התעשייה האווירית חתמה עם AIRBUS על הסכם להחכרת מערכות מל”ט מסוג Heron TP למשרד ההגנה הגרמני בהיקף של כ-600 מיליון דולר

אושרה עסקת מערכות ההרוןTP  לגרמניה: התעשייה האווירית חתמה עם AIRBUS על הסכם להחכרת מערכות מל”ט  מסוג Heron TP למשרד ההגנה הגרמני בהיקף של כ-600 מיליון דולר ההסכם הינו לתקופה של תשע שנים וכולל בין היתר אופציות להרחבת תכולה

התעשייה האווירית חתמה אתמול (ד’) עם חברת AIRBUS על הסכם להחכרת מערכות כטמ”מ (כלי טייס מאויישים מרחוק) מסוג Heron TP למשרד הביטחון הגרמני. היקף העסקה הוא כ-600 מיליון דולר, ועיקרה הוא החכרת הכטמ”מ באמצעות Airbus DS Airborne Solutions GmbH. כקבלן ראשי תהיה AIRBUS אחראית לניהול הפרויקט על כל היבטיו, ולתמיכה בתפעול המערכת ואחזקתה לאורך תקופת ההסכם. ההסכם הינו לתשע שנים וכניסתו לתוקף מותנית באישור תקציב המדינה הגרמני, מה שצפוי לקרות במהלך המחצית השנייה של שנת 2018.

כטמ”מ ה- Heron TP הינו כלי טיס לטווח ארוך, גובה רב ושהייה ממושכת (MALE), אסטרטגי, רב-משימתי ורב-מטע”די, שמשולבות בו הטכנולוגיות המתקדמות ביותר מבית התעשייה האווירית. מערכת ה- Heron TPהינה מובילה עולמית מסוגה, ונמצאת בשירות חיל האוויר הישראלי משנת 2010.  הכטמ”מ הינו גרסת ה- MALE האסטרטגי של משפחת ה-Heron, הכוללת את ה- Heron 1 שנמצא בשירות חיל האוויר הגרמני מאז 2010 באפגניסטן ובמאלי מ-2016, והוכיח ביצועים אמינים לאורך השנים. הבחירה ב-Heron TP בקטגורית ה-MALE מהווה המשך ישיר לניסיון המוצלח ורב השנים של הגרמנים עם הכטמ”מים ממשפחת ה-Heron תוצרת התעשייה האווירית.

שאול שחר, סמנכ”ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים: “אנו נרגשים וגאים בחתימה  על ההסכם מול משרד הביטחון הגרמני, שהינו לקוח מרכזי ואסטרטגי של התעשייה האווירית. ה-Heron TP הינו כלי טייס בלתי מאויש אסטרטגי מהשורה הראשונה בעולם, והוא יעניק לגרמניה עליונות אווירית ברמה אחרת מזו הקיימת כיום, בשל רמת הביצועים הגבוהה של המערכת. ישנן סמליות ועוצמה בכך שהטכנולוגיה של החברה הביטחונית הגדולה בישראל תפעל בליבה של מערכת הביטחון הגרמנית. התעשייה האווירית ו-AIRBUS מודות לממשלת גרמניה על הבעת האמון שנבנה על בסיס הקשר ארוך השנים עימם. אנו מתחייבים לשמר את איכות השירות והמערכות ומייחלים להמשך שיתוף הפעולה גם בעתיד.”

Jana Rosenmann, Head of Unmanned Aerial Systems at Airbus: “הפרויקט שאושר על-ידי הפרלמנט הגרמני יספק לצבא גרמניה מערכת יעילה יותר שתדע להגן על החיילים והאוכלוסייה טוב יותר כנגד מגוון רחב של איומים. הקונספט המודולארי של המערכת ייתן לצבא הגרמני את היכולות לו הוא זקוק כנגד האיומים העתידיים.

בתמונה מעלה: Heron TP

תגובות סגורות