חדשות היום

 איי.סי.שיין גלובל מציגה פתרונות רכיבים פאסיביים של חברת FENGHUA (HK) ELECTRONICS LTD.

יצרנית הקבלים מהונג קונג FENGHUA  נוסדה ב 1984 מעסיקה קרוב ל 7000 עובדים , ועל לקוחותיה נמנים Dell, LG, Huawei , ZTE ורבים אחרים.

זמני האספקה הממוצעים הינם כ 4-8 שבועות ,מה שמהווה יתרון גדול בימים של אלוקציות.

רקע:  מבחר מאפיינים עיקריים:

  • מתח (voltage) שמייצג מתח פריצה של הקבל. פרמטר זה מייצג את המתח המקסימלי שבו הקבל יכול לעבוד מבלי להגיע לפריצה דיאלקטרית. כאמור, מתח גבוה מידי יגרום לחומר הדיאלקטרי בקבל להתחיל להוליך זרם . כשזה קורה, הקבל יתחמם, יתחיל לעשן, יעלה באש ובמקרים מסויימים יתפוצץ. בחירה נכונה של קבל תהיה קבל בעל אותו מתח פריצה כקבל הישן או, באין כזה בנמצא, מתח גבוה יותר. אין טעם לבחור בקבל בעל מתח פריצה גבוה יותר סתם. קבל כזה הוא יותר יקר, בדרך כלל יותר גדול, ועלול שלא להתאים פיזית למעגל שעליו הוא מותקן. אם מבחינת צפיפות הרכיבים ואם מבחינת הריווח בין החורים המיועדים להדקי הקבל על הלוח (lead spacing).
  • קיבולת: מייצגת את פוטנציאל האגירה של הקבל ונמדדת בתת-יחידות של Farad. היחידה הנפוצה ביותר היא מיקרו-פראד המסומנת באותיותμF. מיקרו-פאראד הוא אחד חלקי מיליון של פראד ובקבלים בציוד אודיו, גם זו יחידה שלעיתים, הינה גדולה מידי. לכן, חלק מהקבלים משתמשים ביחידות פיקו-פארד (pF) כדי לציין את הקיבולת שלהם. פיקו-פראד הוא אחד חלקי מיליון של מיקרו-פראד או אחד חלקי מיליון כפול מיליון של פראד.
  • רמת דיוק – Tolerance: מציינת את רמת השינוי הסטייה המקובלת מערך הקיבולת המוצהר של הקבל. כך שקבל בעל ערך קיבולת של 47uF עם טולרנס של מינוס 20% עד פלוס 80% יכול בפועל להיות בעל קיבולת של מ-37.6uF ועד 84.6uF אם כי ערכי קיבולת של קבלים מודרניים די קרובה לערך המוצהר (טולרנס נמוך)
  • חומר דיאלקטרי – סוג הקבל: הפרמטר הרביעי לסיווג הקבל מדבר על מהות החומר הדיאלקטרי בתוכו הקובע את סוג הקבל. ישנם שלושה סוגים עיקריים של קבלים:

קבלי שבב קרמיים רב-שכבתיים (MLCC)

קבלי MLCC מגיעים בגודלי מארזים 0402 עד 1812 עבור שימוש כללי. לסל מוצרים זה יש תכונות קרמיות של Class 1 ו- Class 2. קבלים קרמיים Class 1 מתאפיינים בפרימיטיביות נמוכה; ולכן יש להם קיבוליות קטנה יותר. התלות שלהם בטמפרטורה ובמתח היא לינארית, וההזדקנות שלהם היא מינימלית. לקבלים הקרמיים Class 2 יש פרימיטיביות  גבוהה יותר המעניקה קיבוליות גדולה יותר. התלות שלהם בטמפרטורה ובמתח היא לא-לינארית וההתנהגות שלהם מראה הזדקנות. קבלי Class 2 הם X7R ו- X5R.

קבלים קרמיים מסוג C0G (NP0) מבטיחים יציבות קיבול שכמעט אינה משתנה בין -55 ל + 125 מעלות .

במהלך עשר השנים האחרונות, קבלים קרמיים עשו צעדים גדולים ביעילות נפחית. 1 μF היה אמור להיות הגדול ביותר שאתה יכול לקבל, ועכשיו, במתח נמוך, אתה יכול לקבל 470 μF  במארז SMT. ו, קבלים מוערמים עבור מצב אספקת החשמל ביישומים המאפשרים ערכים גבוהים בדירוגי מתח גבוה – עד 500 V.  לקרמיקה יש כמה יתרונות על טנטלום וסוגי אלומיניום, החל ב ESR נמוך דליפה, ואורך חיים ארוך יותר. אך יש להם מגבלות דירוג מתח.

דגמים ותצורות ל MLCC:

דוגמא לבחירת דגם עבור Temperature Compensating MLCC

מבנה ארכיטקטורה:

לפרטים נוספים:

Shlomi Sheinman 

Mobile : +972-546615957

Tel:   +972-9-8862558

web: www.IC-Shine.com

email: sales@ic-shine.com

איי.סי.שיין גלובל

 

תגובות סגורות