ד”ר זיאד חנא, סגן נשיא למו”פ ומנהל מרכז הפיתוח של קיידנס בחיפה, מונה למרצה אורח באוניברסיטת אוקספורד

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) ואוניברסיטת אוקספורד, מכריזות על שיתוף פעולה לקידום יזמות בתחום פיתוח תחום אימות הפורמל (Formal verification). כחלק משיתוף הפעולה, מונה ד”ר זיאד חנא, סגן נשיא למחקר ופיתוח בקיידנס העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של קיידנס בחיפה, כמרצה אורח במחלקה למדעי המחשב בשלוש השנים הבאות. מינוי זה הוא נדבך נוסף להרחבת פעילותה של קיידנס בתחום האקדמיה ברחבי העולם, באמצעותו מפתחת החברה קשרי העברת ידע וניסיון דו-כיווניים עם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם.

ד”ר זיאד חנא מביא עימו לאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה מעל 25 שנות ניסיון בתעשייה. זיאד אחראי בקיידנס על תחום המו”פ של פלטפורמת האימות הפורמלית JasperGold, שהצטרפה לפורטפוליו המוצרים של קיידנס עם רכישתה בשנת 2014 של חברת Jasper Design Automation הישראלית, ספקית פתרונות אנליזה פורמלית. לפני הצטרפותו לקיידנס, כיהן כמהנדס ראשי בכיר ומנהל קבוצות פיתוח באינטל בתחום האימות הפורמלי של תכנוני מעגלים אלקטרוניים. כחבר בכיר במכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE), ייעץ לעשרות פרויקטי מחקר ופיתוח, הרצה על חזונו לקידום תחום האלקטרוניקה בעשרות פורומים בתעשייה ובאקדמיה וכיהן ביותר מ-50 ועדות שעסקו בהמשך קידום המחקר האקדמי. בנוסף, כתב במשותף עם חוקרים נוספים כ-30 מאמרים מקצועיים וחתום על 15 פטנטים פטנטים בארה”ב. ד”ר חנא מחזיק בתארים ראשון ושני במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב ובדוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת אוקספורד.

מחלקת האימות הפורמלי באוניברסיטת אוקספורד (Oxford’s Automated Verification Group)  שוכנת במחלקה למדעי המחשב וממוצבת כאחת מקבוצת המחקר הגדולות והחזקות בתחום זה ברחבי העולם. קיידנס היא אחת המשקיעות הגדולות בעולם בתחום פיתוח פתרונות בתחום המו”פ לאימות הפורמלי של מערכות.

עבודתה של אוניברסיטת אוקספורד בתחום האימות נפרשת על פני טווח רחב של הספקטרום המחקרי, החל מחקירת נתוני הבסיס של הטכנולוגיה, עבור בבדיקות מודלים וכלה בהכנת תכנונים ושיטות פרקטיות המותאמות לעולם האמיתי, אשר מסייעות לפתרון בעיות אימות ותכנון במערכות חומרה ותוכנה.

“זה כבוד גדול עבורי לעבוד עם צוות המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אוקספורד ולשתף פעולה בצורה הדוקה עם צוות החוקרים המנוסה של המחלקה בתחום האימות. שיתוף הפעולה מתוכנן לקדם את החדשנות בתחום הפורמל ולאתר כשרונות צעירים באוניברסיטה לעבודה עתידית בקיידנס”, אמר ד”ר זיאד חנא עם מינויו.

תגובות סגורות