פלסן – הגנה של 360 מעלות

לאחרונה זכתה חברת פלסן בפרס “רד בול אקספרס”, היוקרתי של האגודה הלאומית לביטחון ולתעשייה הביטחונית האמריקאית לשנת 2017.  בפרס, שניתן לפלסן,  נכתב כי “הודות למנהיגותו של מר זיו, פלסן סאסא מספקת לצבא ארה”ב מיגון יוצא דופן של כלי רכב אשר הצילו אינספור חיים של לוחמים ואנשי שירות אמריקנים, וממשיכה להגן עליהם עד עצם היום הזה.”

חברת פלסן, חברה עולמית, המתמחה בפתרונות מיגון ושרידות מתקדמים לכלי רכב, כלי שיט וכלי תעופה, היא החברה הישראלית הראשונה שזכתה בפרס המכובד!

דוגמאות למגוון הוריאנטים של הסנדקט המשלבים בתוכם מערכות

פלסן סאסא שנמצאת בישראל, בקיבוץ סאסא, היא חברה מובילה בתחום שילוב טכנולוגיות שרידות קריטיות ומתקדמות. החידושים של החברה כוללים רכבים הבנויים מחומרים מרוכבים וממוגנים, בניית רכבים ממוגנים על בסיס שלדות וקיטים של מארזי שיריון מוכנים להרכבה עצמית אצל יצרן הרכב בקו הייצור, ואשר מגנים על הלוחמים וציודם ברכבי MaxxPro, MRAP, ו-MATV  בפני מארבים וכנגד מיקוש ומטעני צד.

פלסן היא מובילה עולמית בתחום פתרונות מוכחים של שרידות. פלסן מעצבת, מפתחת, מייצרת ומשלבת מערכות מקיפות להגנה על כלי רכב, המציעות עליונות טקטית גם למשימות המאתגרות ביותר. עם שלושה עשורים של ניסיון ויותר מ -32,000 כלי רכב ממוגנים ברחבי העולם המצוידים בפתרונות ההגנה שלה, ויותר מ -400 דגמי אבטיפוס, לפלסן יש הבנה ייחודית לאתגרים הנמצאים בשדה הקרב המודרני.

לחברה יש את היכולת  לתרגם את הצרכים המבצעיים לכדי פתרונות הגנה מתקדמים.

פלסן שינתה את עולם המיגון הצבאי כאשר החלה לפתח בשנת 2001 שיטה שזכתה לשם Kitted Hull (קיטד האל / “שִׁלדְָּה בערכה”). עד אז נהגו יצרני רכבים ממוגנים לרתך שלדות וקבינות מפלדות שריון בחוזק גבוה, בשיטה איטית, יקרה ומורכבת. בשיטת קיטד האל, לעומת זאת, השלדות
מורכבות תוך חיבור החלקים השונים על ידי ברגים (בדפנות הצד, ברצפה, בגג וכו’).

השיטה החדשה אפשרה הרכבה של ערכת שלדת המיגון בצורה מהירה, יעילה וחסכונית הרבה יותר בזמן, בשטח ובעלויות. בזכות השיטה יצרני כלי הרכב יכולים להכפיל את התפוקות שלהם ועדיין לספק לחיילים ולשוטרים הגנה מירבית, כפי שהוכח במהלך יותר מעשור בכמה אזורי קרב בעולם.

בכלי רכב, שמוגנו בשיטת קיטד האל עושים שימוש גורמי ביטחון ברחבי העולם, ובהם צה”ל, משטרת ישראל וצבא ארצות הברית. הכוחות הלוחמים זוכים כך לקבל תוך זמן קצר רכבים שהמיגון בהם מותאם באופן ספציפי לזירות הלחימה שבהן הם פועלים.

בשנים האחרונות הרחיבה פלסן את פעילותה בתחום כלי הרכב הממוגנים, כשעיצבה ופיתחה שני דגמים של רכבים ממוגנים שמיוצרים בשיטת קיטד האל: Sandcat-Stormer ו – Guarder. עד כה נמכרו יותר מ – 650 כלי רכב כאלה והם משרתים בכוחות משטרה וצבא שונים בעולם, לרבות משמר הגבול הישראלי.

פלסן מוכרת רכיבי מיגון ורכבים ממוגנים בשיטת קיטד האל ליותר מ -15 מדינות בעולם. בסך הכל פועלים כיום יותר מ – 32 אלף כלי רכב, שהורכבו בשיטה זו. מכירות כלי הרכב חצו את סף ה – 3 מיליארד וזיכו את החברה בפרס היצואן המצטיין של ישראל ב- 2010 .

רכב הסנדקט סטורמר – אותו פיתחה פלסן הינו כלי רכב רב-משימתי ממוגן 4×4.

בתהליך בחירת כלי-רכב ממוגן , 4×4 האידיאלי למגוון המשימות העומדות בפני כוחות צבא, ביטחון פנים ומשטרה ברחבי העולם, עשוי להתקבל רושם שהשוק מציע מגוון רחב של אפשרויות.

אבל האם באמת אפשר לסמוך על כלי-רכב חדשים או כאלה שלא נבדקו בשטח, שיתמודדו בהצלחה עם האתגרים של העשור הבא? ומהם הקריטריונים העיקריים? האם מדובר במחיר בלבד או בשילוב נכון של ביצועים מוכחים, הגנה משופרת, הספק מנוע וכושר תמרון, יכולת רב-משימתית ועלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה?

כוחות משטרה נאבקים כיום בעבריינים חמושים היטב המטילים אימה על רובעים שלמים בערים הגדולות, מתמודדים עם התקפות טרור, מטפלים במהומות אלימות יותר ויותר ומתפקדים כצוותי תגובה ראשונים באזורי אסון בקנה מידה לאומי ומקרי חשיפה לחומרים קטלניים ושריפות המסכנים את כולם.

כוחות משטרה אלה זקוקים לכלי רכב המספקים מיגון משופר מפני כלי נשק עוצמתיים יותר, פצצות מלוכלכות, שריפות וכימיקלים. כלי-רכב אלה נדרשים לתמרן באזורים עירוניים המאוכלסים בצפיפות, לפנות מתרסים ולחצות שטחים קשי עבירות.

לכן כוחות צבא ומשטרה רבים העדיפו להכניס לשירות את רכב השטח 4×4 הממוגן סנדקט (קרקל) של פלסן. משפחת סנדקט, שיותר מ – 600 כלי רכב משוריינים מתוצרתה פעילים מבצעית ברחבי העולם, בנוסף לכלי רכב שכבר הוזמנו, מציעה עשר שנות הצלחה במגוון משימות בכל סוגי השטח.

סנדקט נמצא בשימוש כוחות הביטחון במדינות רבות, כגון: ישראל, קנדה, אירופה, קוריאה, אפריקה, מקסיקו, קולומביה ומדינות נוספות. הרכב יכול לשמש כנגמ”ש או כרכב טקטי ומרכז פיקוד, אמבולנס או רכב ממוגן לאישים רמי-דרג.

כדי להביא את הכוחות לזירת המשימה ולהחזירם בשלום, נדרש פתרון רב-משימתי מוכח הרושם לזכותו מאות כלי רכב הפועלים בהצלחה ברחבי העולם.

החברה  הינה שותפה בפרוייקטים גדולים ומובילים בעולם בתחום המיגון כגון פרויקט ההוקאי עם חברת טאלס האוסטרלית, בו היתה חלק מהצוות המנצח, שסיפק יחד את פתרון הרכב הרב־משימתי לצבא אוסטרליה. העבודה המשותפת של פלסן יחד עם טאלס בכל שלבי הפרויקט — בתכנון, בפיתוח ובניסויים הרבים — הוביל לפתרון מנצח שיעניק הגנה יעילה לחיילים.

כמו כן, לאחרונה חתמה חברת פלסן חוזה עם חברת BAE SYSTEMS למיגון ספינות  TYPE 26 עבור הצי הבריטי, הייצור עבור הספינות הראשונות צפוי להתחיל ב- 2018.

לפלסן מגוון פתרונות מיגון ברמות מיגון מתקדמות העומדות בתקני STANAG ברמות 4, 5, ו-6 .
כל פתרונות המיגון האלו נוסו ועמדו בהצלחה בכל מבחני התקנים העולמיים ומותקנים היום על מגוון פלטפורמות כגון משפחת רכבי הפירנה 5 וכלי רכב נוספים בצבאות העולם.

בנוסף לכך, החברה היא אחת החברות הראשונות המציעות פלטפורמות רכב מבוססות NGVA.
באמצעות פתרון ה-VETRONICS  הייחודי של פלסן משפחת רכבי הסנדקט-סטורמר מוכנים להתקנת כל מערכת נוספת ברכב ומערכות משנה (מערכות חדשות ומערכות לגאסי). תהליך האינטגרציה של המערכות ברכב הינו קל ומהיר יותר. תשתית ה  VETRONICS של פלסן שולטת, מפקחת ומגינה  על כל המערכות האלקטרוניות בלוח הרכב כולל תתי המערכות והחיישנים למיניהם ומתמחה ביכולתה לשלב בין מערכות הרכב שונות ומערכות ניהול משימה בצורה אופטימלית ומאפשרת רמה חסרת תקדים של מודעות מצבית (situational awareness) בזמן אמת, התורמת לבטחון טוב יותר של הרכב ואנשי הצוות. המערכת מאפשרת שיפור יכולות הפעולה של כל מערכות הרכב  בצורה אחידה תוך שמירה על עדכון, הן לרכב יחיד והן לצי רכבים המשתתף ביחד במשימה.

פלסן ממשיכה לפתח וליצר פתרונות מיגון ושרידות חדשניים לאורך כל השנים, בקרוב יחשפו שני כלי רכב חדשניים אותם פלסן פיתחה ועיצבה ויוצגו לראשונה בתערוכות אקספוסגיורדאד שמתקיימת במקסיקו באפריל ובתערוכת יורוסטורי העולמית בפריז בחודש יוני הקרוב.

 

מערכת ניו-טק מגזינים

תגובות סגורות