משלחים את העתיד: פדקס חושפת רובוט משלוחים אוטונומי

פדקס FedEx Corp. (NYSE:FDX) הודיעה על התפתחות בפתרונות משלוחים בחזית הקידמה כדי למלא את הצרכים המשתנים במהירות של הצרכנים — FedEx SameDay Bot — מכשיר משלוחים אוטונומי שמיועד לעזור לקמעונאים לבצע משלוחים באותו היום ובמייל האחרון ללקוחות שלהם.

באמצעות הרובוט, קמעונאים יוכלו לקבל הזמנות מלקוחות בקרבת מקום ולספק אותן באמצעות רובוט ישירות לבית או לעסק של הלקוח באותו יום. FedEx משתפת פעולה עם חברות כמו AutoZone, Lowe’s, פיצה האט, טרגט, וולגרינס וולמארט כדי לעזור בהערכת צורכי המשלוחים האוטונומיים של הקמעונאים. בממוצע, יותר מ-60 אחוז מהלקוחות של הסוחרים גרים במרחק של עד שלושה מייל מסניף, וזה מדגים את ההזדמנות של משלוח מאוד מקומי לפי דרישה.

“FedEx SameDay Bot הוא חידוש שנועד לשנות את פני המשלוחים המקומיים ולעזור לקמעונאים לענות באופן יעיל על הציפיות העולות של לקוחותיהם”, אמרה ברי קריר, סגנית נשיא ביצועית ומנהלת שיווק ותקשורת ראשית של פדקס. “הרובוט הוא אבן דרך במשימה המתמשכת שלנו לפתור את המורכבויות והעלות של משלוחים באותו יום, במייל האחרון עבור שוק המסחר האלקטרוני הגדל באופן בטוח וידידותי לסביבה”.

הרובוט של פדקס מפותח בשיתוף פעולה עם DEKA Development & Research Corp. והמייסד שלה דין קיימן, שהמציא הרבה טכנולוגיות ששינו את החיים ביניהן מכשיר ההתנייעות האישי iBot™ וה-Segway®.

“לרובוט יש יכולות ייחודיות שבזכותן הוא לא דומה לאף רכב אוטונומי אחר”, אמר קיימן. “התבססנו על בסיס הכוח של ה-iBot, מכשיר התנייעות מתקדם עם אישור FDA לאוכלוסיית הנכים עם יותר מ-10 מיליון שעות פעולה אמינות בעולם האמיתי. על ידי שימוש בבסיס הזה ביישום נוסף, אנחנו מקווים ש-iBot יהיה אפילו יותר נגיש לאלה שצריכים אותו בשביל ההתנייעות שלהם עצמם”.

הרובוט של פדקס מיועד לנוע על מדרכות לצידי הדרכים, ולהוביל באופן בטוח משלוחים קטנים לבתים ולעסקים של הלקוחות. הפונקציות של הרובוטים כוללות טכנולוגיה לשמירה על בטיחות הולכי הרגל מה-iBot, בתוספת טכנולוגיות מתקדמות כגון לידאר ומצלמות מרובות, שמאפשרות לרובוט המונע באמצעות סוללה עם אפס פליטות להיות מודע לסביבתו. לפונקציות האלה מוצמדים אלגוריתמים של למידת מכונה כדי לזהות ולעקוף מכשולים, להתוות מסלול בטוח ולאפשר לרובוט למלא אחר חוקי הדרך והבטיחות. טכנולוגיה קניינית מעניקה לרובוט יכולות רבות, ומאפשרת לו לצלוח פני שטח לא סלולים, אבני שפה ואפילו מדרגות לקבלת חוויית משלוח יוצאת דופן מדלת לדלת.

פדקס מתכננת לנסות את הרובוט בקיץ הזה בשווקים נבחרים, ביניהם ממפיס, טנסי, בכפוף לאישורים סופיים של העירייה.

“אנחנו מאוד נרגשים שפדקס בחרה בעיר הבית שלה כאחת מערי הפיילוט של החידוש המהפכני הזה”, אמר ראש העיר ג’ים סטריקלנד, העיר ממפיס. “אנחנו מצפים לעבודה עם פדקס ולהמשיך להכניס לשימוש טכנולוגיות שיעזרו לשפר את איכות החיים בקהילה שלנו”.

הניסוי הראשון יכלול משלוחים בין סניפים נבחרים של FedEx Office. FedEx Office מציעה כעת שירות SameDay City שפועל ב-32 שווקים ו-1,900 ערים באמצעות רכב ממותג של פדקס ועובדי פדקס במדים. הרובוט של פדקס ישלים את השירות SameDay City של פדקס.

“FedEx SameDay Bot הוא הפרק הבא במורשת הארוכה שלנו לספק חדשנות ושירות מצוין, שנתמכים על ידי הסביבה הלוגיסטית הקיימת של פדקס”, אמר בריאן פיליפס, נשיא ומנכ”ל FedEx Office. “אנחנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה הזאת כדי לפנות לשווקים חדשים ולתמוך טוב יותר בלקוחות שלנו. החברות שסיפקו משוב על השימוש הפוטנציאלי בה מילאו תפקיד חשוב שעזר לנו לוודא שאנו מסתכלים אל העתיד של המסחר האלקטרוני”.

הרובוט של פדקס יתמוך בקמעונאים בכמה מגזרים, והקבוצה הראשונה של לקוחות קמעונאות שראו את אב הטיפוס הכירו בערך שהטכנולוגיה יכולה להביא לענפים שלהם.

“אנחנו שמחים לעבוד עם הצוותים המוכשרים בפדקס ו-DEKA על החידוש המהפכני הזה”, אמר ביל רודז, יו”ר, נשיא ומנכ”ל, שביעות רצון לקוחות, AutoZone. “כשראינו את FedEx SameDay Bot בפעולה, הוא אימת לצוות שלנו את הדרכים הרבות שבהן הוא יכול לעזור לנו לשפר את השירות שלנו על ידי הצעת משלוחים אמינים ומאוד יעילים ללקוחות שלנו”.

“לנוחות והיכולת של FedEx SameDay Bot יש פוטנציאל לפשט ולהאיץ מאוד את ההפצה לכל מלוא המגוון של הלקוחות שלנו. תחשבו על אנשי מקצוע שיכולים לחסוך זמן וכסף על ידי כך שאף פעם לא יעזבו את אתר העבודה בשביל הכלים והאספקה החיוניים שהם צריכים מ-Lowe’s”, אמר דון פרייזון, סגן נשיא ביצועי, שרשרת האספקה, Lowe’s. “אנחנו מצפים לחקור את כל האפשרויות לספק את השירות שאנו מספקים ללקוחותינו באמצעות ההמצאה הזאת”.

“פיצה האט בוחנת על הזמן פתרונות חדשים מבוססי טכנולוגיה כדי לקדם את עסק המשלוחים שלנו כשברצוננו להגדיר מחדש את חוויית הפיצה המודרנית ללקוחותינו”, אמר ניקולס ברקייר, מנהל הלקוחות והתפעול הראשי, פיצה האט, ארה”ב. “ההזדמנות לעבוד עם חדשנית מוכחת בתחום המשלוחים כמו פדקס מאפשרת לנו הזדמנות לנצל טכנולוגיות שבחזית הקידמה למטב עוד את חוויית המשלוחים הטובה מסוגה שלנו”.

“אנחנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיות ויכולות חדשות שהופכות את טרגט למקום שהכי קל לקנות בו — גם עכשיו וגם בעתיד. אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם פדקס כדי לבדוק איך רובוטים אוטונומיים יכולים לשפר שירותי משלוחים ועוד, ולהבטיח שנמשיך לעלות על הציפיות של האורחים שלנו – נוחות וקלות”, אמר ג’ון מאליגן, מנהל תפעול ראשי, טרגט.

“ב-Walgreens אנחנו במסע לניצול הטכנולוגיות החדשניות האחרונות כדי לספק חוויית בית מרקחת וטיפול רפואי מובדלת, ופתרונות משלוחים שמביאים את השירותים שלנו ללקוחות בכל מקום שהם נמצאים ובכל זמן שהם צריכים אותם”, אמר אלכס גולארי, מנהל תפעול ראשי משותף, Walgreens Boots Alliance, Inc. “עם פדקס כשותפה, Walgreens הפכה לבחירה הכי מהירה להספקת תרופות מרשם ביום הבא בארה”ב, ואנחנו נרגשים שבאמצעות הקשרים הגדלים שלנו, FedEx SameDay Bot הוא עוד דרך שאנחנו יכולים להציע שירות טוב יותר ויותר נוחות ללקוחות שלנו”.

הרובוט הופיע לראשונה בציבור בתוכנית הלילה בכיכובו של ג’ימי פאלון ביום שלישי ה-26 בפברואר. אב הטיפוס הזה ישוכלל כדי שיעמוד בתקני ותקנות הבטיחות ולמלא את הצרכים הספציפיים של הלקוחות.

תגובות סגורות