חדשות היום

קרן New Era Capital Partners סגרה גיוס קרן ראשונה של 60 מיליון דולר

קרן ניו ארהNew Era Capital Partners  הודיעה היום על סגירת גיוס קרן ראשונה בהיקף של 60 מיליון דולר ממשקיעים בינלאומיים בהם חברות ענק בינלאומיות וגופים פיננסיים מהמובילים בעולם. הקרן השקיעה כבר במספר חברות בישראל ובעולם. מדובר בקרן ההון סיכון הראשונה מסוגה בישראל שלצד השקעותיה תשלב מדדי ESG (Environmental, Social and Governance)  ו- Responsible Investing. ניו ארה שואפת להשקיע בטכנולוגיות שיוצרות ערך חיובי מדיד (אימפקט) על הסביבה, האדם או החברה.

השותפים המנהלים של הקרן הם גדעון ארגוב ורן שמחה. איילת פריש מנהלת פיתוח עסקי וממייסדי הקרן. יו”ר הועדה המייעצת הבינלאומית הוא נחמיה (חמי) פרס, שותף מנהל ומייסד של קרן הון הסיכון פיטנגו ונצ’ר קפיטל. בועדה חברים דמויות מפתח אטרקטיביות מהעולם העסקי והטכנולוגי ביניהם: אורית גדיש, יו”ר חברת הייעוץ הניהולי הבינלאומית  Bain & Company, ד”ר דיויד אגוס העומד בראש  Westside Cancer Center והמרכז ליישומי רפואה מולקולרית בלוס אנג’לס, אלי כליף, רו״ח, סגן נשיא בכיר לכספים בחברת פלקס העולמית ויונתן קולבר, שותף מנהל בקרן ויולה.

גידי ארגוב המנהל את משרדי הקרן ניו ארה בבוסטון, כיהן כמנכ”ל מספר חברות רב לאומיות ביניהן Entegris, Kollmorgen Corporation  וכשותף בקרנות כגון Parthenon Capital. בנוסף מכהן גידי כיועץ לאחת מקרנות הפרייבט אקווטי הגדולות בעולם, Berkshire Partners. יוזם ומקים תכנית ארגוב למצויינים במרכז הבינתחומי הרצליה ומשקיע בולט באקוסיסטם הישראלי במספר גדול של חברות סטארטאפ בישראל ובעולם. בין היתר כיהן כיו”ר חברת סרווטרוניקס מערכות הנע  (Servotronix) שנמכרה לענקית האלקטרוניקה הסינית Midea וכן כיו”ר חברת פאנדטק.

רן שמחה המנהל את משרדי הקרן ניו ארה בישראל, כיהן כמנהל ההשקעות בקרן הגידור של סר רונלד כהן באנגליהPortland Capital  וכן עבד בעברו במחלקת Capital Markets בליהמן ברדרס שבאנגליה. בחזרתו לארץ נמנה בין יועציו הקרובים ביותר של הנשיא שמעון פרס ז”ל וכיהן כיועצו הכלכלי והטכנולוגי בתקופת הנשיאות. רן משקיע במספר סטארטפים שחלקם כבר נמכרו לחברות בינלאומיות.

איילת פריש, האמונה על הפיתוח העסקי של הקרן, ניהלה במשך שנים רבות את מערך האסטרטגיה, המיתוג והתקשורת של הנשיא שמעון פרס ז”ל ובשנים האחרונות עומדת בראש פרוייקטים גדולים של פיתוח עסקי מול גופים וחברות בינלאומיות.

יודגש כי במקביל לגיוס הקרן הראשונה כבר השקיעה ניו ארה לצד קרנות ומשקיעים נוספים במספר חברות טכנולוגיות מובילות בתחומן כאשר מנהלי הקרן פועלים להבאת ערך מוסף מהניסיון הניהולי וממערך הקשרים הבינלאומיים והטכנולוגיים לכל אחת מחברות הפורטפוליו שלה.

עד היום השקיעה ניו ארה במספר חברות בינהן: Optibus שפיתחה טכנולוגיה לייעול התחבורה הציבורית,  Twine Solutionsשפיתחה פלטפורמה שמאפשרת ליצרני טקסטיל לבצע צביעה דיגיטלית של חוטים, באופן שחוסך כסף ומצמצם בזבוז משאבים וזיהום, Papaya global שיצרה פלטפורמה לניהול כוח אדם גלובלי ומספקת שירותי תמיכה בגיוס והעסקת עובדים מרחוק וUser1st  המאפשרת לכל אתר אינטרנט להיות נגיש לבעלי מוגבלויות.

קרן ניו ארה משקיעה בחברות טכנולוגיה בשלבי early growth, בעלות הכנסות ראשוניות המובילות בקטגוריה שלהן ופונות לשווקים גלובליים.

עם סגירה סופית של הקרן הראשונה אמר גידי ארגוב כי: “יכולתינו לספק עזרה לחברות המושקעות בפיתוח עסקיהן מחוץ לגבולות ישראל, בעיקר צפון אמריקה מהווה פתיחת דלתות ויצירת ערך עצום לחברות.”

רן שמחה הדגיש כי: “ניו ארה היא קרן ייחודית וראשונה מסוגה בישראל אשר משקיעה רק בחברות הנמצאות בחוד החנית הטכנולוגית בעולם ואשר משפיעות לטובה על העולם. אנו שמים בראש את היזם או היזמים בהם אנו משקיעים ופועלים בכל דרך לסייע לחברה לצמוח ולקדם את מטרותיה.

בעידן הנוכחי יש הלימה מוחלטת בין הצלחה כלכלית של חברה והצורה בה היא מתייחסת לעובדיה, לקוחותיה וסביבתה ובקרוב מאוד בדוחות שייצגו את הערך הכלכלי של חברה, יכללו ערכים ומדדים של יחס החברה לסביבה, לאדם או לחברה. כבר היום חברות השקעות מהגדולות בעולם הודיעו כי הן ישקיעו את כספי לקוחותיהם רק בחברות שעומדות בסטנדרטים של התנהלות אחראית.”

 

בתמונה: אילת פריש, איילת פריש מנהלת פיתוח עסקי וממייסדי הקרן.

קרדיט: אלעד מלכה

תגובות סגורות