאל של המכשיר החדש, ניצלנו את ביקורינו בברצלונה, שאירחה לאחרונה, כמו בכל שנה, את כנס המובייל העולמי.

דרך חדשה ואינטראקטיבית לנוע וגם להציץ אל ההיסטוריה
אם אתם מגלים לראשונה את היהלומים של ברצלונה או נחשפים באופן מעמיק יותר לקסם של העיר, אפליקציית פרויקט טנגו של GuidiGO יכולה להפיח חיים בסיפורי העיר בדרך חדשה לחלוטין שתגרום לכם לשקוע בהם לעומק – והכל באמצעות המכשיר הנייד שלכם. כדי לראות את העוצמה של האפליקציה הזו בפעולה, בואו נבקר במוזיאון האומנות הקטלונית הלאומי בברצלונה (Museu Nacional d’Art de Catalunya in Barcelona). הוא משתמש בתכונות המציאות הרבודה של פרויקט טנגו כדי לאפשר לכם ליצור מדריך אישי משלכם – ואפילו להראות לכם פרטים נסתרים שלא ניתן להבחין בהם בצפיה רגילה. פשוט החזיקו את הטלפון שלכם, בחרו עבודת אומנות, ועקבו אחר הנחיות הכיוון שיופיעו על הרצפה, ממש כאילו אדם אמיתי מראה לכם את הדרך הנכונה. ברגע שתגיעו לציור, החזיקו את הטלפון שלכם למעלה כדי לראות הערות וירטואליות שיופיעו על פני הציור ויספקו מידע חדש אודותיו.
אפליקציית Glympse, המובילה בטכנולוגיית שיתוף מיקום בזמן אמת, מקלה עוד יותר על שיתוף המיקום שלכם עם האנשים החשובים לכם. אפליקציית Glympse משפרת את יכולות העבודה בתוך מבנים על ידי שימוש בטכנולוגיית המציאות הרבודה של פרויקט טנגו. משתמשים המשתפים את המיקום שלהם עם אחרים יכולים למצוא אחד את השני במבנים אשר ההתמצאות בהם עלולה להיות מסובכת, כמו מוזיאונים – כשהם רואים, לכל דבר ועניין, דרך קירות, רצפות ומכשולים אחרים הנקלעים בדרכם. פשוט החזיקו ביד את טלפון פרויקט הטנגו שלכם, ומייד תראו מי משתף עמכם את המיקום שלו – דרך קלה ופשוטה לענות לשאלה “היכן אתה נמצא?”

מדריך צעד אחר צעד לדרך בה זה עובד:
דמיינו את עצמכם בתוך חדר במוזיאון לאומנות. אתם מחזיקים טלפון חכם שאפליקציית GuidiGO כבר מותקנת בו. האפליקציה מציגה מפה של החדרים הפנימיים במוזיאון עם רשימה של הציורים המסוימים שתלויים בהם. אם אתם מתעניינים באחת התמונות שמוצגת במפה, אתם פשוט לוחצים עליה כדי לקבל מידע נוסף וכן הכוונות מדויקות למיקום בו היא נמצאת. תמונת מצלמה של החדר בו אתם נמצאים מוצגת במסך הטלפון – אבל למעשה מדובר בחלון לעולם רבוד שמציג שכבה בה מצוירות על הקרקע נקודות כיוון כחולות היוצרות את הנתיב שיוביל אתכם אל הציור עליו לחצתם. ברגע שתגיעו, יצוץ על המסך חלון של GuidiGO שיחווה על כך שהגעתם למקום הנכון. בשלב זה יוצגו בפניכם הערות וירטואליות וכן סרטון וידאו אודות הציור.
בחודשים הקרובים אנו נביא לכם סיפורים נוספים אודות השותפים שעובדים עמנו כדי להפוך את העתיד הזה למציאות, ונציג בפניכם את הפוטנציאל של כמה מהתכונות והאפליקציות בתחום המשחקיות והתועלתיות. אנחנו עובדים כיום עם אלפי מפתחי צד שלישי כדי לבנות אפליקציות חדשניות ופורצות דרך אשר יאכלסו ויעשירו את האקו-סיסטם של אפליקציות פרויקט טנגו.

ג’ף מרדית’, סגן נשיא ומנהל פעילות הטאבלטים בלנובו

ג'ף מרדית', לנובו

תגובות סגורות