חברת Nordic מציגה את סדרת nRF91 – מודול Cellular IoT לכל אפליקציה

חברת Nordic מציגה IoT Cellular קל לתכנות המספק טכנולוגיית  NB-IoT ו-LTE-M במארז קומפקטי, מאובטח ובהספק נמוך, שיכול לשמש כל אפליקציה, החל ממעקב אחר מוצרים ועד לניטור רפואי

NORDIC SEMICONDUCTOR ULP WIRELESS QUARTER, חורף 2018, עמוד 8, תרגום ועריכה ע”י בורן טכנולוגיות בע”מ

יש 20 מיליון מכולות המשמשות למשלוח בעולם ובכל זמן נתון לפחות 6 מיליון מהן בתנועה. כל מכולה מכילה כ- 40 מ3 של מטען יקר ערך. המעקב אחר המיקומים של כל אחת מהמכולות ואופן הטיפול בהן הוא סיוט לוגיסטי. אבל סדרת nRF91 מחברת Nordic מבטיחה לפשט את המורכבות של מעקב אחר מוצרים ואת המורכבות בניטור אלפי מוצרים שונים.

חברת Nordic Semiconductor ידועה בעיקר כחברה המובילה באמצעי Low-Energy Bluetooth, הן מבחינת ההיבטים המסחריים והן מבחינת ההיבטים הטכניים. כעת, השיקה nRF9160 System-in-Package (SiP) ומרחיבה את היצע האינטרנט של הדברים (IoT) האלחוטי לסקטור ה- IoT הסלולרי בהספק נמוך.

ה- IoT הסלולרי הוא למעשה טכנולוגית רשתות אלחוטיות לטווחים גדולים בהספק נמוך (LPWAN) המנצלת את הרשת הסלולרית הגלובלית המבוססת. רשתות LPWAN סלולריות יוצרות חיבורים עמידים וארוכי טווח בין רשתות תקשורת מקומיות (LAN) של חיישנים אלחוטיים קצרי טווח לבין האינטרנט – המהווה את האלמנט המרכזי של האינטרנט של הדברים.

פדר רנד (Peder Rand), מנהל מוצר Cellular IoT בחברת Nordic Semiconductor מסביר כי החברה “הרחיבה את טווח היישומים של Bluetooth LE על ידי הפשטת תהליך התכנון של הלקוח. המודול nRF9160 SiP מבטיח לעשות את אותו הדבר עבור IoT סלולרי על ידי נקיטת גישה שונה לחלוטין מזו של פתרונות מתחרים”.

הסלולר הוא טכנולוגיה אלחוטית מורכבת ביותר, ובעולם יש רק מספר קטן של צוותי הנדסה בעלי המומחיות והניסיון הדרושים לתכנון מההתחלה עד למוצר הסופי. הצוות של Nordic Semiconductor חבר יחד כאשר החברה שכרה כמה ממהנדסי המו”פ החכמים ביותר בעולם. רוב חברי צוות עיצוב ה- cellular IoT בחברת Nordic עבדו בתחום הסלולר לאורך כל הקריירה שלהם והשתמשו במומחיות שצברו על מנת לתכנן את ה- nRF9160.

תמונה: בגודל של 10X16X1 מ”מ בלבד, ה- nRF9160 SiP משלב את כל מה
שנדרש לחיבור סלולרי ויישום IoT

שותפות אסטרטגית

במארז בגודל 10 X 16 X 1 מ”מ בלבד, ה- nRF9160 SiP מתאים גם למוצרים הקומפקטיים ביותר. עם זאת, מוצר זה הינו פתרון שלם, המשלב את מה שנדרש עבור חיבור סלולרי ויישום IoT (למעט הסוללה, SIM, ואנטנה).

למוצר nRF9160 SiP יש תקן  איכות GCF – של התעשייה עבור תאימות למפרט 3GPP LTE – לצד תקן FCC האמריקני ותקן CE האירופי. אישורי תקנים אלה מציינים אישור לפריסה ברשתות סלולריות ויישומי IoT סלולריים ברחבי העולם.

חברת Nordic שיתפה פעולה עם חברת Qorvo, המתמחה ב- RF, ויחד הן תכננו וייצרו SiP הדומה יותר לשבב משולב (IC) מאשר למודול. ה- nRF9160 SiP עושה שימוש ב- RF המוכח מבית Qorvo, מארז מתקדם וטכנולוגיית MicroShield על מנת לספק פתרון קומפקטי המשלב ביצועים גבוהים לצד צריכת הספק נמוך.

אריק קרביסטון (Eric Creviston), נשיא המוצרים הניידים בחברת Qorvo אמר כי “אנו נרגשים לראות את טכנולוגיית ה-RF וטכנולוגיית האריזה המתקדמת המובילות שלנו לוקחות תפקיד מרכזי בתהליך שמאפשר יצירת מוצרים חדשים המתמקדים בשוק ה- IoT הסלולרי המתפתח”.

ה- nRF9160 SiP תומך בתפעול גלובלי בעזרת SiP יחיד הודות לשילוב של מודם multimode LTE-M/ NB-IoT של Nordic, מקלט משדר SAW-less, וה- RF front-end של  Qorvo. ה- SiP כולל תמיכת GPS המאפשרת שילוב של GPS ורשת סלולרית לקבלת מיקום מדויק יותר. זהו מודול ה- IoT הסלולרי הראשון המשלב במרכזו את המיקרו מעבד Cortex M-33 העדכני של Arm. המיקרו מעבד נתמך ע”י MB1 Flash ו- 256 kB RAM. ה- nRF9160 SiP הוא גם המודול הראשון המשלב את טכנולוגיות האבטחה TrustZone ו- CryptoCell של Arm עבור הצפנה ברמת האינטרנט והגנת היישום. שתי טכנולוגיות אלה מיועדות למוצרי IoT מוטמעים המחייבים את רמות הביצועים הגבוהות ביותר הן מבחינת יכולת העיבוד, הן מבחינת צריכת החשמל והן מבחינת האבטחה.

“לאבטחה חשיבות מכרעת בכל יישום IoT”, מסביר ג’ון לאונרד (John Leonard), מנהל שיווק טקטי בחברת Nordic. “על ידי שילוב Arm TrustZone, ה- nRF9160 SiP כולל אזורי ביצוע מהימנים ולא מהימנים. היבטים קריטיים כגון אלמנטים קריפטוגרפיים ואחסון מרכזי מצויים באזורים המהימנים אשר לאנשים חיצוניים אין גישה אליהם. לצד אבטחת CryptoCell, טכנולוגיית TrustZone מבטיחה שה- nRF9160 הוא רכיב ה- IoT הסלולרי עם האבטחה המתקדמת ביותר שישנה כיום.

ה- nRF9160 SiP נתמך על ידי ערכת פיתוח (DK), דוגמאות מודול SiP, קושחה LTE-M ו- NB Iot, וערכת פיתוח עם דוגמאות יישום עבור קישוריות ל- Cloud. זה כולל את החיבור של Nordic לענן (nRF Connect for Cloud) ו-חיבור  nRF לכלים מבוססי מחשב שולחני (nRF Connect for Desktop PC-based tool), וכן תמיכה ב- Segger Embedded Studio.

הכלים נועדו להאיץ את הפיתוח של יישומי IoT של מוצר סופי לענן, כולל מעקב אחר המוצר, מדידת תועלת, קישוריות תעשייתית ותחזוקת מרחוק, עיר חכמה ותשתיות, יישומי אגרו-טק ורפואה.

בגודל של 10X16X1 מ”מ בלבד, ה- nRF9160 SiP משלב את כל מה שנדרש לחיבור סלולרי ויישום IoT

Nordic Semiconductor Ulp Wireless Quarter , תרגום ועריכה ע"י בורן טכנולוגיות בע"מ

תגובות סגורות