חדשות היום

גאווה ישראלית: התכנה החדשה הטובה ביותר בתחום הרדיולוגיה

אנשים שעוברים שבץ מוחי יודעים כי כל דקה קובעת. לכן הקימו לפני כשנתיים ד”ר דוד גולן וד”ר כריס מנסי את חברת Viz.ai שמשלבת לראשונה טכנולוגית למידה עמוקה בעיבוד תמונות רפואיות, מתוך כוונה לזהות את החולים שצריכים טיפול דחוף ולהתריע על כך לרופאים. השבוע נודע להם כי בזכות התכנה שפיתחו זכו בפרס הנחשק מטעם aunt minnie

בסטארט אפ הישראלי Viz.ai הופתעו השבוע לגלות שזכו ללא ידיעתם בפרס התכנה החדשה הטובה ביותר בתחום הרדיולוגיה מטעם aunt minnie, ניוז הלטר הידוע בעולם בתחום הרדיולוגיה. הפרסים מוענקים בכנס RSNA – כנס הגדול הרדיולוגיה בעולם במסגרתו החברה זכתה בפרס בזכות תכנת הבינה המלאכותית שפיתחה.

שבץ הינו אחד הגורמים המובילים לנכות, מוות והוצאה רפואית בעולם המערבי. בכל 40 שניות מישהו לוקה בשבץ בארה”ב, ובכל 4 דקות מת אדם משבץ. בשנת 2015 אושר טיפול מהפכני לשימוש במקרי שבץ קשים – צנתור מוח. ביצוע צנתור פרק זמן קצר לאחר אירוע השבץ מגדיל משמעותית את סיכויי החולה לשרוד ולחזור לחיים עצמאיים לאחר השבץ. למרות היעילות של הטיפול, ברוב מקרי השבץ החולים לא מקבלים את הטיפול או שאינם מקבלים אותו בזמן בגלל מחסור בכח אדם מיומן. הדבר מוביל לעיכובים משמעותיים שבסופו של דבר מתרגמים למוות או נכות של החולה.

Viz LVO המוצר שפיתחו בחברה מוביל מהפכה באופן הזיהוי והטיפול בחולי שבץ. במקום להמתין דקות ארוכות לפיענוח אנושי של סריקת ה CT המוצר מייצר “מסלול מהיר” בו הסריקות מפוענחות באופן אוטומטי ומהיר ובמקרה של זיהוי שבץ המערכת מתריעה ישירות לטלפון הנייד של המצנתר. המוצר חוסך זמן רב ומאפשר לערב את הרופא הנכון בזמן הנכון, על מנת להעניק לחולה את הטיפול הנכון בזמן המהיר ביותר וזאת תוך התבססות על טכנולוגיות חדשות בתחום הבינה המלאכותית. בפברואר 2018,ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) אישר את השימוש במוצר. כיום המוצר מותקן בעשרות בתי חולים בארה”ב ומשמש את רופאי השבץ באופן יומיומי למתן טיפול מהיר ואפקטיבי יותר.

חברת Viz.ai הוקמה בשנת 2016 ע”י ד”ר דוד גולן – מומחה לבינה מלאכותית וד”ר כריס מנסי – נוירוכירורג, בעקבות אירוע מוחי שעבר גולן בעת לימודיו לפני שלוש שנים. החברה גייסה עד היום קרוב ל-30 מיליון דולר מקרנות מובילות ובהן אינוביישן אנדברס של מנכ”ל גוגל לשעבר אריק שמידט ו- Ventures Google – זרוע ההשקעות של חברת גוגל. ליבת פעילות החברה היא במרכז המחקר והפיתוח בתל אביב, וזאת לצד משרדים בסן פרנסיסקו ובלונדון. כיום החברה מונה כ-40 עובדים.

תגובות סגורות