חדשות היום

נתונים כלכליים חדשים: אינטל אחראית בישראל לכ-50 אלף משרות

פעילותה של אינטל ישראל במהלך 2017 תרמה לתמ”ג של כלכלת ישראל סכום של כ-5.2 מיליארד דולר, המהווים 1.5% מסך התמ”ג של מדינת ישראל – כך עולה מדו”ח האחריות התאגידית החדש שאינטל מפרסמת היום (יום ב’). דו”ח האחריות התאגידית של אינטל כולל, לראשונה, נתונים ממחקר שערך מוסד שמואל נאמן על השפעתה של אינטל על הכלכלה הישראלית. מהנתונים עולה כי בנוסף לתעסוקה הישירה של עובדי אינטל, פעילותה של אינטל בישראל הייתה אחראית לכ-50 אלף משרות בשנת 2017. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה השקיעה באופן ישיר בישראל בין השנים 2005 ל-2017  בהקמת מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור בישראל סכום עתק של כ-13 מיליארד דולר.

אינטל מעסיקה כיום בישראל 12 אלף עובדים, בהם 1,000 עובדי מובילאיי. בשנת 2017 החברה ייצאה בכ-3.6 מיליארד דולר, שמהווים כ-8% מייצוא ההיי-טק של ישראל ורכשה סחורות ושירותים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר מחברות ישראליות.

“זוהי שנה מיוחדת עבור אינטל ועבור מדינת ישראל”, אמר יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל. “לצד חגיגות שנת ה-70 למדינה, מציינת אינטל העולמית 50 שנה להיווסדה וחמישה עשורים של פעילות בישראל. לאורך שנים של עשייה והשקעה, אינטל ישראל הפכה לאחת החברות המובילות במשק הישראלי, שלזכותה תרומה משמעותית לפיתוח המשק במגוון תחומים. באופן סמלי, לאורך שנות פעילותנו בישראל עמד היקף הייצוא של החברה מישראל על כ-50 מיליארד דולר”.

“במהלך שנות פעילותה בישראל ביצעה אינטל רכישות של חברות ישראליות בשווי של קרוב ל-18 מיליארד דולר”, חושף אביעד אבני, סמנכ”ל הכספים של אינטל, נתון נוסף מהדו”ח. “רק בשנה האחרונה השקיעה אינטל ברכישת מובילאיי למעלה מ-15 מיליארד דולר”.

 “זהו דו”ח האחריות התאגידית ה-12 של אינטל ישראל ובו היא משקפת לציבור הישראלי את ההשפעות הכלכליות, הסביבתיות והחברתיות של פעילותנו”, אמרה בלה אברהמס, סמנכ”לית קשרי ממשל, תקשורת ואחריות תאגידית. “אנחנו אחת החברות הבודדות בישראל המתמידות בדיווח זה לאורך השנים, מתוך המחויבות העמוקה שלנו לערך השקיפות. השנה הצבנו לעצמנו אתגר להעמיד את שיעור העובדים המתנדבים בקהילה על 50%, כחלק מהיעד של אינטל העולמית – 50,000 מתנדבים בכל העולם. אני שמחה לבשר שאנחנו בדרך לעמוד ביעד הזה ולשבור שיא התנדבות בישראל”.

נשים באינטל

33% מהגיוסים לאינטל ב-2017 היו של נשים ושיעור הנשים בחברה עומד כעת על 22.5%. “כמעסיק ששם דגש על הזדמנות שווה לכל, אינטל הציבה לעצמה מטרה להגדיל את מספר הנשים במקצועות הטכנולוגיים באינטל ישראל”, תיארה יהודית ימפולסקי, סמנכ”לית משאבי אנוש באינטל ישראל. “החלטנו למפות את החסמים שמונעים מנשים להגיש מועמדות למשרות אלה ויזמנו מהלך שנועד להנגיש משרות טכנולוגיות לנשים ולעודד אותן להגיש מועמדות. המאמצים נשאו פרי: ב-2017 39% מכלל המהנדסים והמהנדסות ו-25% מכלל ההנדסאים וההנדסאיות שגייסנו למפעל היו נשים”, היא הסבירה.

משקיעים בחינוך

בהמשך להצלחות המוכחות בקידום החינוך המדעי-טכנולוגי, ב-2017 אינטל המשיכה להשקיע ולתרום להצלחת התוכנית “לתת 5” של משרד החינוך, להגדלת מספר הנבחנים ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה. בלה אברהמס מציינת כי מאות מהנדסים ומהנדסות של אינטל יצאו לבתי ספר ברחבי ישראל, במיוחד בפריפריה, כדי להגביר את המודעות ולסייע לתלמידים להגביר את לימודי המתמטיקה. אברהמס מציינת כי 1,300 תלמידים בפריפריה הושפעו על ידי חונכי אינטל ב-5 שנים האחרונות. לפי הדו”ח, ההשפעה של אינטל ישראל על התל”ג כתוצאה מהתנדבות עובדי אינטל בקידום 5 יחידות מתמטיקה ותוספת השכר העתידית של התלמידים הסתכמה במעל ל-10 מיליון דולר, ובחישוב של חמש שנים, מדובר בכ-120 מיליון דולר.

“מספר בוגרי 5 יחידות לימוד במתמטיקה בשנת 2017 גדל ב-80% לעומת 2012. התוכנית עקפה את היעדים שהוצבו לה והשפיעה על 50% מבתי הספר בישראל. בנוסף, הצליחה התוכנית לעורר מודעות ציבורית רחבה לחשיבות לימודי מתמטיקה ומדעים לכלכלה ולחברה בישראל. הפעילות נמשכת במלוא העוצמה, עם תחזית של 19,000 בוגרי 5 יחידות לימוד מתמטיקה בשנת 2019”, אומרת אברהמס. “במקביל, ממשיכה אינטל להשקיע באקדמיה הישראלית, המצמיחה את הדור הבא של המהנדסים והמהנדסות בישראל. אנחנו שמים דגש מיוחד על קידום סטודנטיות מצטיינות, באמצעות מלגות, כדי לחזק את הגיוון המגדרי בענף בהווה ובעתיד”.

אינטל בסביבה

אינטל מדווחת על השקעה של 135 מיליון דולר במתקני טיפול סביבתיים ועל לקיחת יעד עולמי של 100% להחזרת מים לקהילות שמסביבנו כאשר “אנחנו מיישמים מדיניות סביבתית מקיפה ואחידה בכל ערוצי הפעילות של אינטל ישראל ומצטרפים למאמצים של אינטל העולמית להפחתת שימוש במשאבים ומחזור פסולת. במפעלים שלנו בישראל מוטמעת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר על מנת לאפשר ייצור יעיל סביבתית”, מסבירה רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל ישראל.

בתמונה מעלה: יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל

תגובות סגורות