חדשות היום

אוטוטוקס חושפת בתערוכת CES 2019 שיתופי פעולה בתחום הטלמטיקה עם החברות הבינלאומיות HARMAN ו-Valeo

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), חושפת בתערוכת CES 2019 שמתקיימת בלאס וגאס, נבאדה, מה-8 בינואר עד ה-12 בינואר 2019, שיתופי פעולה בתחום הטלמטיקה עם HARMAN International, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, ועם ענקית טכנולוגיית הרכב Valeo, שמכירותיה ב-2017 הסתכמו ביותר מ-21 מיליארד דולר.

שבבי ה-V2X מהדור השני של אוטוטוקס, המהווים שבבים גלובליים הכוללים יכולות C-V2X ו-DSRC בשבב יחיד והמוכנים לייצור המוני, נבחרו על ידי HARMAN, ספקית Tier1 של מערכות קישוריות ליצרני רכב, עבור הדגמת פלטפורמת הטלמטיקה של HARMAN בתערוכת CES 2019.

HARMAN תציג פתרון קישוריות של פלטפורמת הטלמטיקה שלה שתצויד ביכולות C-V2X. ההדגמה החיה תראה כלי רכב המתקשר עם אופנוע באמצעות תקשורת C-V2X ישירה, כאשר מערך השבבים של אוטוטוקס מותקן הן במכונית והן באופנוע. הפתרון של HARMAN כולל יחידת בקרת טלמטיקה (Telematics Control Unit – TCU) המשלבת התקן גישה לרשת (NAD – Network Access Device) לצד מערך שבבי הדור השני של אוטוטוקס המספק יכולות C-V2X. יכולות ה-C-V2X של אוטוטוקס כוללות מודם PC5 תואם לתקני 3GPP, עם אנטנה כפולה ויכולות diversity לשידור ולקליטה, בנוסף לפתרון אנטנה מרוחקת עם בקרה בחוג סגור עבור ביצועי הרדיו הגבוהים ביותר.

שיתוף הפעולה של אוטוטוקס עם Valeo מתבטא גם הוא בהדגמה בתערוכת CES 2019, במסגרתה מצוידת פלטפורמת הטלמטיקה של Valeo ביכולות V2X על בסיס השבב הגלובלי החדש של אוטוטוקס. ההדגמה עם Valeo מציגה פלטפורמת טלמטיקה המסוגלת לעבור בין תקשורת DSRC (Dedicated Short Range Communications) לתקשורת C-V2X עבור פריסה באזורים שונים בעולם. גם פלטפורמת הטלמטיקה של Valeo כוללת התקן גישה לרשת (NAD – Network Access Device) ולצידו מצויים מעבד יישומים מרובה ליבות ומודול מסחרי עם מערך שבבי הדור השני של אוטוטוקס, המסוגל לעבוד הן בתקשרות DSRC והן בתקשורת C-V2X.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס, מסר: “אוטוטוקס גאה לעבוד עם HARMAN ועם Valeo על יחידות הטלמטיקה שלהן באמצעות פתרון ה-C-V2X המאובטח והמוכן לפריסה שלנו. אנו שמחים שמערך השבבים שלנו משולב בהדגמות בתוך פלטפורמות הטלמטיקה של HARMAN ושל Valeo ונרגשים להדגים את הגמישות והבשלות של פתרון ה-V2X הגלובלי שלנו, שנבחר לייצור סדרתי בידי יצרני מכוניות מובילים”. זיס הוסיף: “יחד עם HARMAN ו-Valeo, נשיג מוכנות לפריסה לפני המסחור ההמוני של C-V2X בסין ובמקומות אחרים”.

אוטוטוקס, שנוסדה בשנת 2008, היא חלוצת שוק ומובילה בתחום מערכי השבבים ל-V2X, ומספקת ללקוחותיה פתרון V2X גלובלי וחדשני. אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב.

אוטוטוקס גייסה ביולי 2018 מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. קודם להשקעה של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי של יותר מ-80 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם עובדים בשיתוף פעולה עם אוטוטוקס בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. אוטוטוקס מהווה עבור ספקי ה-Tier1 פתרון V2X מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. בין היתר, הפתרון של אוטוטוקס נבחר ע”י ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO עוד ב-2016, אוטוטוקס מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים וכן שיתופי פעולה בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים עם סמסונג וחברות נוספות.

תגובות סגורות