חדשות היום

Hailo גייסה 12.5 מיליון דולר לפיתוח שבב deep learning שיספק יכולות עיבוד של דטה סנטר למכשירי קצה

סטארט אפ ה-AI הישראלי Hailo (www.hailotech.com), שפעל מתחת לרדאר מאז הקמתו בתחילת 2017, חושף היום לראשונה את מהלכיו העסקיים והטכנולוגיים. החברה מודיעה על השלמת סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 12.5 מיליון דולר לפיתוח שבב deep learning שיספק יכולות עיבוד של דטה סנטר למכשירי קצה. בין המשקיעים בחברה מצויים זהר זיסאפל, המשמש גם כיו”רHailo ; קרן OurCrowd; מנכ”ל חברת דלק מוטורס גיל אגמון; קרנות ההשקעות בטכנולוגיות רכב Maniv Mobility וכן Next Gear, הקרן הנלווית לאקסלרטור טכנולוגיות הרכב Drive. בסך הכל גייסה Hailo מהקמתה קרוב ל-16 מיליון דולר.

מעבד ה-deep learning של Hailo, שדוגמאות ראשונות שלו צפויות להיכנס לשוק בחציון הראשון של 2019, יוכל להריץ יישומים משובצים של אינטליגנציה מלאכותית על גבי מכשירי קצה המותקנים במכוניות מקושרות, רחפנים, התקני בית חכם דוגמת עוזרים אישיים, מצלמות חכמות וטלוויזיות חכמות, פלטפורמות IoT, פלטפורמות AR ו-VR, מוצרים לבישים ומוצרי אבטחה. Hailo צופה שהשבב יספק צמצום דרמטי בעלות, בשטח ובצריכת ההספק ביחס לשבבים הקיימים, מה שיהפוך אותו למתאים לכמויות העצומות של החיישנים המוטמעים לכל אורך רשת האינטרנט של הדברים (IoT – Internet of Things). השבב צפוי לעבד בזמן אמת תכני וידיאו וזרמי נתונים אחרים בנפחים גבוהים תוך שימוש באלגוריתמים של deep learning.

ענף הרכב, המהווה את אחד משווקי היעד המרכזיים של Hailo, עובר מהפכה רחבת היקף ומאמץ במהירות שיטות deep learning בכדי לאפשר פיתוח מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ויישומי נהיגה אוטונומית שדורשים חישה של הסביבה. על פי חברת המחקר IC Insights, סך המכירות של שבבים למכוניות ולכלי רכב אחרים צפויות להסתכם ב-42.9 מיליארד דולר בשנת 2021, לעומת 22.9 מיליארד דולר בשנת 2016. התשתית הקיימת של מעבדים שפותחו עבור מטרות כלליות אינה מסוגלת להריץ אלגוריתמים עתירי חישוביות של deep learning ההכרחיים ליישומי רכב אלה. המעבד של Hailo צפוי לספק את פריצת הדרך הנדרשת בהיבטים של צריכת הספק, פיזור חום, שטח ועלות, ויהיה מוצר שיתאים לייצור המוני.

הצוות המוביל של Hailo, שהוקמה בפברואר 2017, הם המנכ”ל אור דנון, ה-CTO אבי באום והדר צייטלין, המכהנת כמנהלת הפיתוח העסקי של החברה. דנון, חתן פרס ביטחון ישראל ובוגר תכנית “תלפיות”, שירת ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין טרם הקמת החברה. ה-CTO אבי באום מילא שורה של תפקידים בחברת Texas Instruments, בה עבד כ-13 שנה לאחר שירות באותה יחידה טכנולוגית. בין היתר שימש באום כ-CTO של תחום הקישוריות האלחוטית בחטיבת המעבדים המשובצים ב-TI וכיהן בתפקידי ניהול קבוצת ארכיטקטורה והנדסת מערכת. שותפתם להקמת החברה הדר צייטלין, בוגרת תכנית “תלפיות” גם היא, שירתה כתשע שנים ביחידה הטכנולוגית, ובמהלך שירותה זכתה בפרס הרמטכ”ל למצוינות טכנולוגית. לפני הקמת Hailo, שימשה צייטלין כמנהלת המוצר הראשונה בחברת Via.

בהובלת צוותי הפיתוח של Hailo שותפים מהנדסי פיתוח חומרה ותוכנה בכירים, יוצאי קהיליית המודיעין וחברות דוגמת אינטל, ברודקום ומלאנוקס. החברה מעסיקה כ-30 עובדים וממוקמת בתל אביב.

אור דנון, מייסד משותף ומנכ”ל Hailo, מסר: “הארכיטקטורה בת ה-70 עליה מבוססים המעבדים הנוכחיים אינה מתאימה בכדי לספק מענה לצורכי העיבוד הנדרשים ליישומי deep learning ואינטליגנציה מלאכותית. Hailo מחוללת מהפכה בארכיטקטורה העומדת בבסיס המיקרו-מעבד בכדי לשפר את יכולות עיבוד ה-deep learning בכמה סדרי גודל. הצוות הרב-תחומי שלנו פיתח ארכיטקטורת עיבוד חדשנית שמאורגנת סביב מאפייני היסוד של ה-deep learning והאינטליגנציה המלאכותית. לצורך כך תכננו מחדש באופן מקיף את ארכיטקטורת הזיכרון, פונקציות הבקרה והעיבוד במחשב ואת היחסים ביניהם”.

זהר זיסאפל, יו”ר Hailo, מסר: “אנו עדים בשנים האחרונות למהפכה המתחוללת בעולם הרכב, עם כניסה מהירה של שחקנים וטכנולוגיות חדשות לשוק. המוצר ש-Hailo מפתחת צפוי להיות רכיב מפתח במהפכה זו, שבינה מלאכותית היא אחת מאבני היסוד שלה. הצוות החזק שבנתה החברה משלב ניסיון רב עם הבנה רחבה של הטכנולוגיה והשוק, דבר שיאפשר לחברה להתחרות על היעדים השאפתניים והמעניינים בעולם הטכנולוגיה כיום: מכונית מקושרת ומכונית אוטונומית”.

בימים אלה עובדת Hailo בשיתוף פעולה עם כמה מהחברות הגדולות בתחום, הבוחנות שימוש בטכנולוגיה שלה.

אלי ניר, שותף השקעות בכיר ב-OurCrowd, אמר: “אנו משוכנעים שהצורך המקיף בשוק, הטכנולוגיה פורצת הדרך של Hailo והצוות הייחודי יאפשרו לחברה להביא את מהפכת ה-deep learning למכשירי קצה”.

תגובות סגורות