חדשות היום

סינופסיס ו-CEA מכריזות על שותפות לפיתוח פתרונות אמולציה ליישומי רכב

השותפות מאפשרת לקדם את שרת ZeBu ככלי המוביל לאמולציה של SoCs (מערכות על גבי שבב) עבור תעשיית הרכב

סינופסיס (Nasdaq: SNPS) והנציבות הצרפתית לאנרגיות חלופיות ולאנרגיה גרעינית (CEA), שחקנית מפתח במחקר טכנולוגי, הכריזו על השותפות החדשה שלהן המבוססת על פתרון האמולציה של סינופסיס ZeBu Server-3 בכדי לקדם את יוזמותיהן בתחום ה-SoCs (מערכות על גבי שבב) ותכנון המערכות לענף הרכב. שרת ZeBu מציע רמה גבוהה של ביצועים, קיבולת, סקלביליות ותמיכה בפרוטוקולי תקשורת מבוססי תקנים וכך מאפשר אימות מערכת מלא של SoCs מורכבים לענף הרכב, חקירה לאיתור כשלים ומנגנונים להתאוששות מכשלים. מטרת השותפות היא לקצר את זמני התכנון של מערכות הרכב ולשפר את איכות התכנון תוך ציות לתקני התעשייה באמצעות שימוש בשרת ה-ZeBu.

מערכות הופכות ליותר מורכבות, בפרט בתעשיית הרכב. עובדה זו יוצרת אתגרים חדשים בהיבטי הוולידציה, עבור מערכות סייבר-פיזיקליות , ניהול הספק חכם או בטיחות של רכיבים אלקטרוניים. חוקריList  CEA כבר עושים שימוש בשרת ZeBu של סינופסיס, מערכת האמולציה המהירה ביותר בתעשייה. עם זאת, יהיה צורך במערכות אמולציה חזקות יותר בכדי להיענות לדרישות המערכות הסייבר-פיזיקליות של הדור הבא, בפרט עבור יישומי רכב. המעבדה המשותפת של CEA וסינופסיס תספק מענה לצורך זה באמצעות שותפות רלבנטית ואסטרטגית שתשמור על מיקוד ברור בווריפיקציה ובאמולציה היברידית. זאת, באמצעות השילוב של שרת ZeBu בסביבה של הדמיית רכב בעלת מאפיינים פיזיקליים מגוונים. אמצעים אלה אף יאפשרו הדמיית co-simulation היברידית רחבת היקף עבור יישומיADAS  (Advanced Driver Assistance Systems), באמצעות שילוב של ה-ZeBu Server-3 ופתרונות  אבות הטיפוס הווירטואליים (virtual prototyping)  של כלי סינופסיס – Virtualizer ו-Platform Architect.

“ה-CEA יחקור כיצד טכנולוגיית אמולציה עתירת ביצועים יכולה לשפר טכניקות מתקדמות של fault injection לצד שיטות רגילות”, אמר פיליפ וואטו, מנהל CEA List. “העבודה עם סינופסיס מאפשרת לנו לטפל באופן אפקטיבי יותר בצורכי שותפינו מתעשיית הרכב בתחום פיתוח האלקטרוניקה באמצעות יכולות אמולציה מתקדמות ביותר”.

המעבדה המשותפת תתמקד בשלושה אתגרים: ולידציה של מערכות רכב מורכבות המשלבות בין רכיבים פיזיים (חיישנים ומפעילים) לרכיבי  סייבר (מערכות אלקטרוניות והתוכנה שלהן), ודורשות את היכולת  לשלב כלי הדמיה רבים  לסביבת co-emulation היברידית מורכבת; ביצוע הערכה מקוונת של צריכת הספק ללא פגיעה במהירות האמולציה. התהליך ייקח בחשבון את תקציב האנרגיה ואת פיזור החום, כנדרש בארכיטקטורות E/E מודרנית; אפיון ושיפור של אמינות התכנון באמצעות פיתוח של מתודולוגיה חדשה הממנפת את המהירות ואת הדיוק הפונקציונלי אותם מציעה האמולציה.

“אנו עובדים עם יצרנים מובילים של סמיקונדקטורים לרכב, ספקים מדרג ראשון לתעשיית הרכב וחברות OEM, בכדי לקדם צוותי וריפיקציה ותוכנה העושים שימוש בטכנולוגיות וריפיקציה חדשניות בכדי לעמוד בלוחות זמנים אגרסיביים של הגעה לשוק”, אמר אשל חריטן, סגן נשיא מו”פ בקבוצת הווריפיקציה של סינופסיס. “אנו נרגשים לתמוך בשותף חשוב של מחקר רכב במטרה להרחיב את תסריטי השימוש באמולציה לתחומים חדשים בענף הרכב”.

השותפות מתכננת לקצר את לוחות הזמנים של תכנוני מערכת בענף הרכב ולשפר את איכות התכנון תוך ציות לתקני תעשייה. השותפות מתמודדת עם צרכים חדשים בווריפיקציה ביישומי ADAS מרכזיים ואף מתכננת ליצור הזדמנויות חדשות בענף התחבורה בכלל.

תגובות סגורות