חדשות היום

Mini-Circuits אבלה על פטירת מייסדה, הארווי קיילי

מי שהיה חלוץ בתעשיית הת”ר וגלי המיקרו, נדבן מוערך, ומייסדה ומנכ”לה האהוב של חברת Mini-Circuits,  הארווי קיילי, הלך לעולמו ב- 30 במאי, 2018. הוא יחסר עמוקות לאותם אלפי עמיתים, שותפים וחברים שאת חייהם הוא העשיר.

מייסד Mini-Circuits , הארווי קיילי

ממציא, יזם ובעל חזון

הארווי קיילי הגדיר את החזון וקבע את הערכים היציבים שהניעו את הצלחתה וצמיחתה של חברת Mini-Circuits במהלך חמישים השנים האחרונות, אשר הפכו אותה מחברת הזנק של איש אחד ששכנה במטבח דירתו בברוקלין, לחברה הגלובלית המשגשגת שהיא כיום. בכל היבט של חייו האישיים והעסקיים, הוא האמין ופעל על פי ההכרה שהצלחה מבוססת על ערכים. הכרה זו וערכיו האישיים האיתנים שהשית בעסקים, הם שגרמו לעובדים, ללקוחות ולשותפים עסקיים רבים כל כך במהלך חייו והקריירה שלו להאמין בו, לשים בו את מבטחם ולהעניק לו את נאמנותם.

הארווי קיבל תואר BSEE (תואר ראשון בהנדסת חשמל) מה- City College של ניו יורק, ותואר MSEE (תואר שני בהנדסת חשמל) מהאוניברסיטה של ניו יורק. הוא נשא במשרות הנדסיות בחברות שונות, בהן IT&T, Amperex, Fairchild ו- Airborne Instrument Laboratories (AIL) בטרם קיבל החלטה אמיצה להקים חברה משל עצמו. בשנת 1968 הוא ייסד את חברת Mini-Circuits מתוך שאיפה שאפתנית לייצר מוצרים עבור תדר רדיו וגלי מיקרו במחיר שיהיה נמוך באופן משמעותי מהמחיר שהוצע בשוק באותו זמן, מתוך התמקדות באיכות ובייעול תהליכים. מאמציו הראשוניים הובילו אותו לפיתוח קו חדש של ערבלים, שנאים ורכיבי ת”ר פסיביים שהפכו להצלחה בינלאומית, שהניעה את צמיחתה החדה של Mini-Circuits, תוך כדי כך שהיא יוצרת במובנים רבים מהפכה בתעשייה עצמה. הצלחתו עזרה להפוך תעשיית נישה ביתית בהיקף קטן לתעשייה מתוחכמת, מונעת על-ידי תהליכים שסיפקה את ההיקפים, האיכות והמחיר הנדרשים כדי לתמוך בפריחה של טכנולוגיה אלחוטית ברחבי העולם המודרני. בשנת 2012, הוא קיבל תואר דוקטור של כבוד למדעים מטעם ה- City   College  של ניו יורק ודוקטור של כבוד להנדסת חשמל מהאוניברסיטה של דרום פלורידה, ובשנת 2013, הוא קיבל תואר דוקטור של כבוד למדעי הרוח מטעם Yeshiva University.

מלבד עבודתו כמוביל עסקי ב-Mini-Circuits, הארווי הקדיש את חייו שמחוץ לעבודה בחברה לנדבנות בסביבתה של ניו יורק, בישראל וברחבי העולם. הוא ואשתו, גלוריה קיילי, הקימו את הקרן על שם הארווי וגלוריה קיילי  לתמיכה במגוון נושאים, הכוללים ארגונים שעוסקים בחינוך, בבריאות, ובחקר הסרטן, ובאנשים בעלי מוגבלויות. בשנת 2010, הקים הארווי את פרס קיילי ליזמות ב- City College של ניו יורק, שמעניק הון התחלתי לסטודנטים עם המצאות מבטיחות בתחום של חומרה אלקטרונית, לטובת השקת מיזמים חדשניים. ובנוסף בשנת 2010, הארווי וגלוריה קיילי פתחו את “מחנה קיילי”, מחנה קיץ בצפון מדינת ניו יורק שמוקדש לשיתוף ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

הארווי, יהודי וציוני גאה ופעיל מאד,  היה סב לשישה נכדים צברים שהיו לאור חייו, שכולם שירתו ועודם משרתים או ישרתו בצה”ל. בתחילת ההיסטוריה של Mini-Circuits, בשנת 1977, הוא ביסס את נוכחותו בישראל, כאשר ייסד את חברת רבאון אלקטרוניקה בע”מ, במפרץ חיפה (כיום שוכנת בקרית ביאליק), שהפכה למרכז מצוינות של Mini-Circuits למחקר ופיתוח (מו”פ) ולייצור. בראיון שנערך עמו בשנת 2015 עבור המגזין ניו-טק, ציין הארווי ש- Mini-Circuits החליטה לבסס את נוכחותה בישראל בשל “הנפט הישראלי”, ”כוח המוח” והחדשנות הפורצים החוצה מישראל ומאנשיה.

דוגמא אחת מיני רבות של שילוב חזון ואמונה בטכנולוגיה הישראלית, הייתה השתתפותה של חברת Mini-Circuits בפרויקט היוקרתי SPACE IL, ששם לו למטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. SPACEIL הינה מועמדת לזכייה ובחודשים הקרובים החזון והחלום יהפכו למציאות ולגאוות כולנו וימצב את ישראל במקום הרביעי בעולם בתחום (לאחר ארה”ב, רוסיה וסין).

במשך עשרות שנים, הוא נשא בתפקידים פעילים בעשרות פרוייקטים בישראל, שכללו תמיכה במיזמי הזנק (startup) שנועדו לשפר את איכות החיים של אנשים עם צרכים מיוחדים, תוכניות פורצות דרך בחינוך שהתנהלו באוניברסיטאות ובצה”ל, תמיכה בבתי חולים ובתוכניות מחקר רפואי חשובים בישראל, וביוזמות אזרחיות אחרות שהייתה להן תרומה משמעותית להתפתחותה של החברה הישראלית.

מסורת של מסירות ללקוחות, לחברה ולקהילה

בשעה שחברת Mini-Circuits צמחה כדי לעמוד בדרישות המתפתחות של הלקוחות, שעה שהיא מציעה את המבחר הגדול ביותר בתעשייה של מוצרי ת”ר וגלי מיקרו, החברה נותרה נאמנה לנוסחת ההצלחה הפשוטה של הארווי: ייצור של מוצרים איכותיים, מכירתם במחיר תחרותי ביותר, ואספקה מהירה עם שירות ותמיכה טובים ויציבים. מרצו הבלתי פוסק אחר חדשנות ושיפור  מתמשך, המחויבות שלו לאיכות ולשירות לקוחות הטובים ביותר מסוגם בעולם, ומוסר העבודה הנלהבת שלו יישארו לעד נטועים עמוקות בתרבותה של חברת   Mini-Circuits, כפי שהיו גם ערכיו האיתנים של יושרה אישית, כבוד לכל אדם  ודאגה לזולת.

בתו של הארווי, אלישה קיילי יעקובי, כתבה במכתבה לעובדי Mini-Circuits, “הוא האמין בתוקף ש- Mini-Circuits היא לא סתם חברה, אלא גם משפחה, וכך הוא התייחס לאנשי הצוות שלו. בשעה שאנו מתאבלים על פטירתו של הארווי ביחד כמשפחה, אנו שואבים תכלית והשראה מתוך חייו המופלאים, וחוגגים את כל מה שהוא הגשים עבור Mini-Circuits ועבור הטוב הכללי בעולם.”

בתמונה: פרויקט SpaceIL

בניית הצלחה עתידית על יסודות מוצקים

הארווי קיילי התנהל מתוך שקדנות רבה לחזק את בטחונה ושגשוגה העתידי של           Mini-Circuits. במהלך השנים האחרונות, הוא התמקד בפיתוח, יישום ופיקוח על מעבר חלק של ניהול החברה לידי צוות מנהיגות מקצועי, תוך כדי שמירה על המשכיות ויציבות כחברה פרטית, שבעליה נשארו מחויבים לתמיכה בכל השותפים של Mini-Circuits, לרבות לקוחות, עובדים וספקים. על בסיס יציב זה, הארווי קבע את היסודות להמשך צמיחתה והתרחבותה של חברת Mini-Circuits בתחומי השוק הנוכחיים שלה.

בשעה שמשפחת Mini-Circuits מתאבלת על אובדנו של מנהיג, מנחה וחבר יוצא מן הכלל, אנו מקווים שהארווי יתגאה בנו בהובלת Mini-Circuits לרמות חדשות של מצוינות, בזמן שכולנו ממשיכים קדימה ביחד.

www.minicircuits.com

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות