חדשות היום

פארק ההייטק ג’ונג גואן צון Zhongguancun)) יפתח סניף בת”א, ישראל

פארק ההייטק של בייג’ינג, ג’ונג גואן צון, Zhongguancun Science Park, הידוע גם כ”עמק הסיליקון של סין” (Z-Park), פותח סניף בתל-אביב, ישראל.

ההכרזה על הכוונה לפתוח את הסניף הישראלי התקיימה ביום ראשון (8 באפריל) במהלך פגישה של סגן ראש עיריית בייג’ינג, יין הג’ון (Mr. Yin Hejun), וסגן ראש עיריית תל-אביב דורון ספיר. עוד השתתפו בארוע משלחת בדרג גבוה מעיריית בייג’ינג ומנהלים בכירים מג’ונג גואן צון. בייג’ינג ותל אביב-יפו מקיימות קשרי ערים תאומות מזה כ-20 שנים, ובמהלך השנים האחרונות התגברו מאוד שיתופי הפעולה ביניהן בנושאי טכנולוגיה, חילופי ידע עירוני, חינוך, תרבות, אמנות ועוד. פתיחת נציגות רשמית של הזרוע הכלכלית של עיריית בייג’ינג בעיר, מהווה עדות נוספות להתהדקות היחסים בין שתי הערים. הסניף הישראלי של ג’ונג גואן צון אמור לשמש בסיס ראשוני לחברות סיניות המבקשות לעשות עסקים בישראל, וכן לסייע לחברות ישראליות ביצירת הזדמנויות עסקיות בסין.

ג’ונג גואן צון הוא מרכז החדשנות והיזמות התוסס ביותר בסין, המונה כמעט 20,000 חברות הייטק, בהן ענקיות טכנולוגיה סיניות כמו: Lenovo, Baidu, Xiaomi ו-JD, אוניברסיטאות ידועות סיניות ועוד.

דורון ספיר, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו: “בייג’ינג ותל אביב-יפו, כמו סין וישראל – שונות לחלוטין בגודל, אבל חולקות ערכים משותפים רבים: אימוץ טכנולוגיות וקדמה; קידוש החינוך; ורצון לשפר כל הזמן את המערכות העירוניות שלנו. ראש העיריה רון חולדאי קבע שפיתוח הקשרים עם בייג’ינג הוא מטרה אסטרטגית ראשונה במעלה עבור קשרי החוץ שלנו. בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה דרמטית במספר המשלחות והביקורים של אנשי בייג’ינג אצלנו, ושל אנשי תל אביב בבייג’ינג. זוהי התפתחות מבורכת שמצביעה על הקשר הטוב בין שתי הערים. ועל כן, פתיחת הנציגות הכלכלית של בייג’ינג כאן בתל אביב-יפו היא התפתחות חשובה ביותר ואני מברך עליה”.

יין הג’ון, סגן ראש עיריית בייג’ינג: “אנו נרגשים להכריז על הסניף בעיר תל-אביב, שהינה מוקד מרכזי של האקוסיסטם הישראלי, וזאת כצעד נוסף בשיתוף הפעולה בינינו. ממשלת סין מייחסת חשיבות גדולה לפארק ההייטק בבייג’ינג, שכולל טכנולוגיות פורצות דרך. בשנה החולפת הסכום של פעילות הפארק הסתכם ב-5 טריליון יואן (כמעט 800 מיליארד דולרים). בשנים האחרונות הקמנו 10 לשכות קשר של הפארק בחו”ל, למשל בארה”ב. היום אנחנו מכריזים על הלשכה ה-11 – בתל אביב. אנחנו יודעים שהעיר ת”א מפורסמת מאוד בחדשנות שלה וידועה בפתיחותה לרעיונות חדשים. יש לנו הרבה מה ללמוד מכם.”

הסניף הישראלי של ג’ונג גואן צון, אשר יתופעל על ידי Shengjing Group, ‘קרן הקרנות’ (fund of funds) הגלובלית הגדולה בסין, יהיה מרכז לקשר ויצירת שיתופי פעולה בין ג’ונג גואן צון והאקוסיסטם הישראלי.

ג’ונג גואן צון (Z-Park) הוא המרכז הפעיל ביותר מבחינה מדעית וחינוכית בסין, וכן מוקד לאנשי מקצוע וטאלנטים בתחום הטכנולוגיה במדינה. כמרכז החדשנות והיזמות התוסס ביותר בסין, פועלות במתחם כמעט 20,000 חברות הייטק, בהן ענקיות טכנולוגיה סיניות כמו: Lenovo, Baidu, Xiaomi ו-JD, אוניברסיטאות ידועות סיניות ועוד. בנוסף, ג’ונג גואן צון הוא משכנם של 40 אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים כמו אוניברסיטת פקינג ואוניברסיטת שינחואה היוקרתיות, יותר מ-200 מוסדות מחקר לאומיים ועירוניים כגון האקדמיה הסינית להנדסה, 67 מעבדות לאומיות, 27 מרכזי מחקר הנדסי לאומיים, 28 מרכזי מחקר טכנולוגיים לאומיים, 24 פארקי מדע וטכנולוגיה אוניברסיטאים, ו-29 קמפוסים לסטודנטים זרים.

לג’ונג גואן צון 10 סניפים בערים בעולם כולל בסיליקון ואלי ארה”ב, וושינגטון, מינכן, טורונטו, לונדון, פינלנד, סידני, טוקיו ועוד. חשיבות הסניף הישראלי בהיותו נקודת קשר חשובה בין האקוסיסטם של בייג’ינג ושל תל-אביב.

תגובות סגורות