חדשות היום

‘פולי’ – החלה לפעול בפריז בשיתוף פעולה עם העיריה ושותפים מקומיים

‘פולי’, האפליקציה הישראלית שמוצאת לנהגים חניה בעיר, מתרחבת גם לאירופה ותחל מהשבוע לפעול באופן רשמי בפריז – עיר שברחובותיה נוסעות מדי יום כ-4.5 מיליון מכוניות. לקראת ההשקה האירופית זכתה חברת sPark לשיתוף פעולה הדוק מעיריית פריז וחתמה על שורה של הסכמים עם שותפים מקומיים. ‘פולי’ תשיק בפריז גרסה חדשה של האפליקציה שפותחה על סמך משוב שהתקבל מאלפי המשתמשים בישראל, והיא מציעה לנהגים הצרפתים כלי יעיל ונוח שמוצא בקלות חניה ברחובות או בחניונים. בתוך כך הוזמנה sPark למפגש בחודש הבא עם גורמים מובילים בענף הרכב הבריטי, לרבות נציגי יגואר, לנד רובר וראשי רשות התחבורה של לונדון, במסגרת משלחת סטרטאפים ישראלים.

‘פולי’ הושקה אשתקד בתל אביב וירושלים וצברה אלפי משתמשים קבועים. האפליקציה משפרת ב-80 אחוז את סיכוי מציאת החניה ברחוב ומקצרת את משך החיפוש בחצי. בזכות ניתוח של מידע עירוני וגיאוגרפי, מידע על תשלומי חניה ופרופיל המשתמש, האלגוריתם החכם של “פולי” מבטיח שבתום נסיעה קצרה בקרבת היעד, הנהג יאתר מקום חניה או יגיע לחניון הקרוב והמשתלם ביותר.

“חיפוש אחר מקום חניה הוא מטרד מתסכל עבור נהגים בכל עיר גדולה בעולם. הם מבזבזים זמן יקר, מתעצבנים, שורפים דלק ומזהמים את האוויר לשווא בכל מדינה ובכל שפה”, הסביר זהר באלי, מנכ”ל ושותף מייסד בחברה. “בחרנו בפריז כיעד הראשון של ‘פולי’ מחוץ לישראל בשל האתגר שהיא מציבה, שיתוף הפעולה שקיבלנו מהעירייה והקהילה העסקית והפתיחות שלה לחדשנות טכנולוגית תחבורתית”.

איך זה עובד? עם הקשת יעד הנסיעה, ‘פולי’ מציעה לנהג לבחור האם הוא מעוניין לחפש חניה ברחוב או לנווט ישירות לחניון המשתלם ביותר הקרוב ליעד. מנתוני השימוש ב’פולי’ עולה כי 83 אחוז מהנהגים הישראלים מעדיפים לחפש קודם חניה ברחוב. עבורם, ‘פולי’ משרטטת מסלול מיוחד ומותאם אישית שיוביל אותם ליעד דרך הרחובות בהם קיים הסיכוי הטוב ביותר למצוא חניה. משך חיפוש החניה בקרבת היעד נמשך 10 דקות בלבד, והאפליקציה מלווה את הנהג לכל אורך הדרך ואף מזהירה אותו לבל יחנה במקום אסור. בכל שלב הוא יוכל לבחור לעצור את המשך חיפוש החניה ולנווט ישירות לחניון הקרוב והמשתלם ביותר באזור.

לקראת ההשקה קיבלה sPark מעיריית פריז מידע מקיף על כל הסדרי החניה הקיימים בכל רובעי העיר, מידע על תחלופת החונים ותשלומי הנהגים, ומיפוי של כל החניונים בעיר שמנוהלים על ידי מפעילים פרטיים. כמו כן ביצעו אנשי ‘פולי’ מיפוי מדויק של העיר ואזורי המסחר והמגורים, השילוט ומגמות התנהגות הנהגים, וחתמו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת PayByPhone – המובילה האירופית בתחום תשלומי המובייל.

“כלים לניווט עירוני שיספקו גם פתרון חניה סמוך ליעד, הם אתגר טכנולוגי שחברות רבות בעולם מתמודדות איתו משום שהוא כלי שהופך ערים מתקדמות לחכמות ממש”, אמר באלי. “‘פולי’ מוציאה מתהליך חיפוש החניה את חוסר הוודאות ותחושת התסכול, ואנו בטוחים שפריז תהיה העיר האירופית הראשונה בה נוכל להפוך את חוויית החניה לנעימה וידידותית לנהג”.

תגובות סגורות