חדשות היום

סיוה מדווחת על תוצאות הרבעון ה-2 של 2018

סיוה מדווחת על הסכם שלישי לאספקת מעבדי בינה מלאכותית; היקף ה-buyback ברבעון השני הגיע לכ-270,000 מניות בסכום של כ-9 מיליון דולר

סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 15% בהכנסות בשל חולשת לקוח גדול בשוק הסמארטפונים הזולים בסין; צופה שיפור משמעותי במחצית השנייה של השנה

(הרצליה, 7 באוגוסט 2018)  ספקית טכנולוגיות עיבוד האותות והבינה המלאכותית סיוה (נאסד”ק: CEVA), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018, שהסתיים ב-30 ביוני.  הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-17.5 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-10 מיליון דולר, כ-57% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-7.5 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-91% מהמחזור, לעומת 93% מהמחזור ברבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-2.1 מיליון דולר וב-9 סנט. זאת, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח למניה ברבעון המקביל כללו הטבת מס בסך 1.8 מיליון דולר שנבעה מהשלמת ביקורת מס.

בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, הרווח הנקי והרווח המתואם למניה ירדו ב-86% והסתכמו ב-0.9 מיליון דולר וב-4 סנט.

במהלך הרבעון השני ביצעה סיוה רכישה חוזרת של כ-270,000 מניות בהיקף כספי של כ-9 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים, בטוחות סחירות ופיקדונות בנקאיים של כ-173 מיליון דולר.

9 הסכמים חדשים ברבעון

במהלך הרבעון השני חתמה סיוה על 9 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. 4 היו לאספקת טכנולוגיות עיבוד אותות ובינה מלאכותית, כולל הסכם שלישי מתחילת השנה לאספקת מעבד הבינה המלאכותית NeuPro, ו-5 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות. מתוך 9 ההסכמים שנחתמו, 8 היו לאספקת טכנולוגיות למוצרים שאינם בתחום התקשורת הסלולרית לסמארטפונים, ו-3 היו עם לקוחות חדשים. ההסכמים נחתמו עם יצרני מצלמות מתקדמות, רחפנים, רמקולים חכמים, סמארטפונים, אוזניות אלחוטיות, ומוצרי IoT. בפילוח גיאוגרפי, 5 מתוך 9 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, הסכם אחד עם לקוח באירופה, ו-3 הסכמים עם לקוחות באסיה-פסיפיק, כולל יפן.

תגובות סגורות