חדשות היום

הצצה לעתיד – החזון של אריקסון לתקשורת רציפה בכל מקום

על פי חברת אריקסון – העתיד מחייב הספקת קצבי נתונים גבוהים לכולם, בשונה מהעבר בו התמקדנו בקצבי נתונים גבוהים הניתנים להשגה רק בתנאים ספציפיים ועל-ידי משתמשים בספציפיים.

אריקסון חוקרת את העתיד ומספקת הצצה לפתרון שמאפשר תקשורת רצופה בכל מקום. קונספט “פסי התקשורת” מציע ביצועים מצוינים בתקשורת האלחוטית ומאפשר פריסה קלה וגמישה של רשתות ניידות ברכבות, אצטדיונים, מרכזי קניות ועוד.

מימיה הראשונים של הטלפוניה ובכל אחד מהדורות של טכנולוגיית התקשורת הניידת סיפקה אריקסון זרם של חידושים. לאור האבולוציה המסחררת של טכנולוגיות כגון G5, מחשוב קצה, בינה מלאכותית, מיכון ולכידת נתונים, קצב השינוי כה מהיר עד שכל מי שחושב שהוא יודע מה עומד להתרחש עוסק בניחושים ולא בידע ממשי.

רדיו פסים, תחבורה ציבורית

העתיד הטכנולוגי משמעותו, בין היתר, קישוריות עתירת ביצועים ומאובטחת מאוד אשר תהיה באמת זמינה בכל מקום. חברת אריקסון מקדמת כעת את פיתוחן של אנטנות זעירות שגודלן כקופסת גפרורים והמדענים של החברה בוחנים דרכים ליצור אנטנות כה קטנות וגמישות עד שניתן יהיה לשלב אותן בתוך סרט. לאנטנות האלו קוראים “פסי תקשורת” (או בשמם המקצועי radio stripes) והן יוכלו לספק קישוריות בלתי פוסקת ובלתי מופרעת באזורים מסוימים.

מערכת פסי הרדיו של אריקסון היא חזון פורץ דרך המבוסס?. התכנון המהפכני של הרשת הניידת החדשה הינו סופר-מבוזר ומציע פוטנציאל לספק איכות טובה יותר כמו גם לאפשר פריסה קלה יותר. בממדים כמעט בלתי נראים לעין, הוא מאפשר קישוריות אלחוטית עתירת קיבולת אשר באמת שוררת בכל מקום ובכל עת.

זה יהיה פתרון הפריסה האידיאלי לאזורים פתוחים כמו גם לפנים בניינים כדוגמת כיכרות עירוניות, מרכזי קניות או משרדים, אצטדיונים, תחנות רכבת, בתי חרושת ומחסנים.

בתערוכת המובייל בברצלונה מדגימה אריקסון את הקונספט החדשני. המרכיב המרכזי בה הם פסי מעגלים מודפסים אשר משולבים בדגמים ממשיים שנבנו למטרה זאת באורך של 2 קילומטרים.

פאל פרנגר, מומחה לביצועים אנרגטיים של רשתות תקשורת בחטיבת המחקר של אריקסון הוא אחד הממציאים והחוקרים שמאחורי הקונספט החדש: “תחום טכנולוגיות האנטנות הוא הכוח המניע מאחורי שינוי כללי המשחק הטכנולוגיים והחדשנות. התחום הזה הניב שירותים מצוינים של פס נייד רחב ברחבי העולם, אשר כיום אנו מתייחסים אליהם כמובנים מאליהם.

הגידול המהיר בנפחי הנתונים צפוי להמשיך בעתיד הנראה לעין. ההתמקדות תהיה בהספקת קצבי נתונים גבוהים לכולם, בשונה מההתמקדות הקודמת בקצבי נתונים גבוהים הניתנים להשגה רק בתנאים ספציפיים ועל-ידי משתמשים בספציפיים.

עד היום, כל מערכות האנטנות בכל סוגי הפריסה של תקשורת אלחוטית, לא רק ברשתות ניידות, ייוצגו על-ידי נקודה יחידה. תקשורת בפסים משנה את התצורה ומאפשרים לבזר את מערכת האנטנה על פני הפס.

רדיו פסים, אצטדיון אריקסון

יאן הדרן, אסטרטג בחטיבת פיתוח G5 ו-G4 באריקסון, אומר, “למרות שהתקנה גדולה של MIMO מבוזר יכולה לספק ביצועים מצוינים, היא גם מאוד לא מעשית ויקרה. אנו מכנים את ההתקנות האלה בשם ‘מפלצות הספגטי’ בגלל כמות הכבלים העצומה שהן צורכות לחיבור מרכיבי האנטנה.

“כדי שאנטנה תהיה קלה לפריסה, אנו צריכים להיות מסוגלים לחבר ולשלב את מרכיבי האנטנה בכבל יחיד. אנו קוראים לפתרון הזה ‘פס תקשורת‘. זוהי דרך קלה ליצור מערכת אנטנות גדולה, מבוזרת, סדרתית ומשולבת,” הוא אומר.

מערכות “פסי תקשורת” הן למעשה כמו צבעים או טעמים חדשים המשפרים את ביצועיהן של רשתות ניידות.

אריקה ארנפורס, מנהלת קשרי חוץ,
Group Function Technology

חזון זה היה רק אחד מבין חידושים רבים שחשפה אריקסון בתערוכת ברצלונה האחרונה. נשיא ומנכ”ל אריקסון  בוריה אקהולם אמר במסגרת תערוכת הסלולר הגדולה שנערכה בחודש פברואר שאריקסון תפעיל דור חמישי ברחבי העולם עוד ב-2019 הודות לקו מוצרים זמינים. הוא  הדגיש את תפקיד ה-G5 כתשתית קריטית והדגיש את היתרונות הצפויים למי שיקדים לאמץ את התקן החדש.

אקהולם הוסיף שאריקסון הכריזה על עסקאות G5 עם 10 ספקי שירותים סלולריים, כמו גם על 42 מזכרי הבנות נוספים. החברה כבר משיקה רשתות G5 ברחבי העולם בארה”ב, אירופה, אסיה ואוסטרליה. “צרכנים וארגונים ממתינים ל-G5,” אמר אקהולם. “על פי מחקרי Ericsson ConsumerLab, שליש ממשתמשי הסמארטפונים בעולם יעברו לספק תקשורת המציע קישוריות G5 מיד או תוך חצי שנה מההשקה. ארה”ב ואסיה מובילות בפיתוח ה-G5.”

אקהולם אמר שהנהנים הראשונים מ-G5 מסחרי יהיו צרכני הפס הרחב הנייד שייהנו מהרחבת קיבולת מסיבית וחסכונית שתאפשר יישומים אחרים של מציאות מרובדת ווירטואלית בתחומים כגון גיימינג ושידורי ספורט. עם זאת, הוא הדגיש ש-G5 לא נועד רק למוצרי צריכה אלא גם לאינטרנט התעשייתי. הוא דיווח על שיתופי פעולה בתחומי הרובוטיקה הניידת ורכבים חשמליים ואוטונומיים.

אלון ברמן, מנכל אריקסון ישראל

אקהולם הדגיש גם שחומרת Ericsson Radio System הייתה מוכנה ל-G5 כבר ב-2015 וכי ניתן להשתמש בה עבור 5G New Radio עם התקנת תוכנה מרחוק. משמעות הדבר שאריקסון סיפקה כבר יותר משלושה מיליון מוצרים מסוג זה התומכים ב-G5 ללקוחותיה ברחבי העולם. יכולות שיתוף הספקטרום הייחודיות של אריקסון ופתרונות הליבה האחודה, יחד עם ניהול הדינמי של משאבים בענן מאפשרים ללקוחת אריקסון להוביל בתחומם, הוא אמר.

“שיתוף הספקטרום הייחודי של אריקסון הוא הדרך החסכונית והכדאית ביותר להשיק G5 ברוחבי פס קיימים ולהשיג כיסוי כלל ארצי באופן מיידי,” הוא אמר. “אנו מסוגלים לשלב באופן דינמי תעבורת G4 ו-G5 על אותו תדר. היו כאלה שאמרו ששיתוף תדרים כזה אינו אפשרי, אבל הם טעו! המהנדסים שלנו הם הטובים בעולם. הודות לשיתוף ספקטרום, הלקוחות שלנו נהנים מיתרון ה-G5 באופן מידי.”

מאת: אריקה ארנפורס, אריקסון

תגובות סגורות