חדשות היום

תחנות אוטובוס חכמות בדרך אליכם

כולם מדברים על עולם התחבורה העתידני, חברת ISR  לתחבורה ציבורית חכמה, כבר שם. החברה מביאה את השילוט האינטראקטיבי המשלבת מידע בזמן אמת ומשנה את כללי המשחק בכך שהיא מאפשרת לנוסעים לחזות את צפי הגעת האוטובוס או לקבל מידע והכוונה כיצד להגיע ליעד מבוקש. בשילוט האינטראקטיבי במרחב העירוני, למשל, כשאדם עיוור, קשיש או מוגבל מתקרב לתחנה יש לו אפליקציה נגישה שבאמצעותה הוא יכול לשמוע את הנתונים על האוטובוסים שאמורים להגיע בדקות הקרובות, ולבחור את הקו המתאים לו. המערכת שולחת הודעה לנהג שבעל המוגבלות מחכה לו בתחנה ולמעשה סוגרת  מעגל. לא רק שבעל המוגבלות מודע להגעת האוטובוס, גם הנהג יודע שיש מישהו שממתין לו.

פונקציה נוספת שהחברה מציעה היא האפשרות לנתר את הדרישה ברמת תחנה, שכונה או יישוב. הניתור מתבצע על פי זיהוי כמות בעלי טלפון נייד באוטובוס ובתחנות, אימות הנתונים דרך מערכות ספירת נוסעים אותם ISR  מספקת והצלבה עם נתוני מכירות וולידציות רב קו באוטובוס. ISR פיתחה ומספקת מגוון דרכים להזמנת שירות כולל אפליקציות שונות המאפשרות הזמנת שירות אל או משכונה, ישוב או הרכבת, רישום לנסיעות קבועות ותשלום מראש על נסיעות. יכולות אלו הן אבן דרך ראשונה וחשובה בהכנת השטח לפתרונות יעילים המשלבים אוטובוסים חשמליים ואוטונומיים עליהן עובדת ISR בימים אלו.

פתרונות אלו, בשילוב עם מערכות נוספות דוגמת עדיפות לתח”צ ברמזורים, ישדרגו את יעילות התחבורה הציבורית, יפחיתו את כמות המזהמים ועומסי התנועה במרחב העירוני, ישדרגו את רמת השירות לנוסע ואת חווית הנסיעה.

הנוסע ייהנה מרמת בטחון גבוהה באיכות השירות מצד אחד, הרשויות ייהנו ברמת שביעות רצון גבוהה של התושבים מצד שנני והחברה המפעילה את השירות לא תבזבז משאבים יקרים על נסיעות שאינן יעילות או נדרשות.

מעבר לצד התחבורתי, לחברה יש שלטים אינטראקטיביים  לאירועי תרבות במקומות שונים בארץ- כמו שוהם נתניה ורעננה, השלטים נשלטים בצורה אינטרנטית וגם אזרחים יכולים להעלות בהם מידע.  את השלטים סולריים בתחום התחבורה כבר ניתן לראות כמעט בכל עיר ברחבי המדינה.

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO תתקיים ב-27-28 בפברואר 2019, ב-EXPO-TLV, גני התערוכה בתל אביב.

זו הפעם השלישית, שמרכז השלטון המקומי מקיים את אירוע הענק, המהווה פלטפורמה מרכזית לקידום נושא הערים החכמות בישראל וכולל תערוכת חדשנות מהגדולות במזרח התיכון עם כ-170 מציגים בכל תחומי ניהול הערים: תשתיות, תברואה, אנרגיה ירוקה, חינוך, ספורט, תרבות, רישוי עסקים, תכנון ערים, פתרונות IT, חממות טכנולוגיות, חברות סטארט-אפ ועוד.

עוד במסגרת הוועידה, יתקיימו שורה של כנסים מקצועיים בהשתתפות מאות דוברים בכירים ומובילי דעה, וכן יתקיים כנס בינלאומי בהשתתפות מאות בכירים מערים בכל רחבי העולם.

הכנס הבינ”ל, שיתמקד השנה בנושאי הבטחון העירוני והתמודדות עם מתקפות טרור, יתקיים בשיתוף ועדת האו”ם למיגור טרור- CTED, שבפעם הראשונה תקיים כנס רשמי מטעמה בישראל.

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI EXPO היא מקום המפגש המרכזי של בכירי השלטון המקומי עם בכירי השלטון המרכזי וצפויים לפקוד אותה  כ-8000 מבקרים.

תגובות סגורות