חדשות היום

חברת הסטארט אפ הישראלית אוריינט גייסה 4 מיליון דולר

הטכנולוגיה של אוריינט מאפשרת ניווט המוני בחנויות ומבנים גדולים.

הגיוס נעשה בהובלת F2 Capital וקרן  HubInnogy Innovation

חברת הסטארט אפ הישראלית אוריינט (Oriient), שפיתחה טכנולוגיית ניווט בתוך מבנים ללא התקנת חומרה במבנה, הודיעה על גיוס סיד בסך 4 מיליון דולר. עוד הודיעה החברה על הסכמים עם מספר מהקמעונאים הגדולים בעולם, אשר יטמיעו את טכנולוגיית הניווט במבנים שלהם, כדי להעניק ללקוחות חווית קניות פיזית הדומה לזו של חווית קניות מקוונת.

סבב הגיוס נעשה בהובלת F2 Capital וקרן  HubInnogy Innovation.

ברק רבינוביץ, ג’וני סאקס ואדי שלו הובילו את הגיוס מטעם קרן F2 Capital – המתמקדת בהשקעות סיד ומעניקה גיבוי לחברות חדשניות העוסקות בנקודת המפגש של ביג דאטה, בינה מלאכותית וקישוריות.

מיקי שטיינר, מנהל קרן ההשקעות Innogy Innovation Hub ישראל, הוביל את הגיוס מטעמה. הקרן פועלת בשוק המקומי כשנתיים, במהלכן ביצעה 12 השקעות בחברות ישראליות, בעיקר בתחומי  סייבר, קונסטרקשן טק  וערים חכמות.

חברת אוריינט הוקמה ב 2016 על ידי עמירם פריש, המכהן כסמנכ״ל הטכנולוגיה והיזם הסדרתי מיקי בלטר המכהן כמנכ״ל החברה. לחברה 13 עובדים ומשרדים בתל אביב ואירופה. סיבוב זה הוא סיבוב הסיד של החברה והשתתפו בו קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים מישראל, גרמניה וארה״ב.

עמירם פריש שימש שנים רבות במגוון תפקידי מחקר אלגוריתמי ופיתוח, במהלכן פיתח תשוקה לבעיה הלא פתורה של ניווט בתוך מבנים. ההבנה שפיתח הובילה אותו לחפש פתרונות ״מחוץ לקופסא״ וכך פיתח את התשתית הטכנולוגית הייחודית של אוריינט. מיקי בלטר החל את דרכו ביחידת מצו״ב ובהמשך במגוון תפקידים בחברות סמיקונדטור ישראליות. בתפקידו האחרון לפני אוריינט הקים וניהל את חברת האלגו-טריידינג סיאנטרה.

אוריינט מספקת לעסקים מגוונים ביניהם קמעונאים, שדות תעופה, מרכזי קניות וסיטונאים את היכולת לאפשר ללקוחותיהם לנווט באזורים גדולים ולאתר פריטים ברמת דיוק גבוהה ביותר. השירות הוא הפתרון הראשון מסוגו שאינו מצריך התקנה או חומרה. במקום להסתמך על אותות רדיו (beacons) או Wi-Fi, השירות מתבסס אך ורק על השדה המגנטי של כדור הארץ והסמארטפון של המשתמש.

מיקי בלטר, מייסד-שותף ומנכ”ל אוריינט: “Amazon Go הכניסה את תעשיית הקמעונות לטירוף וכתוצאה מכך, הרשתות הקמעונאיות מתמקדות בניסיון לחסוך לאנשים את חמש הדקות שייקח להם להמתין בקופה. אבל מה עם השעה התמימה שקונים מבזבזים בניסיון לאתר את הפריטים הדרושים להם? הטכנולוגיה שלנו מיועדת לפתור את הבעיה הזו תוך כדי דיוק, חיסכון ויכולת פריסה מהירה”. 

טכנולוגית הניווט מספקת לקונים ולעובדים כאחד חוויה קלה ונוחה יותר בזמן הביקור בחנות. זה מאפשר לרשתות להרוויח מהכנסות נוספות על ידי סיוע לקונים למצוא את מבוקשם, ומסייעת לקמעונאים להגדיל את רווחיהם באמצעות יכולות של קידום מכירות מיידי וממוקד.

מיקי שטיינר, מנהל קרן ההשקעות Innogy בישראל: “אחד התחומים המעניינים ביותר מבחינתנו הוא תחום הבניינים החכמים והמקושרים, שכולל בתוכו את תחום ה construction tech שמביא טכנולוגיות חדשניות לעולם הבניה ואת ה PropTech שמדבר על אופטימיזציה של ניהול נכסים ושל הפקת מירב התשואה מנכסים קיימים. כאן מגיע הפתרון של אוריינט שנותן מענה הן ל retailers וגם בהמשך למבנים ענקיים כמו בתי חולים ושדות תעופה. בעזרת הקשרים שלנו בעולמות האלה באירופה אנו מקשרים את אוריינט ללקוחות ושותפים פוטנציאליים ומלווים את הצמיחה שלהם”.

 

ג’וני סאקס, מייסד שותף ושותף מנהל ב-F2 Capital, הוסיף, “אוריינט פותרת בעיה ישנה של השוק בכך שהיא מספקת מיקום מדויק בתוך מבנה ללא צורך בפריסת תשתית יקרה. הפתרון של אוריינט ישים להרבה תרחישי שימוש בענפים רבים ולכן אנו שמחים לתמוך בצוות המוכשר של אוריינט בחזונו להפוך לשירות סטנדרטי שיציעו כל החנויות, המפעלים ושדות התעופה הגדולים בעולם.”

תגובות סגורות