אב הטיפוס של מסוק ה-S-97 Raider הגיע למהירות 200 קשר בניסוי טיסה

אב הטיפוס של המסוק הטקטי הקל S-97 Raider מבית סיקורסקי הגיע למהירות של 200 קשר במהלך ניסויי טיסה שנערכו לאחרונה, במרכז הפיתוח של החברה. המסוק מפותח באמצעות שימוש בטכנולוגיית ה-X2 של סיקורסקי, שתאפשר טיסה במהירות כפולה מזו הקיימת במסוקים המקבילים הקיימים כיום בעולם. בבסיסה, הטכנולוגיה כוללת רוטור כפול על תורן משותף הסובב לכיוונים מנוגדים ובעל מבנה קשיח מאוד ומאחור – בקצה הזנב – מדחף אשר מספק את הכוח לנוע קדימה במהירות גבוהה. כדי לשמור על כושר תמרון ושליטה במהירות-אוויר גבוהה מצוייד ה-X2  גם במשטחים נעים: הגה גובה והגה כיוון – בדיוק כמו במטוס בעל כנף קבועה.

ה- S-97 Raiderמביא עימו את היכולות המתקדמות ביותר, כולל הטסה ב-Fly-By-Wire, מערכות ניהול טיסה והטמעת מערכות. חבילת יכולות ה-X2 מאפשרות טיסה במהירות כפולה מהקיים כיום תוך שמירה על יכולות הטסה, תמרון ושליטה כפי שקיים במהירויות נמוכות יותר במסוקים בעלי רוטור יחיד. טכנולוגיית ה-X2 שבלב המסוק תומכת וניתנת להתאמה לשימושים צבאיים נוספים בכלי טיס: תקיפה קלה, פעילות אווירית מעבר לקויי האויב, תמיכה אווירית לכוחות קרקע, חיפוש, חילוץ והצלה תחת אש ויישומים בלתי-מאוישים. פיתוח הטכנולוגיה והטמעתה בכלי הטיס נעשו במימון מלא של לוקהיד מרטין, סיקורסקי ושותפותיה בפרויקט.

“תוכנית ניסויי מסוק ה- S-97 Raiderוהטכנולוגיות המתקדמות שהוטמעו בו עומדים מעל הציפיות ומוכיחים את המהירויות הגבוהות אליהן הוא מסוגל להגיע תוך שמירה על תמרון מירבי ושרידות בשדה הקרב”, כך אמר טים מאליה, מנהל בתוכנית המסוקים העתידיים של סיקורסקי”. טכנולוגיית ה-X2 כוללת חבילה של טכנולוגיות שישמשו בכלי הטיס של שדה הקרב העתידי לפעילות בחיכוך גבוה, בכל מקום ובכל זמן, כחלק מצוות המשימה”.

סיקורסקי, חברה של לוקהיד מרטין, ממשיכה להדגים את היישומים של טכנולוגיית X2 עם ההכנה של הצעת החברה למכרז העתידי של חיל האוויר האמריקני לכלי טיס למטרות תקיפה בשטח האויב (FARA), במסגרתו יתקדם הצבא האמריקני לשימוש בכלי טיס חדשים שישנו את תמונת הקרב.

 

תגובות סגורות