חברת APG הישראלית חושפת את משפחת המל”טים “PERES” – בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיות ומעבר מטיסה אנכית לאופקית

מתכננת ויצרנית המל”טים הישראלית APG חשפה את משפחת המל”טים PERES, החדשנית והייחודית מסוגה בעולם, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. המל”טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית וכן מעבר ממצב טיסה אנכי VTOL (Vertical Take-Off and Landing) לאופקי ולהיפך, באמצעות טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי APG. טכנולוגיית הסטת המנועים בזמן הטיסה מוגנת בפטנטים והינה ראשונה מסוגה בעולם בתחום המל”טים. המל”טים הטקטיים הם הפתרון המושלם למגוון משימות צבאיות ובעתיד לצרכים אזרחיים-מסחריים: הפעלה מספינות, אסדות קידוח ימיות וסיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, שינוע חבילות ללקוחות, חקלאות מדייקת ועוד, ומאפשרים נחיתה והמראה בתא שטח של חמישה מטרים מרובעים. זהו המל”ט הראשון בעולם שבאמצעות ארבעת מנועיו, עובר ממצב טיסה אופקי לאנכי, שלא כמו פלטפורמות שנמצאות בשלבי פיתוח עם מנועים ייעודיים לכל סוג טיסה שמופעלים ומכובים בהתאם למצב ומאפשרים יכולת נשיאת משקל מינימלית.

ה APG. PERES

בעולם מפותחים כיום מל”טים מסוגים שונים: כולם מנסים להתמודד עם המגבלות הטכנולוגיות שקיימות, בעיקר בנוגע להספק שהסוללות יכולות לספק. מאפיין אחד בא על חשבון השני: שהות ארוכה יותר באוויר או טיסה בגובה גדול יותר יבואו על חשבון המשקל שיוכל לשאת אותו מל”ט, ולהפך. לרוב, חברות הצליחו לשאת משקלים משמעותיים אך לטווח טיסה קצר יחסית או לשהות מוגבלת באוויר, עקב השימוש הרב בכוח הסוללות לנשיאת המשקל. מל”טים תוכננו כמעט תמיד לפרופיל טיסה אחד, אנכי או אופקי, מתוך הבנה שאין מספיק אנרגיה בסוללות הקיימות כיום בשוק לשאת משקל משמעותי לטווחים גדולים לפרופיל טיסה משולב, הצורך אנרגיה רבה. חברות מסוימות פיתחו מל”טים עליהם מורכבים שני סוגי מנועים, שמופעלים ומכובים בהתאם לפרופיל הטיסה. התוצאה, כמות המשקל שניתן היה לשאת הייתה קטנה מאוד, עקב המשקל הרב של כל סוגי המנועים שהותקנו על המל”ט.

ה-PERES 2, השלים בימים אלה בהצלחה את ניסויי הטיסה האחרונים לפני השלמת תהליכי הרישוי והתקנון מול רשויות התעופה. המל”ט הינו בעל ארבעה מנועים, מוטת כנפיים של יותר משני מטרים ומשקל המראה מירבי (MTOW) של 42 ק”ג. המל”ט מאפשר שהייה מקסימלית של שמונה שעות עם מטען של 3.3 ק”ג ורדיוס משימה של 150 ק”מ. מהירות השיוט של המטוס היא 55 קשרים בגובה שיוט של 8000 רגל עם תקרת שירות של 15 אלף רגל. עד כה, פותחו, נוסו ונבחנו בטיסות בדיקה המל”טים PERES 1 ו-PERES 2, כשהתכנון הוא להמשיך בתכנון והייצור של דגמים 3 ו-4 בעתיד הקרוב, שיהיו בעלי משקל של יותר מ- 200 ק”ג ושהות של 12 שעות באוויר.

רוב החברות הגדולות שואפות לתת בעתיד פתרון תעבורתי המתנתק מהכבישים והפקקים. APG פותרת את האתגרים הטכנולוגיים עם כלים בלתי מאוישים שבהמשך יירשו אותם מכוניות, משאיות ומוניות מעופפות. APG מצליחה במקום בו חברות –גדולות ממנה מתקשות. אנו מציגים משפחת מל”טים שוברת שוק שמאפשרת גם מתארי טיסה קיימים ואת השילוב המנצח שמאפשר מעבר מטיסה אנכית לאופקית ולהפך עם אותם מנועים. רחפנים מסוימים מסוגלים לבצע את המעבר מטיסה אנכית לאופקית, אך לא עם משקל, טווח, רום שיוט ומהירות כמו המל”ט שפיתחנו. חילות ים, חברות אנרגיה המפעילות אסדות קידוח וכן צבאות הנזקקים למל”טים לצורך סיוע לוגיסטי לכוחות קרקע יוכלו ליהנות מיכולות שטרם נראו בעולם. המל”ט הטקטי פותח אפשרויות מבצעיות פורצות דרך ואנו ממשיכים בהשלמת תהליכי הפיתוח והייצור של המל”טים מדגמים 3 ו-4. היכולת, הניסיון והמוניטין של מנהלי ועובדי החברה, בנוסף למוצרים המפתיעים המפותחים בה והעתיד שהם מובילים אליו, הם הבסיס להצלחה הטכנולוגית.

APG , שפיתחה את משפחת המל”טים PERES, מעסיקה 15 עובדים ומטה הפיתוח שלה שוכן בנתניה. החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי ערן גרוס ושלמה צח, מהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי, שעבד בתעשייה אווירית במשך למעלה מארבעים שנה והיה אחראי, בין השאר, על תכנונם של מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים אשר פותחו בתעשייה אווירית, כאשר הידוע בהם הוא מטוס ה”לביא”. . בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ”ל יאיר דובסטר אשר שימש כמנכל מפעל מל”ט של התעשייה האווירית ומביא אתו רקע וניסיון של למעלה מ-40 שנים של פיתוח שיווק ומכירת מל”טים לשוק העולמי. יאיר דובסטר ושלמה צח היו מחלוצי וממובילי תעשיית המל”טים בישראל ובעולם ונטלו תפקיד מרכזי בהפיכת מדינת ישראל למעצמת מל”טים עולמית. השניים חיזקו את צוות הפיתוח של APG ביוצאי תעשייה אווירית, מהנדסים ומומחים בתחומים שונים. לצד הניסיון והידע שמביא אתו הצוות המוביל השכילה החברה לגייס צוות מהנדסי אווירונאוטיקה צעירים בוגרים מצטיינים מהטכניון ואוניברסיטת תל אביב, המביאים איתם את רוח החדשנות והטכנולוגיה העכשווית והשילוב בין צוות מוביל עולמי בתחומו לצד מהנדסים צעירים הינו שילוב מנצח.

יאיר דובסטר, מנכ”ל .APG

מאז החשיפה של משפחת מל”טי ה”PERES”, ישנה עלייה לרגל לחברה של תאגידי ענק שמעוניינים להיכנס לעולם ה”מתחמם” של תחבורה אורבנית מרחפת ואוטונומית, ש- APG יכולה לשמש בית-פיתוח אטרקטיבי , חדשני ויעיל.

מתקיימים מגעים וקשרים עם מספר מספנות גדולות בעולם שרוצות לצייד את הספינות שהן בונות במערכת לא מאוישת המצוידת בחיישנים מתאימים כשכלי הטיס יכולים להמריא בבטחה מהסיפון הודות ליכולת ההמראה והנחיתה האנכית, גם בתנאי מזג אוויר קשים.

מדינת ישראל שהובילה ומובילה את שוק המל”טים העולמי, תמשיך להוביל גם בעתיד בזכות יצירתיות ותעוזה דוגמת חברה כמו APG.

 

מערכת ניו-טק מגזינים

תגובות סגורות