Fujitsu משיקה מעבד חדש שיוצר מהפכה בפיתרון בעיות באמצעות האצת קוונטום

חברת פטג’יטסו משיקה מעבד חדש שהינו הדור השני של Fujitsu Digital Annealer שמיועד לפתור בעיות אופטימיזציה מורכבות ומאפשר פריצת דרך בתחומים כמו אופטימיזציה של תהליכי ייעול, הפחתת “פקקי תנועה” ומעניק לספקי שירותים פיננסיים לנהל תיקי השקעה כנד סיכונים משתנים. המעבד מונע באמצעות טכנולוגיית קוונטום, הוא מציג ביצועי-על לחישובים מסוג קבלת החלטות, כגון מציאת נתיב יעיל בין מספר רב של אפשרויות ומספק פתרונות חדשים בתחום פריסת רשתות סלולריות של הדור הבא, המצאת תרופות וסימולציות מולקולריות.

רענן ביבר, מנהל פוג’יטסו בישראל מוסר: “חישובי קוואנטום דורשים מעבדים מיוחדים אשר מנצלים תופעת טבע המתרחשת באפס המוחלט של קלווין (מינוס 273 מעלות) ולכן יישומם הוא לא אפשרי. פריצת הדרך שלנו היא בעובדה שהמעבד פועל בטמפרטורת חדר.”

ד”ר יוסף רגר, מנהל טכנולוגיה ראשי (CTO) באזור EMEIA בפוג’יטסו אומר : “המטרה העיקרית שלנו היא עזרה ללקוחות במציאת פתרון למספר הולך וגובר של אתגרים. בעוד שנראה כי חוק מור הולך ומאט, ישנו מחסור בעוצמות מחשוב המאיים להאט את קצת ההתקדמות. פוג’יטסו מתמודדת עם האתגר באמצעות המעבד החדש, המאפשר לנקוט בגישה שונה למציאת פתרונות המקבלות השראה מיכולות העיבוד הסימולטניות של טכנולוגיה זו. השוני העיקרי לעומת השיטות המסורתיות היא שה-Digital Annealer יכול לפתור בעיות חישוביות מסובכות על ידי השוואה בין אלפי תוצאות אפשריות בו זמנית, מאשר בהשלכות שלהן. כוח המחשוב שלו יכול לפעול בתור ענן מארח או בתור שירות פיזי בארגון עצמו, תלוי בהעדפת הלקוח. הטכנולוגיה משתלבת בצורה חלקה בסביבות מרכז נתונים סטנדרטיות, ללא הצורך בתשתית מורכבת הנדרשת עבור מחשבי קוואנטום רגילים שהם גם עתירי צריכת אנרגיה ודורשים מערכות קירור יקרות.

יכולות העיבוד במקביל הייחודיות מאפשרות ל-Digital Annealer למצוא באופן תמידי את השילוב האופטימלי של משתני נתונים מורכבים מאוד שבעבר לא יכלו להיות מנוהלים בכלל. למשל בחירת השילוב המתאים ביותר של 40 מתוך 100 פריטים שיכולים להילקח לטרק יכול להוביל למספר הגדול יותר פי מיליון מכלל הכוכבים ביקום. בעזרת המעבד הבעיות הללו יכולות להיפתר בפחות משניה אחת.

אף על פי כן, אפילו לייצוג הזה של בעיות מורכבות קומבינטוריות לא מתקרב לרמת המורכבות של אתגרים הניצבים בפני עסקים שאותן ה-Digital Annealer בנוי לפתור, המרחיק הרבה ממה שמחשוב קונבנציונלי יכול לעשות. דוגמא אחת ליישום עסקי הינה עבור בנק, לייעל את שליחת הלקוח לכספומט למשוך כסף תוך כדי מתן סדר עדיפויות לכמות. המעבד יכול להצביע על כספוט שהכי כדאי לנהג ספציפי למשוך משם כסף, לחשב את הדרך היעילה ביותר להגיע לשם ובמקביל להציע כמה להפקיד בכל כספומט.

המעבד כבר מספק יתרונות עצומים ללקוחות בתעשיות שונות. בתחום הפיננסים, חברת NatWest Bank ממנפת את הטכנולוגיה כדי לייעל את המערכות שלה. ה-Digital Anealer מאפשרת לבנק להשלים חישובים מורכבים באופן מהיר בצורה משמעותית ואפילו ביתר דיוק. כתוצאה מכך, NatWest מצליחה לאתר הזדמנויות השקעה חדשות בעודה נצמדת לרגולציה המחמירה בענף ובו זמנית מקטינה את הסיכוי לטעות אנוש.

בתעשיית הרכב,  פוג’יטסו עובדת עם מספר חברות גלובליות במטרה לשפר את תהליך ייצור הרכבים ומתן פתרונות כמו למשל עיצוב שיוביל להפחתת הרעש בזמן הנהיגה. יתר על כך, בזמן רה-ארגון במחסנים של פוג’יטסו עצמה, ה-Digital Annealer המליץ על המסלול ומיקום הסחורות. הדבר הוביל לירידה במרחק הנסיעה לאיסוף הסחורות ב-45%, דבר שמוביל לחיסכון ניכר בזמן וכסף.

על פי ה-CTO של פוג’יטסו, ד”ר רגר: “עם הזמינות של הדור השני של Digital Annealer, אנחנו מאפשרים ללקוחות לענות על מספר הולך וגובר של שאלות מורכבות מהסוג של “ומה אם?” על ידי הוספת עוד משתנים ועבודה ביתר דיוק- על מנת לפתור בעיות שהמחשוב המסורתי אינו יכול לתת להן מענה עקב הכמות ההולכת וגוברת של שילובים אפשריים. ובניגוד למחשוב קוונטום, שעדיין רחוק מלהיות זמין בצורה מסחרית כיוון שהינו יקר ודורש עוצמות קירור גבוהות במיוחד, הייתרונות של ה-Digital Annealer כבר זמינים לארגונים בכל הענפים כיום.

ה-Digital Annealer זמין כשירות על בסיס מנוי, כולל שירותים טכניים וייעוץ. ניתן לפרוס את הטכנולוגיה כשירות על גבי ענן או כשירות שנמצא בארגון עצמו. הדור השני של ה-Fujitsu Digital Annealer זמין ללקוחות כהוכחת הקונספט, כאשר זמינות כללית מתוכננת לאפריל 2019.

 

תגובות סגורות