חדשות היום

ענקית המחשוב היטאצ’י נכנסת לשוק הפרויקטים לערים חכמות בישראל

החברה שהפכה את וושינגטון, לאס ווגאס, מוסקבה ולונדון לערים חכמות מתמודדת במכרזים חדשים של תל אביב, רעננה, חדרה והרצליה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

היטאצ’י ונטרה (Hitachi Vantara) מחברות ה-IT הגדולות בעולם, נכנסת בימים אלה לשוק הפרויקטים לערים החכמות בישראל, הצומח בקצב מהיר. היטאצ’י ונטרה היא זרוע המחשוב של חברת היטאצ’י, ענקית האלקטרוניקה בעלת מחזור שנתי של 85 מיליארד דולר.

היטאצ’י ונטרה מתמודדת לראשונה בשורה של מכרזים חדשים של ערים  חכמות בישראל  וביניהן: תל אביב רעננה, חדרה  והרצליה שהיקפם הכספי המשולב מגיע לעשרות מיליוני שקלים.

היטאצ’י ונטרה ישראל פעילה בשוק המחשוב הארגוני בארץ באמצעות אבנט תקשורת המשמשת מפיצתה הרשמית וכן מספר משווקים מובחרים. החברה נחשבת למובילת המגזר הפיננסי ומערכות האחסון שלה הוטמעו בקרב הבנקים הגדולים וחברות האשראי.

פתרונות היטאצ’י לערים חכמות מוצגים בימים אלה בכנס השנתי של מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2018 (גני התערוכה תל אביב) בביתני החברות בינת עסקים ו-וואן שילוב מערכות.

מר איתן יהודה CTO של היטאצ’י ונטרה ישראל: “הרשויות המקומיות מובילות כיום מהפך מקיף באימוץ טכנולוגיות מתקדמות שמשנות את פני הערים ואת חיי התושבים בישראל. בתחילת הדרך הן התמקדו במערכות IT מתקדמות לעובדי העיריות עצמן. עתה, בעקבות השקעות עתק בשדרוג תשתיות המחשוב והתקשורת העירוניות, נערכות הערים לפיתוח ויישום דור חדש של אפליקציות שמטרתן שיפור השירותים לאזרח והגברת הביטחון. ערוצי התקשורת החדשים והפתוחים בין התושבים לרשויות הופכים את התושבים לספקי מידע חיוניים שתורמים לניהול העיר. הפתרונות המתוכננים והמשאבים המושקעים בכך הם ברמה עולמית. אנו נביא את הניסיון הבינלאומי שלנו בתחום לשוק הצומח של ערים חכמות בישראל”.

להיטאצ’י ונטרה מעמד ייחודי בשוק העולמי של פתרונות לערים חכמות. היא החברה היחידה בעולם המציעה סל פתרונות מלא לעיר חכמה שכולו מתוצרתה: חיישניIoT , מצלמות, אנליטיקה של נתונים וניתוח ווידיאו, מערכות ניהול, שליטה ובקרה, מערכות אחסון ועוד. היכולת לספק פתרון מלא מתוצרת עצמית נובע משילוב פתרונות הדאטה של החברה עם מגוון המוצרים של חברת האם היטאצ’י שחלקם הוסבו לשוק הארגוני (מצלמות ווידיאו, סנסורים רפואיים שהוסבו לחיישני IoT ועוד). תפישה זו מבטיחה אינטגרציה ברמה גבוהה מסוגה בין כל מרכיבי המערכת המוצעת לערים ברחבי העולם וכן ייעול התכנון והפריסה של המערכות. זאת תוך שילוב בין מערכות ה-IT לבין המערכות התפעוליות (OT). יש לציין כי בתחום הקריטי של חיישני IoT הוגדרה היטאצ’י כמובילה עולמית במחקר של Computerworld UK

כיום מיושמים פתרונות היטאצ’י ונטרה בשורה של ערים מרכזיות בעולם וביניהן: וושינגטון, לאס ווגאס, מוסקבה, לונדון ועוד. לאחרונה זכתה החברה במכרז העיר אנקרה. הפתרונות מתפרסים על פני מגוון רחב של יישומים: עיר בטוחה, ניהול תחבורה, ניהול שירותים עירוניים ועוד. עתה, כאמור, מתכוונת היטאצ’י ונטרה ליישם את המומחיות והניסיון הללו בפרויקטים החדשים המתוכננים בישראל.

תגובות סגורות