חדשות היום

הסטארטאפ הישראלי הבאנה לאבס גייס 75 מיליון דולר בסיבוב B בהובלת אינטל קפיטל

החברה, העוסקת בעיבוד בינה מלאכותית סיכמה סיבוב גיוס עם ביקושי יתר אותו הובילה זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה. “אנחנו נרגשים לנוכח האמון שנותן בנו צוות כה מובחר של משקיעים, בהם אינטל, חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם”, אמר דויד דהן, מנכ”ל הבאנה לאבס

הסטארטאפ הישראלי הבאנה לאבס (Habana Labs), העוסק בעיבוד בינה מלאכותית, הודיע היום (חמישי) על גיוס 75 מיליון דולר בסיבוב B, בהובלת אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה. לסיבוב, שזכה לביקוש יתר, הצטרפו  WRV Capital,Bessemer Venture Partners, Battery Ventures ומשקיעים נוספים. מאז הקמתה גייסה הבאנה לאבס 120 מיליון דולר.

“אנחנו נרגשים לנוכח האמון שנותן בנו צוות כה מובחר של משקיעים בהם אינטל, חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם”, אמר דויד דהן, מנכ”ל הבאנה לאבס. “המימון ישמש אותנו לביצוע מפת הדרכים שלנו לפתרונות היקשים וטריינינג, בהם הדור הבא של מעבדי AI ב-7 ננומטר, להרחבת צוותי המכירות והתמיכה בלקוחות. כעת אנחנו נחושים מתמיד להפוך למובילים הבלתי מעורערים של תחום עיבוד הבינה המלאכותית”.

הבאנה לאבס כבר החלה בייצור כרטיס PCIE למעבד inferencing (היקשים) הראשון שלה Goya, וסיפקה אותו ללקוחותיה ברחבי העולם. המבנה הסיליקוני של מעבד Goya נבדק מאז חודש יוני וכעת הוא מאושר לייצור. פתרון מעבד ה-training (אימון) Gaudi צפוי להיכנס לשלב הדגימות ברבעון השני של 2019.

“אנחנו שמחים להשקיע בצוות דינמי עם הישגים מוכחים בתעשייה”, אמר וונדל ברוקס, סגן נשיא בכיר באינטל ונשיא אינטל קפיטל. “החדשנות של הבאנה לאבס ויכולת מימוש החזון של החברה יסייעו בקידום הבינה המלאכותית לשלב הבא”.

מעבד Goya קבע שני שיאים בתעשייה: הספק של 15,012 תמונות לשנייה בזמן שיהוי של 1.3 אלפיות השנייה במבחן ResNet-50, ושיא חסר תקדים בנצילות אנרגטית של 151 תמונות לשנייה לוואט, השקול לשיפור של עד פי שלושה סדרי גודל בקירוב לעומת הפתרונות הקיימים בדרך כלל במרכזי נתונים.

Goya נבנה עבור יישומי ה-AI התובעניים ביותר בתעשייה, בהם מרכזי נתונים פרטיים ובענן, כלי רכב אוטונומיים, רובוטים לתעשייה, רחפנים מתוחכמים ועוד. פתרון Goya כולל את החומרה והתוכנה, כולל מלקט (compiler) גרפים עתיר ביצועים, מאות ספריות kernel והכלים הדרושים לשילוב במסגרות תוכנה המשמשות את הלקוחות לשיפור השימוש בהיקשי AI.

“הבינה המלאכותית מספקת הזדמנות של פעם בחיים ליצירת גל של יצרניות חדשות של מוליכים למחצה. קרנות ההון סיכון משקיעות סכומים נכבדים בחברות סטרטאפ המתמקדות בשבבי בינה מלאכותית”, אמר ליפ-בו טאן, מייסד שותף של WRV Capital, חברת הון סיכון בינלאומית המתמקדת במוליכים למחצה, בחומרה ומערכות תוכנה. “הבאנה לאבס היא עדיין הראשונה והיחידה מבין כל חברות הסטרטאפ בתחום הבינה המלאכותית שהשיקה מעבד AI מוכן לייצור. אנו שמחים לשתף פעולה עם אינטל בגיבוי להבאנה לאבס ולצוות המדהים שלה”.

“החלטנו לתמוך בהבאנה לאבס מימיה הראשונים בגלל מפת הדרכים השאפתנית והייחודית שלה, הזינוק העצום בביצועים ויעדי היעילות האנרגטית, שכולם יחד מאפשרים לה לפנות למספר רב של יישומי AI”, אמר אדם פישר, שותף ב-Bessemer Venture. “בנוסף, גישת הפלטפורמה ההוליסטית של החברה תומכת בסיליקון עם מתאמים מוכנים לייצור ועם כלי התוכנה הדרושים. כל אלה מחזקים את ביטחוננו בתכנית שלהם”.

הגיוס הנוכחי מצטרף לשורה של השקעות שאינטל קפיטל הובילה או השתתפה בהן כמשקיעה אסטרטגית בחודש האחרון:

14.11 – חברת הסטארט-אפ הישראלית SAM) SAM Seamless Network) הודיעה ב-14.11 כי השלימה סבב גיוס A, של 12 מיליון דולר בהובלת  Intel Capital.

7.11 – חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף (Overwolf) הודיעה ב-7.11 כי גייסה 16 מיליון דולר בסבב B שהובל בידי אינטל קפיטל, והשתתפו בו גם הקרנות ליברטי ומרקר ביחד עם משקיעי החברה הקיימים.

29.10 – הסטארט-אפ סטארקוור(StarkWare)  מנתניה, שעוסק באלגוריתמים ובבלוקצ’יין על בסיס טכנולוגיות הוכחה באפס ידיעה (Zero Knowledge Proofs) דיווח ב-29.10 על השלמת גיוס בסבב A בסך של 30 מיליון דולר בהובלת קרן פרדיים, מאט הוואנג, אינטל קפיטל, סקויה ארה”ב, אטומיקו, קויינבייס עצמה, ,DCVC וקרנות נוספות.

בתמונה:  מעבדי GOYA שפיתחה החברה

 

תגובות סגורות