חדשות היום

חולמים על אקזיט? איילון סטארטאפ טכנולוגיה עילית חושפת את מודל ההשקעה: הציבור יוכל להשקיע ב-8 סטארטאפים של מייסד Waze אורי לוין באמצעות הקרן

איילון (D5)* סטארטאפ טכנולוגיה עילית חושפת את מודל ההשקעות: תעקוב אחר השקעותיהם של יזמי הייטק מובילים  – תשקיע בשלב הראשון בחברות בהן משקיע או בעל ענין מייסד Waze והיזם הסדרתי אורי לוין

הקרן תכלול, בשלב הראשוני המיידי פורטפוליו של סטארט אפים בשלבי הבשלה שונים דוגמת Moovit, Feex, Fairfly , Engie, Zeek ואחרים # דמי הניהול בקרן יעמדו על 0.75%

אחת המטרות של משרד האוצר במכרז להקמת 4 קרנות נאמנות סחירות שישקיעו בחברות הייטק וסטארט אפים ישראלים בעידוד המדינה, הייתה לאפשר גם לציבור הרחב להיות שותף לאקזיט של ה-Waze הבא. ובכן, קרן הנאמנות “איילון (D5) סטארטאפ טכנולוגיה עילית” מקרבת אותם ליעד זה. הקרן חושפת היום את מודל ההשקעות הייחודי ואת השת”פ עם היזם הסדרתי אורי לוין, ממייסדי Waze ומי שכיהן כמנכ”ל החברה בתחילת דרכה, ונשיא החברה שביצעה אקזיט של כמיליארד דולר: על פי מודל ההשקעות של הקרן, הקרן תאתר יזמי הייטק מובילים ותשקיע גם היא במקביל להשקעותיהם. זאת  במטרה להנגיש את ההשקעות שלהם לציבור הרחב ולמשקיעים המוסדיים. בשלב הראשון נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם לוין ובמסגרתו הקרן תשקיע בסטארט אפים בהם מעורב לוין ותשקיע בכל השקעותיו העתידיות. בכך תכלול הקרן, מיומה הראשון, פורטפוליו של 8 חברות בשלבי הבשלה שונים. מנהל הקרן יהיה איילון קרנות נאמנות בע”מ והיועץ לקרן יהיה הלמן-אלדובי טכנולוגיות בע”מ בהובלת ד”ר רוני הלמן. דמי הניהול של הקרן יהיו נמוכים ויעמדו על 0.75%. דמי הנאמן יעמדו על 0.1%.

ישראל נחשבת למעצמת הייטק, אולם בפועל מקורן של רוב ההשקעות בחברות ההייטק המקומיות ובסטארט אפים הינו הון זר. כך נמנעת משוק ההון הישראלי וממשקיעים מקומיים, פרטיים ומוסדיים, האפשרות ליהנות מפירות הצלחת ההייטק המקומי. המודל החדש של קרנות הייטק נועד לאפשר לציבור הישראלי ליהנות מהצלחת הענף, הן באופן ישיר והן באמצעות חסכונות המופקדים אצל המוסדיים ובמטרה להשאיר את הרווחים כמו גם את המיסים עליהם בארץ. אגף החשב הכללי במשרד האוצר בשיתוף עם רשות ניירות ערך פרסם מכרז לניהול ארבע קרנות נאמנות סגורות שישקיעו בחברות הייטק ישראליות. התמריץ הממשלתי המוצע לגופים אשר יאושרו במכרז כולל אפשרות למנף את סכום ההשקעה באמצעות אשראי בערבות מדינה בגובה של עד 100 מיליון שקלים נוספים. על מנת לקבל את ההטבות על הקרן לגייס לפחות 400 מיליון שקלים ולרשום אותם כיחידות השתתפות סחירות בבורסה, כמו כן על הקרן להשקיע 30%-50% מנכסיה  בסטארט אפים. במסגרת זו הוקמה קרן “איילון (D5) סטארטאפ טכנולוגיה עילית” על ידי הלמן-אלדובי טכנולוגיות בע”מ בהובלת ד”ר רוני הלמן.

ד”ר רוני הלמן הקים את בית ההשקעות הלמן-אלדובי בשנת 1995 ובשנה האחרונה הפך בית ההשקעות לציבורי. במקביל הקים הלמן את חברת חיפושי הגז והנפט “הזדמנות ישראלית” הנסחרת בבורסה התל אביבית ואת חברת חיפושי הגז והנפט Cyprus Opportunity הנסחרת בבורסה בקפריסין.

אורי לוין הינו יזם בעל ניסיון של 30 שנה בתחום ההייטק, ממייסדי Waze ולשעבר מנכ”ל ונשיא החברה. לאחר רכישת Waze ע”י גוגל, עבור מעל למיליארד דולר, המשיך להקים ולהשקיע בחברות סטארט אפ, והוא משמש מייסד, יו”ר, משקיע או חבר דירקטוריון בכ-10 חברות, בהן: Engie , ZeeK, Feex , Moovit. לוין מתמקד בפתרון בעיות כואבות וגדולות המשותפות לאנשים בכל העולם, עשיית טוב ויצירת ערך להרבה אנשים.

פורטפוליו מיידי של 8 חברות בשלבי הבשלה שונים

 

על פי מודל ההשקעות של הקרן, בחלק הלא סחיר הקרן תעקוב ותשקיע בחברות ובסטארט אפים של משקיעים ויזמים מובילים להם טרק רקורד והצלחות מוכחות בתחום ההייטק. בחלק הסחיר הקרן תעקוב בעיקר אחר המדדים המובילים בתחום ההייטק. בשלב הראשון הקרן חתמה על הסכם שיתוף פעולה מהותי עם אורי לוין במסגרתו קיימת מחויבות ההדדית בין הצדדים להיות שותפים בכל ההשקעות שלוין יבצע ובכל החברות בהן הוא כבר מעורב כיזם ומשקיע ובחלקן כבר בוצעו מספר סבבי השקעה הכוללים גופים מובילים כגון blumberg capital, disruptive, sequoia, BRM, horizons, BNP Paribus, Qualcomm וכו׳. בשלב הבא מתכוונת הקרן לאתר גורמים נוספים בעלי שיעור קומה בתחום ועימם תתקשר בהסכמים דומים במטרה להגדיל את מגוון ההשקעות הלא סחירות שלה.

על פי ההסכם, לוין יפעיל את כל כישוריו במטרה לקדם את עסקיהן של החברות בהן הקרן, והוא, ישקיעו.  בנוסף, בכל השקעה חדשה שלוין יבצע באופן פרטי, אם כיזם ואם כמשקיע, הקרן תבצע גם היא השקעה, במקביל.  כמו כן, הקרן תיכנס להשקעות בחברות בהן לוין כבר מושקע. זאת באמצעות הצטרפות לסבב השקעות אחרון או הצטרפות לסבב השקעות באמצעות אג”ח להמרה ככל שקיים. בכך תכלול הקרן, מתחילת פעילותה, פורטפוליו של 8  סטארט אפים, בשלבי הבשלה שונים ומתקדמים ושחלקם כבר עבר מספר סבבי גיוס. בכך תיכנס הקרן לשותפות בחברות מהשורה הראשונה שלעיתים מתאפשרת רק לקרנות ההון סיכון המובילות בעולם. בין החברות בהן תשקיע הקרן ניתן למצוא את  Moovitכמו waze, אבל מיועדת לתחבורה ציבורית. מסייעת לנוסעים לתכנן את מסלול נסיעתם ומציעה מסלולים אופטימליים. משרתת מעל 100 מיליון נוסעים ביותר מ- 1,500 ערים בעולם. FeeX חברת פינטק, המטפלת ב-  600 מיליארד דולר של עמלות על החסכונות הפנסיוניים ועוזרת להביא לשקיפות המידע ולהגדלת החיסכון הפנסיוני של החוסכים. ZeeK – זירת מסחר המאפשרת לצרכנים ובתי עסק למכור ולרכוש כרטיסי מתנה וכרטיסי תשלום נטענים (prepaid) אשר נסחרים בהנחה, בשוק המוערך בכ- $700B.  Fairfly – מטפלת בסוד הגדול ביותר של תעשיית התעופה, בשאלה מה קורה לכרטיסי טיסה לאחר שנרכשו. Fairfly עוקבת אחרי מחיר הכרטיסים לאחר ביצוע העיסקה. אם המחיר יורד, היא מאפשרת לעשות הזמנה מחדש לאותה טיסה או טיסה דומה. Engie – אנג’י משנה את תחום הרכב והמוסכים, מאפשרת לכל נהג להתחבר ישירות למחשב הרכב, לקבל מידע ולשלוט בתחזוקתו בצורה פשוטה וקלה. מזיהוי ואבחון תקלות וקבלת מידע שוטף על מצב הרכב ועד השוואה בין הצעות מחיר ממוסכים קרובים – כל המידע נמצא בידיו של הנהג. ואחרות.

 

עוד עולה כי הקרן תשקיע לפחות 70% מנכסי הקרן בחברות מו”פ ישראליות כהגדרתן בתקנות, עד 50% מנכסי הקרן יושקעו בחברות מו”פ ישראליות לא סחירות, עד 20% השקעות במדדי טכנולוגיה בחו”ל ולפחות 50% מהנכסים הסחירים של הקרן יושקעו בבורסה בתל אביב.

על מנת לפזר סיכונים ספציפיים, מדיניות ההשקעה של הקרן תהיה שלא להשקיע למעלה מ-50% מההשקעה בסיבוב השקעות נתון של החברה ועד 3 מיליון דולר בסיבוב השקעה בודד בחברה.

ד”ר רוני הלמן: מכרז האוצר פותח לציבור הרחב הזדמנות נדירה להיות שותף בחברות ההייטק ובסטארט אפים הישראלים. על פי מדיניות הקרן, אנו נאפשר למשקיעים להיות שותפים, למעשה, לאלו שכבר הוכיחו הצלחה בתחום ושביצעו אקזיטים במיליארדי שקלים. ההצטרפות לפורטפוליו קיים של חברות הייטק שכבר נבחנו על ידי אחד מיזמי ההייטק הבכירים בישראל ושכבר עברו סבבי השקעה,  תחסוך למשקיעים את תקופת ההבשלה ואת זמן/משך איתור חברות בעלות פוטנציאל. יתרון משמעותי נוסף שאנו רואים במודל שלנו, הוא שיתוף הפעולה עם יזם המעורב בהשקעות באופן פעיל והצלחתו היא גם הצלחת הקרן. בכך הקרן תאפשר למשקיעים ליהנות מהצלחות מהירות, ככל שיהיו, וכן לעמוד בהוראות האוצר על מנת לקבל את התמריץ הממשלתי.

 

אורי לוין: הקרן החדשה מספקת הזדמנות להפוך את הציבור הישראלי לשותף באומת הסטארט אפ ולאפשר לו ליהנות מהפירות בעת הצלחת החברות. הקו המנחה את פעילות היזמות וההשקעות שלי​, אליה מצטרפת הקרן, ​היא להקים מיזמים בתחומים בהם אפשר לפתור בעיות משמעותיות לציבור גדול, לשנות שווקים הסובלים מכשל שוק (disruption), וליצור ערך אמיתי למיליוני אנשים ברחבי העולם. הקרן החדשה, שנבנתה במודל של עקיבה אחרי יזמים פוריים במיוחד, תאפשר לציבור הרחב להיות שותף לפורטפוליו של חברות שחלקן כבר נמצא בשלב מתקדם.

 

*5 = עד 200% חשיפה למניות בערך מוחלט                                   D= עד 120% חשיפה למט”ח בערך מוחלט

אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רשיון עפ”י דין, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור לעיל כדי להוות הצעה לרכישת יחידות בקרנות. רכישת היחידות בקרנות היא רק בהסתמך על תשקיף הקרנות בתוקף מועד הרכישה והדיווחים המיידים. אין לראות בפרסום זה כל התחייבות לתשואה כלשהי ו/או תשואה עתידית של הקרן

 

תגובות סגורות