חדשות היום

Jabil מתרחבת בישראל עם פתיחת מרכז החדשנות לטכנולוגיה אופטית בחיפה

ג’ייביל גרין פוינט (Jabil Green Point), חטיבה בחברת ההנדסה והיצור האלקטרוני ג’ייביל  (Jabil), הודיעה על פתיחתו של מרכז חדשנות לטכנולוגיה אופטית בפארק מת”ם בחיפה. המרכז המשתרע על פני 2,000 מ”ר, יספק לתעשיית ההייטק בישראל שירותי פיתוח וייצור של מצלמות ממוחשבות, מערכות הקרנה ופתרונות המשלבים את שניהם.

“מרכז החדשנות האופטית בחיפה הוקם במסגרת אסטרטגיית החברה להיות ספקית שירותי הייצור המתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית”, אמר אירב שטיין (Irv Stein), סגן נשיא ג’ייביל אופטיקה, חטיבה בג’ייביל גרין פוינט. “זיהינו את הדרישה העולמית הגוברת לפתרונות פרימיום בתחום האלקטרו-אופטיקה כבר לפני עשור וכיום אנו מובילים בשירותי יצור בשוק צומח זה. התחלנו לקדם את האסטרטגיה שלנו בתחום, עם רכישתה של קבוצת מערכות ההקרנה בחברת Carl Zeiss (קארל צייס). כיום, השירותים הייחודיים שלנו תומכים בשוק המכשירים הניידים, במערכות מציאות וירטואלית ומערכות מציאות רבודה ( AR/VR ), בפתרונות לשוק הרכב, בשוק המכשור הרפואי ועוד”.

המרכז החדש של ג’ייביל אופטיקה בפארק מת”מ, נותן מענה לדרישה הגוברת בקרב לקוחות החברה המחפשים מומחיות ומשאבים ייחודיים עבור אינטגרציות מורכבות של מערכות אלקטרו-אופטיות, כולל  תכנון אופטי ויכולות פיתוח וייצור מודולים של מצלמות ומערכות הקרנה. פתרונות אלה חיוניים עבור טלפונים חכמים, טאבלטים, ספרים אלקטרונים ומחשבים ניידים,  כמו גם למוצרים מבוססי טכנולוגיות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה. מרכז החדשנות בישראל יספק גם מוצרים ופתרונות מתקדמים המיועדים לשוק הרכב, בהם רכיבים מסייעי נהיגה, מערכות ניטור נהיגה DMS (Driving Monitoring Systems ), יחידות תצוגת ראש ומערכות חישה מבוססות ראדר (LIDAR) .

“היכולות המתקדמות של ג’ייביל בתחום הייצור והטכנולוגיה, מאפשרים לתעשיית הרכב לפתח אלקטרוניקה מורכבת, אשר מגדילה את הבטיחות, היעילות, האינטליגנציה והקישוריות של כל סוגי הרכב”, אמר צ’אד מורלי, סגן נשיא חטיבת הרכב והתחבורה בג’ייביל. “אנו מנהלים כעת מגעים לגבי מספר הזדמנויות גלובליות בתחום הרכב, על מנת לתעש ולהביא לשוק פתרונות LIDAR מתקדמים לשימוש מסחרי המוני. באמצעות מינוף החומרה שלנו, עם מומחיות ייצור גלובלית ושותפויות אסטרטגיות, אנו מסוגלים לתת מענה ללקוחות שלנו עם מוצרים באיכות גבוהה”.

פעילותה של ג’ייביל בישראל, החלה בשנת 2012 עם הקמת משרד ברמת החיל-תל אביב, אשר התמקד בשיתוף פעולה עם סטרטאפים וחברות צומחות בישראל. הפעילות התרחבה כאשר בשנת 2015 רכשה החברה את קבוצת שמר, על מפעליה שמר בר לב ושמר יוקנעם. בשנת 2017 הקימה ג’ייביל מפעל יצור נוסף בקרית גת והיום מודיעה החברה על הקמת מרכז האופטיקה החדש בחיפה. החברה מעסיקה כיום בישראל יותר מ-600 איש וממשיכה לצמוח. אחת הסיבות המרכזיות להחלטה של ג’ביל אופטיקה לפתוח את מרכז החדשנות בחיפה, הייתה הגישה למשאבים הטכנולוגיים המשמעותיים ולהון האנושי האיכותי.

לג’ייביל אופטיקה יש מספר שותפים טכנולוגיים בישראל. ביולי 2017, חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם החברה הישראלית eyeSight Technologies, בתחום מערכות ניטור נהיגה מבוססות ראיה (DMS). השותפות משלבת את המומחיות של ג’ייביל בתחום הייצור והאופטיקה, עם  התוכנה לראייה חישובית של eyeSight . מערכת זו מספקת את רמות הדיוק והאמינות הגבוהות ביותר בסיוע להפחית תאונות המבוססות על נמנום או הסחות דעת תוך כדי נהיגה, ותאפשר רמות 3-4 בנהיגה אוטונומית החל משנת 2020.

“השותפות שלנו מספקת פלטפורמה מלאה מתכנון ועד ייצור ומאפשרת ליצרני רכב ולספקי טיר 1 להאיץ את ההגעה לשוק, אמר גדעון שמואל, מנכ”ל eyeSight. “התוכנה שלנו דורשת פחות כוח עיבוד ולכן יכולה לרוץ על מעבדים חסכוניים ותקניים ולהשתלב בקלות בארכיטקטורות ARM קיימות. הדבר משלים את פתרונות החומרה והאופטיקה הממוזערים של ג’ייביל, אשר ניתנים לשילוב בלתי מורגש בסביבת קוקפיט או כלי רכב”.

“יש הזדמנות עצומה המתפתחת ברחבי העולם, לשימוש בפתרונות חישה מסוג LIDAR בתחום הרכב, במיוחד בכל הקשור למסחור של כלי הרכב האוטונומיים. מרבית ההתרגשות סביב התחום נובעת בעיקר ממה שמתרחש כעת בתחום הזה בישראל”, אומר עומר כליף, מנכ”ל ומייסד שותף Innoviz. “ג’ייביל היא שותפה טכנולוגית חשובה לנו והקמת המרכז בחיפה מעידה על מחויבות משמעותית אשר  תקדם עוד יותר את היכולת שלנו לשתף פעולה לטובת לקוחותינו המשותפים ולספק פריצות דרך עולמית בתחום פתרונות ה-LIDAR “.

בתמונה, מימין לשמאל: לארס רונז’, סגן נשיא להנדסה בג’ייביל , ציפי לנדסמן, מנהלת פיתוח עסקי ואסטרטגיה בג’ייביל, יונה יהב, ראש העיר חיפה, אירב שטיין, סגן נשיא בג’ייבל אופטיקה וליאור לוין, מנהל מרכז החדשנות בחיפה

תגובות סגורות