חדשות היום

משרד הכלכלה, התעשייה האווירית, וחברות סייבר מובילות השיקו מאגד חברות לפעילות סייבר בתעופה

משרד הכלכלה, התעשייה האווירית ,,CyberArk צ’ק פוינט, Innovation Cockpit, Karamba Security ו- ClearSky השיקו פעילותו של מאגד חברות חדש לתחום הסייבר בתעופה. ההשקה בוצעה היום, במסגרת הכנס הבינ”ל החמישי של ביטחון המולדת והסייבר בהובלת מכון הייצוא. במאגד הסייבר לתעופה משתתפות חברות ישראליות ותיקות המציעות מגוון רחב של פתרונות לשוק העולמי בתחומי התעופה, האבטחה, המודיעין והסייבר, יחד עם חברות סטארט אפ צעירות בעלות מוצרים פורצי דרך בתחום הסייבר. המאגד הוקם במטרה להציע פתרונות מקצה לקצה להגנת סייבר לתעופה אזרחית – שדות תעופה, חברות תעופה ומטוסים. חברות ישראליות נוספות כבר הביעו ענין להצטרף למאגד.

המאגד נועד לשפר ולהעצים את היכולת והנגישות של חברות ישראליות בעולם הסייבר לתעופה, תוך ליווי ותמיכה של ממשלת ישראל. על מנת להציע פתרון אינטגרטיבי יעיל,  הפתרונות יוצעו לרשויות ממשלתיות, לרשויות שדות תעופה, לחברות תעופה, לשדות תעופה, ועוד. הסינרגיה בין חברות המאגד והתמיכה הממשלתית יביאו להמשך העצמת מעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית וחדשנית בתחום הסייבר בכלל והסייבר לתעופה בפרט.

מאגד התעופה מציע פתרונות מקצה לקצה המשלבים את היכולות הייחודיות של כל חברה בתחומי הסייבר והתעופה. באמצעות שיתוף הפעולה ניתן יהיה לקדם ולהנגיש את התחום גם לחברות ישראליות נוספות, תוך שהן נהנות מיתרון לגודל ומפתיחת דלתות בשוק הבינלאומי. הצלחתן של חברות המאגד לזכות בחוזים ובמכרזים בשנים הקרובות בזירה הבינלאומית תגדיל משמעותית את הייצור והפיתוח בישראל ואת היקפי היצוא של החברות במאגד ואף של חברות סייבר נוספות. פעילותו של המאגד תחזק את חברות הסטארטאפ הישראליות בתחום ותתרום לגידול בהעסקת עובדי פיתוח, ייצור ותמיכה, שיווק ופיתוח עסקי בישראל.

שי רינסקי, מנכ”ל משרד הכלכלה: “משרד הכלכלה והתעשייה מעמיד מספר רב של כלים לחברות הישראליות על מנת לסייע להם לפעול בשווקים הבינלאומיים – מערך הנספחים המסחריים, הסכמי הסחר וכן כלים ממוניים שונים לעזרת התעשייה. אני שמח לראות חברות  מובילות משתפות פעולה על מנת להציע פתרון כולל לאתגרים בתחום הסייבר בתעופה תוך ניצול היתרון היחסי של כל אחת מהחברות והיתרון של התאגדותן יחד. אני בטוח שבשנים הקרובות נקטוף את הפירות של שיתוף פעולה זה בדמות עסקאות גדולות בשווקים השונים”.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר: “מאגד הסייבר הישראלי זיהה צורך מרכזי לפתרונות בתחום התעופה המסחרית לשיפור הביטחון הקיברנטי, ומעודד את תעשיית הסייבר הישראלית להשקיע בפעילויות אלו, בתחום החדשנות ובשיתופי פעולה. קונסורציום החברות הישראליות של חברת התעופה הישראלית מאגד חברות ישראליות חדשניות ומנוסות, על מנת לשפר ולקדם פתרונות בתחום בטיחות התעופה”

נמרוד שפר, מנכ”ל תעשייה אווירית: “התעשייה האווירית גאה להוביל את מאגד התעופה בשותפות עם  CyberArk צ’ק פוינט, Innovation Cockpit (הקרן התאגידית של אלעל, חברת התעופה הלאומית של ישראל), Karamba Security ו- ClearSky. כפי שכבר הוכח בפעילות מאגד חברות הסייבר, צורת עבודה משותפת זו מגדילה את הסינרגיה בין חברות המאגד, תורמת לפתיחת שווקים, זכיה בעסקאות, וחיזוק מעמדה של ישראל כמובילת סייבר עולמית. שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות יאפשר לשוק הישראלי להציע פתרונות אופטימליים לאיומי תעופה בחזיתות השונות. התעשייה האווירית, כמובילת שוק ישראלית וגלובלית בתחומי הסייבר והתעופה, תמשיך להוביל חשיבה יצירתית, עסקית וחדשנית על מנת לקדם פעילות בשווקים הגלובליים. אנחנו מודים למשרד הכלכלה, מערך הסייבר הלאומי, משרד הביטחון ומכון הייצוא על התמיכה, ונפעל, ביחד עם שותפותינו במאגד, לקידום תעשיית הסייבר הישראלית, ולפיתוח פתרונות אינטרטיביים, אשר ישפרו את אבטחת הסייבר של תחום התעופה האזרחית הגלובאלית”.

התעשייה האווירית הינה החברה הביטחונית הגדולה בישראל ומהמובילות בעולם בייצור ופיתוח מערכות מתקדמות בתחומי האוויר, החלל, הים, היבשה והסייבר, עבור השוק הצבאי-בטחוני ועבור השוק האזרחי. החברה ניצבת בחזית הטכנולוגיה ומפתחת לאורך עשרות שנים מגוון רחב של מוצרים ומערכות פורצי דרך בתחומי פעילותה השונים, תוך שהיא מהווה מוקד ידע לאומי בתחומי הטילאות, המכ”מים, הלווינות, הכלים הבלתי מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.

החברה, שהינה בבעלות ממשלתית מלאה,  פעילה בשוק הביטחוני והאזרחי בכ-90 מדינות ברחבי העולם ומכירותיה בשנת 2016 הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, מתוכן כ- 80% לייצוא, מה שהופך אותה לאחת היצואניות הגדולות בישראל.

התעשייה האווירית היא גם חברת ההייטק הגדולה במדינה.  היא מעסיקה כ- 14,000 עובדים, מתוכם כ-6,000 מהנדסים, במרכזי פיתוח ומפעלים ברחבי ישראל. החברה תורמת תרומה מכרעת לעוצמתה הביטחונית, הכלכלית והחברתית של מדינת ישראל, ומגדילה בהתמדה את השקעותיה במו”פ, ליצירת מנועי צמיחה נוספים בעתיד.

צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה היא חברת הגנת הסייבר המובילה בעולם. צ’ק פוינט מספקת את טכנולוגיות ההגנה המקיפות והחדשניות שלה עבור למעלה מ-100,000 ארגונים וחברות ולמליוני צרכני קצה בכל רחבי הגלובוס . דרך ארכיטקטורת ההגנה השלמה שלה – INFINITY   – צ’ק פוינט מגנה על כלל מערכות המידע שבידי הארגון – מרשתות מחשבים עד למוצרי קצה, שירותי ענן ותשתיות מובייל. הגנה מקיפה זו מושגת לצד אספקת מערכות הניהול שלה שמאפשרות למנוע ולסכל קשת רחבה של התקפות בעולם הולך ומשתנה של איומי סייבר. צ’ק פוינט מחזיקה במחלקת מחקר רחבת היקף ובה למעלה מ-200 חוקרי סייבר אשר עוקבים אחר כלל ההתפתחויות והמגמות בעולמות ההתקפה ומאתרות חולשות הגנה.

צ’ק פוינט נסחרת בנאסאק מאז 1996. מחזור החברה ב -2017 היה 1.85 מיליארד דולרים, והיא מעסיקה למעלה מ-5000 עובדים ביותר מ-70 מדינות.

סייברארק היא מחברות אבטחת המידע המובילות בעולם וחברת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה, נסחרת בנאסד”ק לפי שווי של למעלה מ-2.5 מיליארד$.

כמובילה עולמית בתחום אבטחת גישה פריבילגית (אבטחת חשבונות וסודות המאפשרים גישה לנכסי מידע רגישים), סייברארק מתמחה בשכבת הגנה ייחודית זו לרוחב הרשת הארגונית – באתר הלקוח, בענן ובתהליכי DevOps.

לחברה אלפי לקוחות גדולים ברחבי העולם הבוטחים בה לאבטחת נכסי המידע הרגישים ביותר שלהם. מוצרי החברה הישראלית נמכרים ביותר מ-90 מדינות ברחבי העולם. החברה מופיעה ברשימת 70 המוצרים החדשניים ביותר שיצאו מישראל מיום הקמתה, של משרד הכלכלה ורשות החדשנות. כחברה גלובלית, סייברארק פעילה מהמטה ומרכז הפיתוח בישראל, מהמטה בניוטון, ארה”ב ומשרדים נוספים באירופה, אסיה פסיפיק ויפן.

חברת Karamba Security, המתמחה בפתרונות מניעתיים של אבטחת סייבר ברכבים. תוך פחות משלוש שנים מאז יציאתה לשוק, עובדת החברה עם 17 יצרני רכב וספקיות מערכות לרכב. תוכנות החברה מקשיחות את רכיבי המכונית לפי הוראות היצרן ומונעות שינויים, קרי התקפות סייבר.  הגנה זו מאפשרת, באופן ייחודי, מניעת התקפות ללא סיכון של התרעות שווא. ההגנה מתאפשרת תוך פגיעה אפסית בביצועים וללא שינוי באופן העבודה של המפתחים, קרי, ללא שום שינוי בזמן הגעת הרכב לשוק. החברה גייסה עד היום 27 מיליון דולר מקרנות עולמיות מובילות בתחומים של אבטחת המידע ועולם הרכב, לרובן זו השקעה ראשונה בחברה ישראלית.

קלירסקיי היא חברה מובילה ליעוץ ומודיעין סייבר, המספקת ייעוץ אסטרטגי, מידע מודיעיני ומגוון פתרונות ושירותים בעולם הקיברנטי. פעילות החברה מתמקדת בהתאמת ‘חליפת הגנה’ הכוללת הגנת סייבר ופתרונות רלוונטיים ברמה הגבוהה ביותר עבור צרכיהם של ארגונים ממשלתיים וכן חברות פרטיות כאחד. בראש החברה, אשר נוסדה בשנת 2011, עומד בועז דולב, אשר שימש בעברו כראש פרויקט ממשל זמין ומערך תהיל”ה.

Cockpit היא זרוע השקעות ההייטק מבית אל על. החברה הוקמה על מנת לגלות, לזהות, לתמוך ולהשקיע ביזמים בעלי טכנולוגיות משבשות (disruptive technologies) בתחומי התעופה, האיירוספייס והטראוול.

אסטרטגית של Cockpit עם קבוצות אל על ו- Boeing, חברת Cockpit מחויבת להשקעות אשר ימציאו מחדש את תעשיות התעופה, הטראוול והאיירוספייס באמצעות חדשנות, ומשמשת גשר בין קהילות הסטארטאפים לבין שחקנים מובילים בתעשייה בכל העולם.

באמצעות יצירת ערוצים בינלאומיים ליזמים, הסטארטאפים של Cockpit מקבלים הזדמנות לפתח את רעיונותיהם, וסיכוי ממשי להציג מוצרים לבעלי עניין ושותפים של Cockpit ברחבי העולם. חברות הפורטפוליו של Cockpit מקבלות הזדמנות אמיתית לגישה ללקוחות, משאבים, ורשת בינלאומית חזקה אשר תומכת בסטארטאפים כל הדרך אל פריסה גלובלית של המיזמים החדשניים שלהם.

בתמונה:
מימין לשמאל- פול פרידברג, סיב”ט, שי רינסקי, מנכ”ל משרד הכלכלה, אדיב ברוך,יו”ר מכן הייצוא, יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, יואב תורג’מן, מנכ”ל אלתא, אסתי פשין, מנהלת מפעל סייבר באלתא, התעשייה האווירית.

תגובות סגורות