חדשות היום

אינטל השיקה לראשונה מעבדי i9 למחשבים ניידים

עיקרי החדשות:

  • אינטל משיקה מעבדים וטכנולוגיות חדשות במסגרת הדור השמיני ובהן לראשונה קטגוריה חדשה של מעבדים עוצמתיים למחשבים ניידים תחת השם Core i9
  • לראשונה אינטל משלבת את טכנולוגיית Intel Optane במעבדים מסדרת Intel Core עבור מחשבים ניידים
  • המעבדים כוללים גם ערכת שבבים מסדרה 300 משולבת Gigabit Wifi המאפשרת קישוריות בקצב כפול מהתקן הקיים כיום
  • המעבדים החדשים, שפותחו בישראל, מספקים ביצועים טובים יותר בעד 88% בהשוואה למחשב אישי בן 3 שנים ועד 29% בהשוואה למעבדי הדור השביעי

אינטל הכריזה היום (שלישי) על המעבדים הראשונים עם שש ליבות מהדור השמיני למחשבים ניידים, תחת קטגוריה חדשה בשם Intel Core i9. זהו המעבד העוצמתי ביותר אי פעם למחשבים ניידים והפעם הראשונה שאינטל מציעה מעבדי Core i9 למחשבים ניידים. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה חשפה סדרה של מעבדים חדשים מהדור השמיני למחשבים ניידים, בהם סדרה H, שפותחה במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. כל המעבדים החדשים צפויים לצאת ממפעלי הייצור של יצרני הציוד המקורי והמערכות עם עדכוני תוכנה וקושחה שנועדו להתמודד עם נקודות התורפה “Spectre” ו-“Meltdown”. 

המעבדים החדשים שעליהם אינטל מכריזה היום מבוססים על תצורת Coffee Lake, ומיוצרים בטכנולוגיית התהליך 14nm++. מעבדים אלה מכילים גרפיקת UHD ב-H-Series וגרפיקת Iris Plus ב-U-Series, והם תומכים גם בכרטיסי הגרפיקה העצמאיים בניידים החדשים ביותר. המעבדים הניידים החדשים של אינטל מסדרת H מספקים ביצועים טובים יותר בעד 88%  בהשוואה למחשב אישי בן שלוש  שנים ועד 29% בהשוואה למעבדי הדור השביעי.

“נוכח עומסי העבודה התובעניים של גיימרים, שהולכים וגדלים, אינטל פיתחה מעבד נייד עוצמתי, המספק ביצועים גבוהים במיוחד”, הסבירה קרין אייבשיץ סגל, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. “מעבד i9 החדש, בשילוב עם זיכרון Intel Optane חדש וקישוריות Wireless-AC 2×2 160 MHz  משולבת – המאפשרת מהירויות ג’יגה-בייט ב-Wi-Fi – הופך את המחשבים הניידים למחשבים עם רמות ביצועים אימתניות”.

המעבד העוצמתי החדש יתאים במיוחד גם ליוצרי תוכן. לפי מחקרים שאינטל ערכה – בארה”ב, סין ובריטניה בלבד יש יותר מ-50 מיליון יוצרי תכנים דיגיטליים ומספר זה ממשיך לעלות. סוגי מדיה חדשים כגון תוכן וידיאו ב-360 מעלות ומציאות וירטואלית מספקים ליוצרים כלים לבטא את היצירתיות שלהם אך גם מגבירים את הצורך במחשוב רב עוצמה שיאפשר להפוך את הרעיונות למציאות. המעבדים החדשים מספקים עד 41 אחוז יותר פרייים לשניה במשחק, או עריכה של תוכן 4K במהירות הגדולה ב-59% לעומת עיבוד עם מעבדים מהדור הקודם הכוללים GPU עצמאי.

אינטל גם משיקה מעבדי i7+ ו-i9+  חדשים, שמשולבת בהם טכנולוגיית הזיכרון Optane שהושקה מוקדם יותר לכונני SSD, וכעת נכנסת למחשבים אישיים על הכרטיס עצמו. המשמעות היא האצה משמעותית בשיגור אפליקציות ומשימות.

חוץ ממעבד ה-i9, אינטל מכריזה על טכנולוגיית Thermal Velocity Boost (TVB) חדשה, המגבירה אוטומטית את תדר ליבת המערכת כל אימת שטמפרטורת ותקרת הטורבו של המעבד מאפשרים זאת. המשמעות – בפעם הראשונה אינטל מאפשרת להגיע לתדר טורבו של 4.8 ג’יגה-הרץ במחשבים ניידים. TVB מזהה הזדמנויות ומגבירה אוטומטית את תדר השעון של הליבה בעד 200 MHz כל אימת שהמעבד נמצא בטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס או פחות ותקרת הטורבו מאפשרת זאת.

בקצה העליון של קשת הביצועים במעבדי הדור השמיני לניידים, אינטל הוסיפה גם את ערכת השבבים מסדרה 300 שמשלבת Gigabit Wifi כדי לספק קישוריות סופר-מהירה, עד כפול מזו הקיימת בתקן הקיים (2×2 802.11AC 80 MHz )

בנוסף אינטל מכריזה גם על מעבדים חדשים נוספים בדור 8, חלקם עבור השוק הארגוני (Vpro).

הזמנות מוקדמות למחשבים ניידים המבוססים על המעבדים החדשים מסדרה H מתקבלות החל מהיום אצל קמעונאים נבחרים. אינטל מצפה שהמערכות הראשונות יהיו זמינות בשלב מאוחר יותר החודש עבור HP, דל, לנובו, אייסר, ASUS, MSI, סמסונג וג’יגהבייט. אינטל אומרת כי חברות נוספות ישתפו את המעבדים במוצריהם בעתיד הקרוב.

בתמונה: קבוצת הפיתוח של הצוות מחיפה. צילום: שלמה שהם.

תגובות סגורות