חדשות היום

בקר ה-loT שמאיר את העיר החכמה

אורת רחוב היא יותר מאמצעי לשמירה על ביטחון הציבור. היא ממלאת תפקיד מרכזי גם בנטל הכלכלי ובצריכת האנרגיה של ערים. לפי ההערכה, תאורת רחוב רגילה, המשלבת טכנולוגיית תאורה בעלת נצילות נמוכה וניהול מוגבל, עלולה לפגוע קשות בהוצאות האנרגיה של העירייה ולתרום לפליטת גזי חממה (GHG). בשל הסוגיות הסביבתיות והכלכליות, ערים רבות מאמצות טכנולוגיות IoT חדישות כדי ליישם בקרה וניהול חכמים של תאורת רחוב בשאיפה ליצור ערים ירוקות וחכמות יותר וניהול תקין יותר של כספי העירייה.

ערים מסוימות יזמו תאורת רחוב חכמה במטרה לצמצם הן את צריכת החשמל והן את טביעת הרגל הפחמנית. התוכנית עשויה לכלול החלפה של נורות כספית ונתרן מסורתיות בנורות LED בעלות נצילות הספק גבוהה יותר, ופריסה של ניטור וניהול מרחוק המבוססים על תקשורת קווי מתח (PLC).

תקשורת קווי מתח (PLC) משתמשת בקווי המתח הקיימים אל פנסי הרחוב כדי לשדר נתונים בין פנסי הרחוב לשערי ה-IoT, ויוצרת תקשורת דו-כיוונית המאפשרת למערכת ניהול תאורת הרחוב לתת פקודות בקרה לפנסי רחוב ספציפיים ולאסוף מהם נתוני תפעול ונתוני חיישנים.

פתרון תאורה חכמה המבוסס על PLC מאפשר למנהלי תאורת הרחוב לשלוט מרחוק על מצב ההפעלה/כיבוי של פנסי הרחוב לפי לוחות זמנים קבועים מראש או ידניים. איסוף נתוני תפעול מהפנסים גם מאפשר ליישם תחזוקה מונעת כדי לתקן או להחליף נורות לפי הצורך, ומבטל את הצורך לשלוח

*PLC: Power Line Communication
Each ADLINK MXE-110i controls around 20 to 30 street lights, and
communicates with the control center wirelessly via 3G, 4G, or Lora.

צוותים לביצוע משימות באתר. כמו כן, החיישנים המותקנים מאפשרים לשלוט על העמעום של פנסי רחוב ספציפיים בהתאם לשינויים סביבתיים.

לפי ההערכה, שימוש בנורות בעלות נצילות גבוהה יותר ויישום בקרת ניהול חכמה מאפשר להפחית את הוצאות החשמל ב-50 עד 80% ולהפחית את פליטת ה-CO2 בעד 40%.

יתרונות השיטה

הפחתת דרישות תשתית

שימוש ברשת החשמל הקיימת לתקשורת מבטל את הצורך ברשת תקשורת ייעודית, וחוסך זמן ותקציב.

תקשורת אמינה

תקשורת המבוססת על קווי מתח עוקפת בעיות רבות הקשורות להפרעה לתקשורת RF אלחוטית עקב מבנים, עצים ומכשולים אחרים, כמו גם התנגשויות עם תדרים זהים וגישה בלתי מורשית.

שימור אנרגיה

בקרת ההפעלה/כיבוי הפרטנית של פנסי רחוב, המבוססת על לוחות זמנים אוטומטיים לתאורה, מאפשרת שליטה מרחוק וניהול גמישים ותומכת באסטרטגיות חיסכון באנרגיה

MXE-110i delivers rich and versatile communication I/O capabilities.

. חיישנים סביבתיים מאפשרים להתאים באופן אוטומטי בזמן אמת את העמעום של פנסים ספציפיים לפי התנאים הסביבתיים באתר.

הפחתת טביעת הרגל הפחמנית

טכנולוגיות תאורת רחוב בעלות נצילות גבוהה יותר וניהול חכם עשויים לצמצם את צריכת האנרגיה בפועל של פנסי הרחוב ולהפחית בהתאם את פליטת גזי החממה.

ניהול ותחזוקה יעילים

ניטור מרחוק ויישום GPS מאפשרים לניהול המרכזי לנטר באופן פרטני כל פנס, ולשלוח אנשי תחזוקה רק לפי הצורך. העדר הצורך בביקורת פיזית באתר כדי לזהות יחידות תקולות או שרופות מאפשר חיסכון ניכר בכוח אדם ובהוצאות. ניתוח ביג דאטה לרכישת נתונים ארוכת טווח מאפשר לנבא באופן פרטני את מועד התפוגה של נורות ולבצע תחזוקה מונעת.

בקר ה-loT MXE-110i הוא בחירה חכמה של פתרון תאורה לעיר חכמה.

הפתרון

חברתנו סייעה לממש פרויקטים אלו באמצעות בקר ה-IoT Matrix MXE-110i שלה, המשמש כבקר ראשי חכם הפרוס בשטח ומאפשר תקשורת PLC ו-IoT.

הבקר MXE-110i, ממטב את תכונות יכולת הניהול והאבטחה הקריטיות לתפעול מבוסס-IoT.

ה- MXE-110i משלב את פונקציית מקמ”ש ה-PLC גם כדי לקבל פקודות ממנהל ענן (מרכז ניהול תאורה חכמה), כדי לאפנן מנות איתות לאורך תדר המתאים לשידור על גבי זרם חילופין ולהעברת הפקודות לפנסי רחוב ספציפיים דרך קווי מתח.

כל פנס רחוב נושא מקמ”ש PLC, המאפשר לקבל פקודות מהשער דרך קו מתח ולהחזיר נתוני תפעול באתר אל השער ואל מרכז הניהול.

במקרה זה, מספר בקרי MXE-110i פרוסים בשטח, במתקנים לצד הדרך, וכל אחד מהם שולט על כ-20 עד 30 פנסי רחוב סמוכים.

ADLINK MXE-110i IoT
Gateway is a smart choice to
the smart city light solution.

נוסף לתקשורת PLC, MXE-110i יכול לקבל ולשדר נתונים בשיטות אחרות, כולל Zigbee, LoRa, Modbus TCP, 3G, Wi-Fi ועוד. התקשורת בין השערים לשרתים מתבצעת ב-3G וב-Ethernet.

בקר MXE-110i, המבוסס על INTEL™ SoC ומשלב את הטכנולוגיה Intel® IoT Gateway, מעצים פתרונות המספקים ביצועים ואבטחה מובילים ליישומי קצה חכמים ומאפשר לבצע ניתוח כמעט בזמן אמת ובקרת תהליכים מחמירה ויעילה יותר תוך הפחתת עלויות העברת הנתונים. בקר ה-MXE-110i משלב גם את הטכנולוגיות המוכחות של החברה עצמה, הכוללות מארז מיני קומפקטי בגודל 120 מ”מ (רוחב) × 100 מ”מ (עומק) × 55 מ”מ (גובה) ומבנה קשיח במיוחד האידיאלי לפריסת חוץ. למרות ממדיו הקטנים של בקר ה-MXE-110i, הוא מספק יכולות תקשורת I/O עשירות ומגוונות, הכוללות שתי יציאות LAN במהירות גבוהה, שתי יציאות תקשורת, שלושה מארחי USB 2.0, ממשק SDI/O וחריצי מיני PCIe כפולים, כמו גם שקע USIM התומך בחיבור ל-Wi-Fi, ל-BT ול-3G. בפועל, הוא מסוגל לספק מענה גמיש כמעט לכל דרישת תקשורת בכל פריסת IoT.

צריכת החשמל הנמוכה במערכת נטולת המאוורר והקומפקטית מאפשרת לבקר ה-MXE-110i לחסוך מקום והוצאות אנרגיה באריזה מוקשחת במיוחד. עמידה ברטט תפעולי של עד 5 Grms, בזעזועים של עד 100 G ובטמפרטורות הפעלה של -20°C עד 70°C (אופציונאלי), מאפשרת לבקר ה-MXE-110i להבטיח פעילות 24/7 בתנאי פריסת החוץ הקשים ביותר.

Zane Tsai, Devine Chao, Adlink

תגובות סגורות