האחים זיסאפל – מקבלי אות ״מנהיגי התעשייה״ של ישראל

האחים זהר ויהודה זיסאפל, ששמם הפך כבר לשם נרדף ל״הייטק ישראלי״, הם בין מקבלי אות “מנהיגי התעשייה” של ישראל. בטקס חגיגי שנערך אתמול (יום ראשון) במשכן נשיא המדינה, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, חולקו האותות לזיסאפלים ולזוכים נוספים שפעלו לקידום ענפי התעשייה בקטגוריית טכנולוגיה מתקדמת, חדשנות והסקטור התעשייתי. בין הזוכים: סטף ורטהיימר, דן פרופר, יוסי ורדי, מוריס קאהן, סמי סגול, גיורא אקרשטיין, מקסין פסברג רים ועימאד יונס ושמעון אקהויז.

האחים זיסאפל, צויין במהלך הטקס, הם אבות מייסדים לעשרות חברות מצליחות והשראה לרבות נוספות. ״קבוצת רד בראשותם היוותה קרקע פורייה לעידוד יזמות והניבה למעלה מ – 200 מיזמים שונים. במהלך השנים, הקבוצה גייסה והשקיעה כ – 1.5 מיליארד דולר בתעשייה בישראל. חברות הקבוצה מעסיקות למעלה מ – 4000 עובדים בישראל״. עוד צויין בטקס כי האחים נולדו בתל אביב התחנכו בישראל והשקיעו את כל מרצם היזמי, טכנולוגי ופילנטרופי למען החברה והמשק בישראל.

בדבריו התייחס הנשיא ריבלין לזוכים ואמר: “עולים וילידי הארץ, יהודים וערבים. בזכות התעוזה שלכם, ה’חוצפה הישראלית’ המבורכת, ישראל הקטנה נחשבת היום למעצמה תעשייתית של טכנולוגיה ושל חדשנות – חוט עבה של אחריות קושר ביניכם. האחריות שלקחתם על עצמכם ליצירת מקומות עבודה, לשילוב כלל הקבוצות בישראל, האחריות שבחרתם לשאת כלפי הדור הבא. תעשיה בונה מדינה לא רק באמצעות חברות רווחיות, והמצאות חדשניות, אלא קודם כל באמצעות אנשים״.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, אמר במפגש כי הצלחתה של התעשייה הישראלית הינה תולדה של התמודדות ייחודית עם אתגרים קשים והתמקדות מרכזית במשאב הייחודי – ההון האנושי. ״מנהיגי ומנהיגות התעשייה הישראלית, לקחו על עצמם את היוזמה והאחריות להוביל את התעשייה והכלכלה הישראלית להצלחה, ובדרכם בנו את הארץ, יצרו מקומות עבודה, הכשירו עובדים והחיו את הפריפריה. מסירותם, השקעתם ופועלם של המנהיגים הללו, הביאו לבניין הארץ, לביסוס התעשייה, התעסוקה והכלכלה וליצירת גאווה לאומית, ועל כך מגיעה להם תודה”.

 

תגובות סגורות