חדשות היום

לוקהיד מרטין ו-Dynetics זכו בחוזה בהיקף עשרה מיליון דולר מצבא ארה”ב לפיתוח נשק לייזר ב-100 קילוואט

צבא ארה”ב העניק ללוקהיד מרטין ול-Dynetics חוזה בהיקף של עשרה מיליון דולר להמשך תהליכי הפיתוח של השלב הבא בתוכנית הרכב הלייזר הטקטי בעוצמה גבוהה (HEL TVD – High Energy Laser Tactical Vehicle Demonstrator), הכוללת מערכת נשק לייזר בעוצמה של 100 קילוואט.

מערכות לייזר הן אידאליות עבור התמודדות עם איומים בנפחים גדולים ובעלות נמוכה. זאת, עקב העלויות הנמוכות פר-שימוש והשימוש הרציף והבלתי מוגבל. צוותי Dynetics מתמקדים בפיתוח תת-מערכות שיעמדו בתנאי השימוש הקשים והארוכים של מערכת הלייזר וסיימו לאחרונה את קביעת דרישות המערכת ועדכון הבסיס הטכני הנדרש להמשך תהליכי הפיתוח. השלב הבא המתוכנן יהיה תכנון מקדים למערכת, אשר יתבצע בחודש ינואר 2019.

Dynetics מביאה עימה לפרויקט את המומחיות והניסיון בהנדסת מערכות, ייצור, והתאמת וניסוי כלי רכב שיוטמעו במשפחת הרכבים הטקטיים הבינוניים (FMTV). לוקהיד מרטין אחראית על תת-מערכת הלייזר וכן על תת-מערכות נוספות בפרויקט. תת-מערכת קרן הלייזר המשולבת המרכזית מבוססת ברובה על הניסיון שנבנה בלוקהיד מרטין אשר הוטמעו ברכבים כחלק מפרויקט ה-RELI של צבא ארה”ב. ללוקהיד מרטין יותר מ-40 שנות ניסיון בפיתוח מערכות לייזר מתקדמות למגוון שימושים. הזכייה בפרויקט ה-HEL TVD באה בעקבות הניסיון שיש ללוקהיד מרטין בפרויקטי מערכות לייזר כמו ה-ATHENA ו-ALADIN, במקביל לעבודה על תוכניות פיתוח של צבא ארה”ב בתחום כדוגמת ה-RELI, LANCE וכן של הצי האמריקאי: HELIOS ו-HEFL.

Dynetics היא אחת משתי החברות האחרונות שמתחרות על בניית רכב ההדגמה בפרויקט שייבחן בשנת 2022. החברה הזוכה תזכה בחוזה לאפשרות להשלים את תכנון, בניית והטמעת תת-מערכת הלייזר ברכבים צבאיים כחלק מתוכנית FMTV ותבצע ניסויי שטח במרכז ניסויי הטילים בווייט סאנדס, ניו-מקסיקו.

 

תגובות סגורות