להפוך מארגון ותיק לסטארט אפ צעיר ודינמי

התעשיות המסורתיות במגוון תחומים כמו ביטוח, הסעה, תקשורת, נדל”ן מאותגרות על ידי טכנולוגיות חדשניות וסטארטאפים, המהווים מתחרים חדשים לסדר הישן. ארגונים המבקשים לעמוד בתחרות מקדמים תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית. אך, בסקר שנערך בסוף 2017 על ידי DevOps.com נמצא כי פחות משליש מהמשתתפים מאמינים ביכולת שלהם לעמוד בציפיות העסקיות וביכולת שלהם להתאים את עצמם לדרישות הטכנולוגיות גם בעתיד. רוב המשתתפים מאמינים שיש פער בין היכולות הנדרשות להטמעת טרנספורמציה דיגיטלית בארגון לעומת המשאבים הקיימים, ביניהם מיומנות כוח האדם, צרכים עסקיים משתנים וכן הצורך לעדכן את כל אותם הפתרונות הטכנולוגיים הזמניים וקיצורי הדרך שנעשו לאורך השנים ונשארו. בנוסף ישנה רשימה מתארכת של משימות עדכניות שמצטברות באופן שוטף וממתינות לביצוע.

אבל, גם כאשר משאבים אלו קיימים, בהרבה ארגונים הנעת פרויקט של טרנספורמציה דיגיטלית הוא תהליך איטי וממושך. חלק מהסיבות לכך הן הקושי לתרגם צרכים עסקיים לדרישות טכנולוגיות; חוסר יכולת לקיים שפה משותפת בין המחלקות הארגוניות השונות לדוגמא בין מחלקת הפיתוח העסקי למחלקת IT; חוסר יכולת למדוד תוצאות עסקיות כדי להצדיק או לבחור פתרון טכנולוגי לבעיה עסקית; קשיים וחוסר ידע באימוץ שיטות ניהול פרויקט; וכן מערכות תוכנה אחידות שלא מאפשרות עדכונים שוטפים.

שתי פעולות יחסית פשוטות מאפשרות לארגונים לתת מענה לרשימת האתגרים הזו ולהתחיל תהליכים דיגיטליים משמעותיים בתקציבים הקיימים.

אלרואי מרום, מנכ »ל לינווייט המפתחת
«
ומספקת יישומים ארגוניים מבוססי קוד פתוח
למיצוי, ניהול תהליכים והנגשת מידע ארגוני
לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית

השלב הראשון יהיה להתמקד בייצוג הדיגיטלי של הארגון. ייצוג דיגיטלי הינו מונח יחסית חדש המתייחס למתן אפשרות לקרוא באופן דיגיטלי כל נתון, מידע, נכס טכנולוגי בארגון ועל ידי כך להנגיש את המידע בקלות ובפשטות. הייצוג הדיגיטלי מתבצע באמצעות שילוב של 3 פרמטרים: האחד, שימוש בממשק API, ממשק המשמש כמתווך בין שתי מערכות ומאפשר להן לתקשר אחת עם השניה. השני, שימוש בארכיטקטורה פתוחה – זוהי ארכיטקטורת תוכנה שנועדה להוספה, שדרוג והחלפת רכיבים בקלות, בדרך כלל מבוססת רכיבי קוד פתוח, והשלישי, מתן שליטה לארגון להגדיר ולגשת לכל נתון ומידע באופן עצמאי ובהתאם לצרכיו. כיוון שכיום, המידע בארגון בוגר נמצא במערכות רבות של יצרנים שונים המשתמשים בטכנולוגיות שונות- המשימה לגשת למידע לעיתים מרתיעה ומסובכת. אך, באמצעות טכנולוגיות קוד פתוח חדשניות כדוגמת root ו- graphql, ניתן להגדיר ייצוג דיגיטלי לכלל הנכסים והמידע של הארגון מבלי לשכפל את המידע, בעלויות נמוכות ובאמצעות העובדים הקיימים בארגון. ייצוג דיגיטלי כזה מאפשר להגיע לכל רכיב תשתיתי או אפליקטיבי ולהשתמש במידע הקיים בארגון כדי לייצר תהליכים נוספים. הוא מפשט את תהליכי הוצאת המידע מהמערכות בארגון, לעומת המורכבות הקיימת באינטגרציה של מספר מערכות וניתן לביצוע ע”י כל גורם בארגון בנפרד ובהתאם להגדרת הצרכים שלו.

השלב השני לאחר הגדרת הייצוג הדיגיטלי של הארגון, יהיה שימוש בתשתית Low Code , המחליף את התכנות המסורתי. Low Code מאפשר שימוש בתשתית תכנות וכתיבת שורות קוד ליצירת יישומים באמצעות ממשקי משתמש גרפיים ותצורה כדוגמת אלמנטור בוורדפרס,  אלמנטור ופאנלים בדרופל, root lite, מבלי להשתמש (כמעט) בקוד.  השימוש בתשתית Low Code מפחית את היקף שעות עבודה של מפתח תוכנה ממחלקת ה IT ואף מאפשר לעובדים שאינם ממחלקת ה- IT לפתח יישומים בהתאם לצורכיהם. באמצעות תשתית Low Code הארגון יכול לייצר אספקה מואצת של יישומים עסקיים המפותחים על ידי מגוון רחב יותר של אנשים, לא רק כאלה עם כישורי תכנות רשמיים. עם הפופולאריות העולה של טכנולוגיות קוד פתוח ארגוניות ושימוש בתשתית Low Code, תהליך יצירת יישומים ארגוניים על ידי העובדים הקיימים הוא קל מבעבר ומאפשר הקמת הוכחת היתכנות, בקלות ללא צורך לבצע רכישת תוכנה נוספת לארגון או צורך לנהל מכרז בגופים ציבוריים. בנוסף, השימוש בתשתית Low Code מאפשר הפחתה של עלויות התקנה, הכשרה, פריסה ותחזוקה של יישומים ארגוניים.

השילוב של ייצוג דיגיטלי והטמעה של טכנולוגיות לניהול תהליכים ומיצוי מידע בשיטת “עשה זאת בעצמך” תוך שימוש בתשתית Low Code מאפשרים למנהלי הארגון בכלל ומנהלי המחלקות העסקיות בפרט להשתמש בכל מידע נדרש הקיים בארגון. הם יכולים להגדיר, לנהל ולעקוב אחר תהליכים פנים וחוץ ארגוניים תוך שיתוף כלל הישויות בארגון, על בסיס ניתוח התנהגויות ואירועים עסקיים, כולל בקרה שוטפת לזיהוי כשלים או עיכובים בתהליכים, כל זאת באופן עצמאי או בסיוע קל מצד מחלקת ה- IT. ארגונים שיכניסו שילוב זה של ייצוג דיגיטלי ותשתית Low Code, ייהנו מגמישות ודינמיות של סטארט אפ ויצליחו לעמוד בתחרות הקיימת.

אודות לינווייט:

לינווייט (Linnovate), החברה המובילה בישראל לפתרונות קוד פתוח לארגונים, מפתחת ומספקת יישומים אירגוניים מבוססי קוד פתוח למיצוי, ניהול תהליכים, והנגשת מידע ארגוני לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. הטכנולוגיה של לינווייט מספקת לארגונים פתרונות חדשניים לשדרוג תשתיות התוכנה הארגונית בעזרת מערכות עדכניות מבוססות קוד פתוח.

מוצרי התוכנה של לינווייט פותחו עם תמיכה מלאה בעברית ותאימות לעננים פרטיים וציבוריים (cloud native). מערכות אלו ופרויקטי הקוד הפתוח של החברה, אומצו על ידי ארגונים רבים בישראל ובעולם ובתוכם oracle, גוגל, adobe, HP, ועוד.

ללינוויט ניסיון ומוניטין בקהילות קוד פתוח רבות בארץ ובעולם ובין הישגיה הבולטים ייסוד קהילת דרופל בישראל. בנוסף לינווייט אחראית על יצירת mean.io שזכתה לאימוץ והכרה בינלאומית, שחרור עשרות תוספים לדרופל, פיתוח root והינה נציגת UBUNTU בישראל.

מידע נוסף באתר החברה: http://www.linnovate.net/

אלרואי מרום, מנכ"ל לינווייט

תגובות סגורות