חדשות היום

גישה מרחוק מאפשרת לעקוב אחרי המצב בזמן אמת ולבצע תחזוקה מונעת

אלא אם הסתתרתם במערה מנותקים מהעולם בשנים האחרונות, ודאי שמתם לב שהאינטרנט של הדברים ותקן 4.0 כל הזמן מככבים בחדשות הטכנולוגיה. כבר היום אנחנו רואים יצרני מכונות ומכשור מתקדם משתמשים בשיטות האלה כדי לייצר מכונות תעשייתיות ומערכות חכמות ומחוברות. הן מקשרות ישרות בין משרדים ומכשירים ומאפשרות ליהנות מיתרונות ברורים, כמו הוזלת עלויות, הקטנת סיכונים, שיפור הביצועים, הרחבת הגמישות ופתיחת שער להזדמנויות חדשות לתחזוקה ותיקון.

המהנדסים של Molex מתמודדים כמעט על בסיס יומי עם תחזוקת המכונות והמערכות האלה. בעבר, הצלחתם הייתה תלויה בתגובה מהירה ובפתרונות גמישים, המתבססים על ידע מעמיק והיכרות עם המפעל. אך כיום, אתגר התחזוקה הולך ונעשה קשה יותר, לאור העובדה שהמערכות והמכונות נעשות מורכבות יותר ומכילות יותר טכנולוגיות חכמות. גם הגלובליזציה מוסיפה רמה של מורכבות, מכיוון שהן יכולות להיות בכל מקום בעולם. כך שהטכנולוגיות החכמות אולי מספקות יתרונות רבים, אבל גם מערימות קשיי תחזוקה.

במפעלי ייצור רבים יש מצבור רחב ומגוון של מערכות וטכנולוגיות, שנרכשו מספקים שונים לאורך השנים. במערכות האלה מותקנות תוכנות, מערכות הפעלה ואפליקציות רבות ושונות – וכולן צריכות לפעול יחד בצורה חלקה. נעשה קשה מאוד למצוא אנשי תחזוקה עם ידע ויכולות שמאפשרים להם לטפל בתשתית הטכנולוגית הענפה. כתוצאה מכך, עלויות התחזוקה ברמות הנדרשות מתייקרות – שלא לדבר על הסיכון!

אף על פי כן, אסור לשכוח שלטכנולוגיות המבוססות על תקן 4.0 יש גם יתרונות, שעשויים להקל על קשיי התחזוקה. אותם חיישנים ורכיבי תקשורת חכמים מאפשרים לבצע את התחזוקה והתיקונים בדרכים חדשות. אם בעבר הגישה הייתה תחזוקה מונעת, המבוססת על לוחות זמנים קבועים ותיקונים כל פרק זמן או מחזור עבודה מסוים, היום עוקבים מקרוב אחרי תפקוד המכונות, אוספים נתונים ומנתחים אותם בזמן אמת. הנתונים האלה נשמרים בענן מאובטח ואפשר לגשת אליהם מרחוק מכל מקום בעולם באמצעות מחשב, טאבלט או סמארטפון. תוכנות רב-תכליתיות ומיוחדות מנטרות ומנתחות אותם, מפעילות התראות על סמך כללים ומשתנים המוגדרים מראש ומיידעות את העובד הנכון בהתאם לצורך. לפעמים גם נעשה שימוש בכרטיסי שירות דיגיטליים.

Molex ו-MB Connect Line פועלות יחד כדי ליצור פתרונות שנותנים מענה לקשיי התחזוקה החדשים. ראוטרים תעשייתיים ומאובטחים מותקנים ישירות במכונות כדי לאפשר גישה מרחוק באמצעות רשת פנימית או רשת אלחוטית, תוך שמירה על רמת האבטחה הנדרשת. כך המהנדסים יכולים לטפל במכונות בזמן אמת, מכל מקום בעולם, ויש להם שלל דרכים חדשות לתקן, להגדיר, לאבחן ואפילו להתקין תוכנה מרחוק. גישה פשוטה, מאובטחת ואמינה מרחוק למכונות ולמערכות מוזילה את ההוצאות של יצרני המכונות על תחזוקה ונסיעות, ומקצרת את זמני תיקון הבעיות.

מפעלים תעשייתיים רבים כבר נעזרים בגישה מרחוק, פעמים רבות יחד עם פתרונות טכנולוגיים פנימיים. עם זאת, הפתרונות האלה הרבה פעמים מורכבים, ולא תמיד קל להשתמש בהם כדי לשמור על תפקוד אופטימלי של המערכות. לא במקרה שלנו. ההצלחה של פתרון הגישה מרחוק שלנו לא נשענת רק על הראוטרים המותקנים במכונות. הראוטרים המאובטחים של Molex פועלים יחד עם שרתי התקשורת (RSP) של MB Connect Line, שרתי אוטומציה ותחזוקה בענן שמאפשרים להגדיר ולנהל את כל המערכות המותקנות ממקום אחד. קל מאוד להתקין ולהגדיר את השרתים האלה, וגם קל להשתמש בהם כדי לנהל את פרופילי המשתמשים והרשאות הגישה. כך הצוותים הפנימיים יכולים לחלוק תפקידי ניטור ותחזוקה עם מומחים חיצוניים, אשר יוכלו לתקשר עם המכונות ולבצע בהן פעולות באמצעות מכשירים חכמים או מודולים אחרים שמותקנים במכונות, בלי שלגורמים חיצוניים אחרים תהיה גישה אליהן.

היבט חשוב נוסף הוא אבטחת המידע, מכיוון שלמערכות רבות יש מנגנוני אבטחה חלשים. אנחנו מאפשרים לשלוט בתנועת המידע אל המכונות ומהן באמצעות שרת VPN וחיבור מוצפן, עם רמות האבטחה הגבוהות ביותר. כל הראוטרים שלנו כוללים firewall, המגובות בבדיקות שוטפות לאיתור פריצות שמבוצעות על ידי חברות אבטחה חיצוניות. אם רוצים רמת אבטחה עוד יותר גבוהה ושליטה מלאה בנתונים ובהרשאות הגישה, אפשר גם להתקין גרסה פרטית של שרת התקשורת בשרתי הלקוח.

אין ספק שהגישה מרחוק פותחת שלל דלתות להזדמנויות חדשות של תחזוקה ותיקון. חשוב גם לאסוף נתונים על השימוש ומחזורי הייצור ולהשתמש בהם לתיקון באגים ולשיפור תהליכי הייצור והפיתוח. Molex ו-MB Connect Line עובדות קשה כדי לספק ליצרני ומתקיני מכונות ומכשור מתקדם פתרונות גישה מרחוק, שיאפשרו להם לשפר את התחרותיות, היעילות והגמישות ולקצר את זמני ההגעה לשוק. הגישה המאובטחת מרחוק תעניק להם יתרון תחרותי וערך מוסף ללקוחות בדמות היכולת לספק שירותי תחזוקה ותיקון יעילים וחסכוניים.

תיירי ביבר, Molex

תגובות סגורות