צריבת רכיבים אלקטרוניים – ריל סרוויס ישראל הקימה קו ייצור אוטומטי לצריבה OFF BOARD

העתקות וזליגת מידע בצריבת רכיבים בחול

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות גדולה בעולם בכל נושא זליגת מידע והעתקות . כחלק מהפעילות בארץ ישנה מניעה להעברת קבצי ייצוור למזרח ולאירופה ובכך מקטינה עד אפס את הסיכון להעתקות . חברות רבות הפנימו שהעברת מידע מחוץ לארץ מסכנת את הפרוייקט והמטרה הינה להשאיר את הליבה בתוך החברה על ידי עמדת צריבה של רכיבים . חברת ריל סרוויס זיהתה את הפוטינציאל בכלל החברות בישראל ולפיכך לקחה לעצמה מטרה להקים מרכז צריבה אוטומטי מתקדם ראשון מסוגו בארץ . מתן מענה שלם של רכש רכיבים רקים וצריבתם בארץ מספקת ביטחון מלא ללקוח . כמו כן , כל תהליך האישור של הדוגמאות מבוצע פנים ארצי ובמהירות.מחלקת הצריבה בנוייה ממכונות צריבה אוטומטית אשר פועלות במעגל סגור ללא גישה חיצונית . תהליך העבודה מרגע קבלת הרכיבים , פעולת הצריבה האוטומטית והגלילה מתבצעות בתוך כותלי החברה עד לאספקתם ללקוח  . פיתוח של כרטיס אלקטרוני חדש מצריך שינויים רבים בתוכנה ולכן פעולת הצריבה מבוצעת בארץ עד לסיומו , מחלקת הייצור החדשה מאפשרת להמשיך את הפרוייקט כולו בארץ גם בייצור הכמותי , עד היום הדבר לא השתלם כלכלי – היום זה אפשרי . כאשר הייצור הכמותי מבוצע במזרח העדפה היא לספק את הרכיבים כבר צרובים  לחברות ההרכבה ובכך למנוע העתקות וזליגת מידע .

זמני המתנה ארוכים לקבלת רכיבים צרובים מחול

מפת סיביות חדשה

כחלק מפעילות השיווק בארץ ובדגש על שיחות עם אנשי הנדסה רבים בשוק הביטחוני, הרפואי ובדגש על התחום האזרחי , הבעייה המרכזית בצריבת רכיבים מחוץ לארץ הינה זמני ההמתנה הארוכים  ,  עד היום ללקוח לא היתה ברירה אלא להמתין , וכל זאת מבלי להתייחס לשאר המרכיבים האחרים כגון עלויות NRE של מתאמים ,שליחת דוגמאות וקצב הצריבה של הכמות שנדרשת בפועל . בעזרת מרכז צריבה בארץ  , חברת ריל סרוויס מספקת פתרונות לכלל הבעיות שאנשי ההנדסה ציינו .  הרכיבים נצרבים בקצב של 72,000 יחידות ביממה , ללא זמני המתנה כלל. החברה פעילה במשמרות ערב ולילה מה שמאפשר אספקה מהיום למחר ללקוח . כמו כן, חשוב לציין שהרכיבים מסופקים גלולים וזאת מבלי להפריע לקצב היומי . כשנשאלנו  ,הדרישה היתה לספק רכיבים צרובים וגלולים במקום אחד ובקצב מהיר . התהליך המבוקש היה לרכוש את הרכיבים ואספקה בגליל זאת על ידי קביעת מקט חדש שמסכם את התהליך בחברת ריל סרויס ישראל  .בעייה נוספת היא שהלקוחות נאלצים לשלם פעמיים ויותר על רכיבים שכבר מגיעים צרובים . כל שינוי ורסיה קטן של הלקוח מצריך לצרוב את הרכיבים שנית וזאת לאחר שכבר שולם כל סכום הצריבה . שינויים מתבצעים כל הזמן בקרב המהנדסים בחברות בישראל אפילו כאשר המוצר בסיום הפיתוח . זאת מבלי לציין את זמני המשלוח , מכס לתשלום והמתנה לקבלת הרכיבים לאחר צריבה.

מחיר

מחיר יחידת צריבה מתומחר כיום לפי גודל זיכרון הרכיב וזמן הצריבה שלוקח ליחידה אחת . עד היום , לאחר שאת אבי הטיפוס צרבו בארץ , את הכמויות העדיפו לצרוב בחול וזאת בשל המחיר הנמוך . מרכזי צריבה בחול בעלי מכונות אוטומטיות ובארץ צורבים ידני בלבד . כיום , בעזרת רכישה והבאתם של מכונות אוטומטיות לריל סרוויס ישראל מאפשר לספק ללקוחות החברה מחיר נמוך מאשר באירופה .   מכונת צריבה אוטומטית יכולה להכיל עד 16 סוקטות בו זמנית . מה שמאפשר להוזיל ביותר מרבע את המחיר ליחידת צריבה . חשוב לצייין שככל שהלקוח מעוניין להשקיע יותר בסוקטות כך גם מחיר הצריבה שייקבל יהיה נמוך יותר. שעת העבודה באירופה גם מייקרת את עלות היחידה . ריל סרוויס משקיעה ברכש מכונות ולקחה כמטרה להפוך את כל מחלקות החברה למחלקות של ייצור אוטומטי.

לחברות רבות עמדות צריבה בתוך החברה ופעילות הצריבה מבוצעת היום ע”י מלחימות . מהסיבות שצויינו בפרק זה ולאור הצעות מחיר שניתנו ללקוחות שעובדים איתנו  כיום העדפה היא להוציא את עבודת הצריבה אחוצה ולא לעשותה “בבית” . המחיר זול יותר משעת עבודה של מלחימה . האיכות טובה יותר וזמן האספקה מהיום למחר ואין צורך להמתין ימים לסיום העבודה של המלחימות כמו כן הלקוח מקבל את הרכיבים גלולים ,אין לו צורך ברכישת מתאמים מתאימים וחוסך את כל הניהול סביב מחלקת הצריבה שמתבטה ברכש ניהול עובדים וכדומה.

אוטומציה מול טעויות אנוש – איכות

כיום ,התהליך הקיים בארץ הינו צריבת רכיב אחד אחרי השני על ידני צורב ידני . מביקורות רבות של לקוחותינו נתקלים בבעיית הרכיבים הפגומים,רכיבים שזוהו לאחר ההרכבה על המעגל כרכיבים רקים ולא עברו צריבה . טעויות אנוש היא תופעה שגורמת נזקים ועלויות רבות ואין דרך להתמודד עימה. הדבר גורם לפירוק הרכיבים מהמעגל והחלפתו , במקרים רבים יש להשליך את המעגלים הפסולים ולספוג את העלויות . בעזרת אלגוריתם מיוחד שפיתחה החברה הייצרנית של המכונות ובעזרת מצלמות AOI  המכונה מצליחה להפריד את הרכיבים הפסולים וזאת מבלי לפגוע בקצב הצריבה של המכונה . התהליך מתבצע בעזרת ראש נוזל של המכונה (ללא מגע אדם) והרמת הרכיב מהמגש והחזרתו לאחר שנצרב . הפעולה יכולה להתבצע מסרט גלילה או ממגש או מסטיקים . התוצאה הסופית הינה רכיבים צרובים בתוך גליל SMT  להרכבה אצל הלקוח .

טענות רבות לעבודת צריבה ידנית הועלו בדגש על רכיבים עם רגליים עקומות . התוצאה מתקבלת כאשר הרכיבים מונחים ידנית בתוך מתאם הצריבה הידני והחזרתם לסטיק בפעולה ידנית , רגליים עקומות גורמות לנפל רב במכונת ההרכבה ואף בעיצרת קווים והחזרת הרכיבים ללקוח לבדיקות נוספות .

לפני הקמת קו הייצור האוטומטי חברת ריל סרוויס סיפקה רכיבים צרובים בעזרת צורבים חצי אוטומטיים . הקשר עם החברה האמריקאית מלווה למעלה מארבע שנים ובעזרת שיתוף פעולה בין שתי החברות ולאחר שהחברה זיהתה את הפוטינציאל העסקי ברכש של רכיבים צרובים מחול הוחלט על הקמת מרכז הפיתוח הראשון והיחידי בארץ בכל נושא הצריבה.

קידום שרשרת אספקה 

בתקופה האחרונה אנחנו עדים למעבר צריבת הרכיבים בתהליך OFFBOARD  ( רכיבים שנצרבים לפני ההרכבה על הכרטיס ) . היתרונות של צריבה לפני ההרכבה מתבטאים בביטול זמני ההמתנה של הכרטיסים בעמדות הבדיקה , אין צורך בהכנת צב”דים מיוחדים של הלקוח לתהליך הצריבה על המעגל  . חברת ההרכבה מרכיבה בעזרת מכונת הSMT את הרכיבים כבר עם התוכנה ונשאר רק לבדוק את הכרטיס בדיקת תקינות בסוף ההרכבה ישר לאספקה ללקוח  .בשיחות עם מהנדסים רבים הדבר יעיל יותר מהרכבה ONBOARD וחוסך עלויות משמעותיות בתשלום לחברות ההרכבה  , כמו כן רבים ציינו שקידום האספקות מתבטא באופן משמעותי ובכך הלקוחות נהנים מאספקות רבעוניות רבות יותר והכנסות לחברה .למעלה מחצי שנה חברת ריל סרוויס משווקת את פעילות הצריבה האוטומטית בין לקוחותייה ובפרט במחלקות ההנדסה . בקרב אנשי ההנדסה צויין שכאשר המחיר של צריבת רכיבים OFFBOARD נמוכה אז משתלם לצרוב לפני ההרכבה  .  עד היום לא היה מרכז פיתוח בישראל ומחירי הצריבה היו גבוהים מאד ולכן הוחלט על צריבה כאשר הכרטיס מורכב  .  נתקלנו רבות באנשי הנדסה שמחליטים לערוך את הכרטיס מחדש ולהקדים את הצריבה שתתבצע לפני ההרכבה וזאת בגלל שחברות ההרכבה מעקבות אספקות בשל העובדה

מערכת ניו-טק מגזין

תגובות סגורות