טקטרוניקס מרחיבה את קו מוצרי ה-RF

נפגשתי עם אריאל פיידרוב, מנהל הפיתוח של חברת טקטרוניקס בישראל לשיחה על טקטרוניקס, מוצרים חדשים ושוק ה-RF. אריאל, נמצא בתפקידו בטקטרוניקס כבר למעלה משנה ואת הקריירה שלו בתחום החל כקצין טכנולוגי במערכת הקשר ולאחריו עבד בחברת TI.

טקטרוניקס משתפת פעולה בארץ עם איסטרוניקס כבר 60 שנה בתחום הצב”ד אשר לאורך השנים הובילה מהלכים גדולים בחברות בין לאומיות בישראל. לאחרונה אנו עדים לתופעה לפיה, טקטרוניקס מפנה יותר ויותר משאבים דווקא בשוק הישראלי. אריאל מסביר: “ההשקעה היא בעיקר עקב אמונה כנה שהשוק הישראלי מהווה מקור לחדשנות בעולם ומשפיע על החדשנות במדינות אחרות כגון, ארה”ב, גרמניה וסין. לפני 20 שנה הטכנולוגיה הגיעה לישראל ממדינות אחרות, אבל כיום אנו עדים לכך שמהנדסים ישראליים יוזמים את המחקר ואת השלב הראשוני של הפיתוח, כאשר המהנדסים בחו”ל משלימים את תהליך הפיתוח. החדשנות זורמת מישראל לשוק הגלובלי דרך החברות הבין לאומיות והסטארטפים הישראלים.”

טרנדים בישראל

מימין: אריאל פיידרוב, מנהל פיתוח עיסקי טקטרוניקס
משמאל: דוד חיזקי מנהל פעילות טקטרוניקס בחברת
איסטרוניקס

“בשוק הישראלי אנו מזהים שתי מגמות עיקריות הנמצאות כיום בצמיחה – שוק הדאטה סנטר Datacenter והשוק הצבאי ולכן, בהתאמה – אנו מאמינים שההוצאות על צב”ד בתחומים האלו יגדלו משמעותית בעתיד.” מסביר אריאל “הדרישה ל-100G ו-400G מצעידה את השוק קדימה. המהפכה של הדור החמישי בתקשורת האלחוטיים רק תעצים מגמה זו בשנים הבאות.

בשוק הצבאי תכולת האלקטרוניקה באמל”ח גדלה משנה לשנה וטכנולוגיה זו, מהווה בידול של המדינות המפותחות ביחס לשאר העולם. ההתייחסות שלי היא לא רק למדינת ישראל, צריך לזכור שיותר מ-80% מההכנסות של החברות הביטחוניות בארץ הן מייצוא.

תחום נוסף שטקטרוניקס פונה אליו הוא ה-IoT. חברות קטנות מפתחות מערכות מבוססות צ’יפים של חברות הסמיקונדקטור. למרות שהצ’יפים עברו את כל הבדיקות, יש עדיין צורך לעבור בדיקות ותקינה לכל המערכת. טקטרוניקס זיהתה את המגמות הללו והחלה כבר לפני מספר שנים בפיתוח של מוצרים בהתאם, מוצרים אשר עכשיו מושקים בשוק. מוצרים כמו USB Spectrum Analyzer RSA306B”.

האתגרים בשוק שגרמו לפיתוח המוצרים החדשים

לפני מספר שנים טקטרוניקס זיהתה 3 אתגרים עבור  (Arbitrary Waveform Generator) העתידי: אנטנות MIMO בשוק התקשורת, המכ”מ הצבאי ומחשב קוואנטי בתחום המחקר האקדמי. טקטרוניקס השיקה מוצר חדש, AWG5200, אשר יתרונו המרכזי הוא האפשרות לסנכרן מ-2 ועד 32 ערוצים בעלי רזולוציה של 16bit, בצורה קוהרנטית וללא תלות של ערוץ אחד בשני. כיום בשוק קיימים מוצרים דומים אך לא במספר גבוה כל כך של ערוצים.

במערכות צבאיות כמו מכ”מ ולחימה אלקטרונית נדרש ייצור של הרבה ערוצים מתוזמנים וקוהרנטיים. AWG5200 של טקטרוניקס יכול לשדר כל אות מהזיכרון בכל אחד מ-32 הערוצים באופן בלתי תלוי וללא השפעות הדדיות (Cross talk).

לטקטרוניקס יש לקוחות רבים אשר בונים מחשבים קוואנטיים, ולא רק באקדמיה. הAWG5200- קוסם להם כיוון שהוא מאפשר לייצר מספר רב של Q-BITS ולשלוט בפאזות של המערכת בו זמנית.

שוק ה-IoT  גדל כ-33% משנה לשנה במהלך 5 שנים (בין 2015 ל-2020). הצורך של הלקוחות הוא לבנות מוצרים פשוטים עם זמן הגעה מהיר לשוק. נתח רשת וקטורי בסיסי, הינו כלי נדרש על מנת לבנות את משדרים ומקלטים לשוק במוצר IOT. כיום השוק של נתחי רשת וקטורי הוא כ-800 מיליון דולר, אשר מורכב בעיקר במכשרים גדולים ויקרים מאוד. אנחנו מעריכים שבשנת 2020 כ-22% מהשוק ידרוש נתחי רשת וקטוריים בסיסיים עם עלות נמוכה כמו ה-TTR500″.

TTR500 VNA

פתרון זה עולה 40% פחות מהמתחרים עם ביצועים דומים. TTR500 יודע לקרא קוד שנכתב למוצרים מתחרים. אריאל מסביר: “למעשה TTR500 מאפשר ללקוח להחליף את הVNA הקימים היום בשוק מבלי לשכתב את הקוד. כך, בנוסף לעלויות הנמוכות של המוצר גם נחסכת עלות כתיבת קוד במעבר ל -TTR500.”

מחולל אותות ארביטררי (AWG)

“זו פעם ראשונה שחברת טקטרוניקס מייצרת AWG עם 16 ביט עם צפיפות ערוצים כל כך גבוהה” מספר אריאל ומסביר: “לפי ידיעתי – לא קיים מוצר כזה עדיין בשוק. המוצר מבוסס DAC של 16 ביט ומאפשר גמישות מלאה עם טווח דינמי גבוה ועומק זיכרון גדול לכל ערוץ וערוץ. התוכנה מגיעה עם קבצים מוכנים המדמים פורופילים של רעש (Jitter) לאפליקציות של קווים סיריאליים, דימוי אותות מכ”ם, דימוי התפשטות גלים, תקשורת אל חוטית ועוד”

איסטרוניקס

דוד חסקי, מנהל תחום טקטרוניקס בחברת איסטרוניקס הצטרף לשיחה והוסיף: “טקטרוניקס בתחום ה-RF מובילה את תחום ה-REAL TIME ANALYSIS וגם את תחום ה-REAL TIME GENERATION. ההכרזות האחרונות מחזקות את מעמד החברה בשוק עם פתרונות מקוריים. טקטרוניקס למעשה מהווה חלוצה בפיתוח מוצרים והתפתחות טכנולוגית. יש פה תפישה חדשנית שלא קיימת בחברות אחרות.”

חסקי, אשר כבר 30 שנה בתחום מספר על השוק: “שוק ה-RF מתאפיין בציוד מתוחכם עם מחירים גבוהים ולכן, לא כל חברה יכולה לאפשר לעצמה לרכוש את הציוד. המגמה של טקטרוניקס היא להפריד בין החלק של ה-RF למחשב. מסיבה זו, ניתן לשמור על מעטפת ביצועים יחד עם הורדת המחיר באופן משמעותי. בנוסף לכך, הקונספט הנ”ל מאפשר למשתמשים לחזק את יכולות המחשוב עם ההתפתחויות השוטפות בשוק זה.”

מסתכלים קדימה

במבט לעתיד אומר אריאל: “במעבדות העתיד כל המכשרים יהיו מחוברים למחשב. הצב”דים יהפכו לחיישני מדידה רחבי סרט, אך ללא מוח, ללא מעבד חישוב. כל התוכנות, עיבוד הנתונים והאנליזה תתבצע במחשב האישי של המהנדס. המחשב האישי יהפוך למרכז המעבדה וישמור בתוכו את כל המדידות ויעלה אותם אוטומטית לענן. כיום המחשב הינו חזק מספיק בכדי לבצע את כל עיבוד הנתונים בזמן אמת. יותר מזה, כל שנתיים המחשב יוכלף במחשב מתקדם יותר ובכך, כל כוח החישוב של המעבדה ישתדרג בין לילה.”

בתמונה 1 אפשר לראות את מעבדת העתיד לפי מה שאני חושב שיהיה: חיישני מדידה קטנים וקרובים לרכיב הנמדד עם יכולת גישה מרחוק ויכולת אנליזה על כל מחשב מכל מקום בעולם. טקטרוניקס מאמינה שלקוחות לא רוצים לקנות מכשירי מדידה, אלא פשוט רוצים למדוד את אותות במוצרים שלהם, ולכן, עולם הצב”ד ינוע לכיוון זה.

בעתיד אנו גם מתכוונים להשיק מוצרים שיענו לדרישות תעשיית הרכב האוטונומי המתרחבת בארץ ולאפשר את התמודדות עם אתגרי המדידה של תחום זה בישראל. כמו כן אנו בונים מענה לתעשיית הסטרטאפים בישראל.”

חיזקי מוסיף: “שוק הצב”ד בישראל הוא שוק “בשל” שמשתמש במוצרי הצב”ד הכי מתקדמים שיש בעולם מכיוון שכאן מפותחות טכנולוגיות קצה. קיימת דרישה רבה לאחידות תוכנה מחד ופיתוח כלי תוכנה שיאפשרו להשתמש במוצרים בצורה אוטומטית מאידך. אומנם ישראל אינה מהווה מרכז ייצור גדול בעולם אך יחד עם זאת קיימת דרישה חזקה להוריד את עלויות הבדיקה מאחר והן מהוות נטל כבד במחזור הפיתוח. כאן נכנסת טקטרוניקס לתמונה עם מכשירים ייחודים המאפשרים ביצוע של מירב הבדיקות של התקנים הנדרשים במחירים זולים משמעותית מהמקובל והקיים בשוק. הידע של טקטרוניקס הוא בן 70 שנה ומשמש כאבן ייסוד בפיתוחי הreal time ו-RF. אני מאמין שאנו מביאים את הבשורה למהנדסים בישראל בתחום ה-RF.”

שירלי מייזליש, ניו-טק

תגובות סגורות