חדשות היום

חברת Windward מגייסת 16.5 מיליון דולר בהובלת קרן XL Innovate לפיתוח תחום הביטוח הימי

הסטארטאפ ווינדוורד (Windward) העוסק בבניית טכנולוגיה לניתוח סיכונים ימיים משנה בחודשים האחרונים את שוק הביטוח הימי העולמי. היום, הכריזה החברה על גיוס של 16.5 מ’ דולר בסבב C. גיוסי החברה כאמור הגיעו לסך של 38.9 מיליון דולר מיום הקמתה.

מי שהובילה את סבב הגיוס הנוכחי היא XL Innovate, קרן הביטוח-טק מסן פרנסיסקו , לצד משקיעים קיימים הכוללים את כמו קרן הורייזון וקרן אלף ומשקיעים פרטיים כמו מנכ”ל ומייסד Salesforce מארק בניוף. כחלק מסבב ההשקעה, השותף המנהל ב XL Innovate, תום האטון יהפוך לדירקטור ב ווינדוורד (Windward). החברה מתכוונת להשתמש  בכספי ההשקעה על מנת לחזק את מעמדם הגובר בשוק הביטוח הימי העולמי, להאיץ את פיתוח מוצריהם הטכנולוגיים, גיוס “טופ טאלנטים” והרחבה משמעותית של הסניף בלונדון.

לחברה משקיעים נוספים כגון דיויד פטראוס ראש ה-CIA לשעבר , דן סינור (מחבר רב המכר “סטארט-אפ ניישן”), תום גלוסר (מנכ”ל תומסון רויטרס לשעבר) ואחרים. נציין כי הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי מכהן כיועץ לחברה וכי לורד ג’ון בראון, לשעבר מנכ”ל British Petroleom הצטרף לאחרונה לדירקטוריון החברה.

לאחרונה השתתף מנכ”ל וממייסדי החברה, עמי דניאל בכנס העולמי לסוגיות הביטוח הימי שנערך בלונדון ואמר: “אם יש משקיע אחד שאתה רוצה לעבוד איתו בתחום הזה הוא XL Innovate. אנו יודעים שהם מגבים רק את החברות הסקלביליות ביותר. אנחנו מאושרים מכך ומצפים לכך שההשקעה שלהם, לצד המומחיות והניסיון יביאו אותנו לגבהים חדשים ויביאו את יכולות הניתוח והניבוי הייחודיות שלנו לנחלת כלל שוק הביטוח הימי העולמי- שוק המגלגל כ 30 מיליארד דולר פרמיות בשנה (פי 7.5 משוק ביטוחי הסייבר). ההשקעה מגיעה כתוצאה ישירה מהפיתוחים הטכנולוגיים והמוצריים של הצוות שלנו בשנה האחרונה ומהמיקוד של החברה בפיתוח טכנולוגיות המסוגלות לחזות סיכון ימי. נמשיך להשקיע בפיתוח הפלטפורמה והמודלים של החברה”.

תום האטון, השותף המנהל ב XL Innovate (המשקיעים גם בחברת Lemonade) אמר: “היה לנו העונג לעבוד עם עמי, מתן ו ווינדוורד (Windward) במשך השנתיים האחרונות באמונה שקיימת הזדמנות ענקית בשוק הביטוח הימי. היום, החברה יצרה לעצמה מעמד כמובילה בתעשייה לאחר שרכשה את אמונן של ממשלות רבות ורשויות חוק ברחבי העולם וכעת מתרחבים בצורה מרשימה בשוק הביטוח. אנו מצפים לתמוך ב ווינדוורד (Windward) בהמשך יחדיו, גם דרך ההשקעה וגם בתמיכה של הזמן והמשאבים שלנו”.

ווינדוורד (Windward) מבססת את המהלך שלה על ההצלחה בעבודתה אל מול ממשלות שנפרסה על השנים האחרונות, החברה מאמצת את הטכנולוגיות על מנת ליצור הזדמנות מיוחדת לשוק הביטוח העולמי. קבוצת Windward Insurance מנתחת סוגי מידע רבים הקשורים בטבור לסיכון ביטוחי ימי, ובכלל זה – תנועת ספינות, מבנה האחזקות של החברות, מפות ימיות וחוקי ניווט ימיים.. היא מספקת תובנות לגבי השאלות: איך הספינות מנווטות, היכן הן פועלות, מתי הן פועלות, מה הן עושות במים סוערים ואיך הן מתנהלות בנמלים שונים בעולם.

המערכת של ווינדוורד משתמשת במערכת תבניות התנהגותיות על מנת לחזות איזה ספינות עתידות לחוות תאונות השנה. הדאטה היחודי של החברה המגיע ממקומות שונים מנותח ע”י אלגוריתמים של AI ולמידת מכונה המאפשרים הערכת סיכון נכונה יותר ברמת הספינה והצי, וכתוצאה מכך, תמחור מדויק יותר למבטחים.

קבוצת הביטוח פועלת לצד המוצר המרכזי של החברה והוא Windward Intelligence, אשר עוזר לרשויות חוק, סוכנויות ביטחון וממשלות להתמודד על הגנת האינטרסים הלאומיים שלהם לצד גילוי של איומים פוטנציאליים. מוקדם יותר השנה, מועצת הביטחון של האו”ם חשפה כי היא משתמשת בטכנולוגיה של ווינדוורד (Windward) לטובת ניטור ואכיפת הסנקציות  על צפון קוריאה. החברה בדרכה לשנה החזקה ביותר שלה בתחום ה-intelligence עד כה, וזאת בשל הקפיצה הטכנולוגית המהותית שביצעה בתחום ה- AI לממשלות.

החברה צפויה להכפיל את ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, ולגייס עשרות עובדים חדשים, ביניהם מהנדסי Backend, full stack Data scientists. חברת ווינדוורד (Windward) הוקמה ב 2011 ע”י עמי דניאל ומתן פלד ולה כ – 60 עובדים. לחברה משרדים בת”א,  ולונדון.

בתמונה מעלה: מייסדי החברה, עמי דניאל (מימין) ומתן פלד

תגובות סגורות