HARMAN משיקה אנטנה חכמה למכוניות שתענה על כל צרכי תעשיית הרכב לתקשורת מהדור החמישי

חברת HARMAN, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, השיקה אנטנת 5G המיועדת לכלי רכב מקושרים, המבוססת על רשתות סלולריות דור 5. את האנטנה הניתנת לעיצוב על פי הצרכים, ניתן להתקין בקלות רבה מתחת למרכב המכונית עצמה, או בגג המכונית – ולפתור תוך כדי כך בעיה שהציקה זמן רב ללא מעט מעצבי מכוניות. על פי התכנון,5G  יאפשר מהירות הורדה של 1 ג’יגה בייט לשנייה (ביחס לדור הרביעי של הסלולר המאפשר קצב העברת נתונים של 200 מגה בייט לשנייה). במהלך השנה  צפויות חברות הסלולר להתחיל בפריסת רשתות התקשורת החדשות, והשימוש  בפועל, יחל ככל הנראה במהלך 2019 והלאה.

HARMAN הצליחה לדחוס לאנטנה החדשה 18 אנטנות שונות, שיאפשרו את כלל השירותים הצפויים ברכבי העתיד, תודות לשימוש בטכנולוגיית multiband ‘conformal’, שיועדה במקור למטוסים, המאפשרת לייצר אנטנה שטוחה, שניתן להתאימה למשטחים בתצורות אווירודינמיות שונות. האנטנה תחליף את האנטנות בצורת ׳סנפיר הכריש׳ המסורתיות ומגוון אנטנות נוספות שפועלות כיום בכלי רכב. ״הפתרון שלנו קומפקטי, אסתטי למראה ובעיקר פונקציונלי ומוכן לעתיד. הוא עונה על הצורך של הצרכן והרכב שלו בתקשורת קבועה עם הסביבה ובמקביל מתמודד עם הבעיות העיצוביות״, אומר אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל. לדבריו, HARMAN ניצלה את הידע הרב של חברת האם, סמסונג, בתחום התקשורת הסלולרית והסמארטפונים ליצירת הטכנולוגיה באנטנה החכמה החדשה וכבר יש עניין רב בתעשייה להתחלת היישומים בשטח. ״אנו עובדים כבר כעת עם מספר מותגי על בתחום הרכב כדי לשלב את הטכנולוגיה ברכבי העתיד ועל פי ההערכה, בדגמי 2021 כבר ניתן יהיה למצוא את הטכנולוגיה שלנו״.

לדברי בצלאלי, רוחב פס רחב יותר הופך להיות קריטי לרכבי העתיד, אשר יהיו מחוברים לענן, יצרכו שירותי ערך מוסף וכן ישדרו כמויות עצומות מידע לפלטפורמות ענן לרכבים, כמו זו שהושקה לאחרונה ע”י HARMAN –  IGNITE, ומפותחת בישראל. ״ האנטנה החכמה תתמוך בפתרונות תקשורת של ׳רכב לרכב׳ ושל ׳רכב לתשתיות׳  שיחברו את המכונית לסביבתה ותאפשר ליצרני המכוניות להיצמד לקצב החדשנות בתחום הטכנולוגי. בין השאר יוכלו האנטנות לתמוך בסוגים שונים של תקשורת רדיו מודרנית, כולל LTE, GNSS, V2X, בלוטות׳, WiFi, RKE ואפילו תקשורת עם שירותי דרך בתשלום״.

בתמונה מעלה: אורן בצלאלי

 

תגובות סגורות