חדשות היום

דאסו סיסטמס מסייעת לצוות השיט בגביע אמריקה

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERINECE, הכריזה כי Groupama Team France, אחת מחמש קבוצות המתמודדת בתחרות השיט גביע אמריקה ה- 35, עושה שימוש בפתרון הייעודי לתעשייה Designed for Sea כדי לתכנן ולבצע סימולציה של ספינת קטמרן קלת משקל ובעלת ביצועים גבוהים, כדי לעמוד  בהגדרות העיצוב של התחרות ובלוח הזמנים ההדוק.

 

כהכנה לתחרות גביע אמריקה הראשונה שלה, שתיערך ב- 26 במאי, 2017, Groupama Team France נדרשת לתכנן, לבנות ולבחון את הקטמרן שלה ב- 18 חודשים. ספינות המשתתפות באתגר חייבות לעמוד בדרישות מסוימות בנוגע למבנה הגוף, הכנפיים, ורוחב הגוף, וכן לגבי כמות החומרים בשימוש. אורך ספינת הקטמרן מוגבל ל- 15 מטר ולא היה ניתן לבחון אותה במים עד ה- 26 בדצמבר, 2016.

 

בהתבסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, הפתרון הייעודי לתעשייה “Designed for Sea” מאפשר ל- Groupama Team France לתכנן באופן וירטואלי את הספינה, ולבצע סימולציה ואופטימיזציה של משקל, ביצועים, יציבות ובטיחות, בסביבה דיגיטלית שיתופית – כל זאת עוד בטרם החלה כל תהליך בנייה והרכבה. מאז אוקטובר 2015, קבוצת Groupama Team France מחזיקה מקור יחיד ואחיד לנתוני התכנון, אליו מקושרות אפליקציות להאצת וייעול פיתוח הספינה. צורת עבודה זו מאפשרת תנועה חופשית של מידע  בין 30 האנשים שמרכיבים את צוות התכנון, השייטים ושותפים חיצוניים המשתתפים במאמץ התכנון.

 

האינטגרציה המלאה על גבי פלטפורמת 3DEXPERIENCE כולל גם נתונים מאפליקציות SOLIDWORKS של דאסו סיסטמס, אשר שימשו חלק מחברי הצוות בפרויקטים קודמים. כעת  הם משמשים כדי לתכנן את גשר הקטמרן ולשלב חלקים אחרים בתכנון הכולל של מערכות השליטה.

 

“זהו אתגר משמעותי עבור צוות כשזה לעבוד יחדיו כתזמורת מנוסה”, אמר מרטין פישר, ראש צוות התכנון, Groupama Team France. “המתכננים חייבים לחזות מה הצוות יחווה כאשר הוא מנווט, ולתכנן את הספינה בהתאם. והצוות חייב לעבוד עם ארכיטקטים ומהנדסים בשלב מוקדם ככל הניתן, כך שהרכיבים יתוכננו באופן נכון כבר מההתחלה. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז את לוח הזמנים והתקציב ההדוקים על ביצוע של תכנון חוזר, ולכן תקשורת רציפה היא מרכיב חיוני בתכנון. פלטפורמת 3DEXPERIENCE מאפשרת לנו לבנות את הספינה עם תעוזה טכנולוגית ויכולות של בנייה עילית”.

 

“פלטפורמת 3DEXPERIENCE משלבת אפליקציות של תכנון, סימולציה וייצור, והיא גם פתוחה כדי לעבוד עם סביבות קיימות. בכך היא מסייעת לבעלי חזון בעולמות הים, כגון Groupama Team France, ליצור עיצובים מורכבים המשלבים איכות עם דיוק”, אמר אלן הוארד, סגן נשיא, תעשיות ימיות, דאסו סיסטמס. “גביע אמריקה היא אחת התחרויות המרגשות ביותר ודוגמא איכותית להשגת ביצועים באמצעות חדשנות. בכל מרוץ חדש, לעולם יש הזדמנות לחוות שיט מפרש יוקרתי ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר”.

תגובות סגורות