חדשות היום

מערכות אחסון מידע מתקדמות הן קריטיות להצלחת הארגון בעידן בו כל סמארטפון הוא משרד בכף היד

אנו נמצאים היום בעיצומה של מהפכה דיגיטאלית. תחשבו על זה רגע ברצינות, כשאתם מחזיקים היום את ה- Smartphone שלכם אתם בעצם מחזיקים מכשיר בעל יכולות DC (Data Center), או משרד שלם בכף היד שלכם. תתארו לעצמכם מצב שבו אתם צריכים לבצע פעולה דחופה, מספיק שאתם עוצרים בצד הדרך פותחים את ה- Smartphone שלכם ואתם יכולים לבצע את מרבית הפעולות, אם לא את כולן, באמצעותו.

אלו הם יכולות מדהימות שנתן לנו העולם הדיגיטאלי בעשור האחרון אבל יחד עם זאת חשוב מאוד להבין שהיכולות האלו באות עם מחיר לא פשוט, מחיר אותו משלמים הארגונים המשרתים אותנו ביום יום שלנו, הן בצד הפרטי והן בצד המקצועי.

מאחורי כל יישומון שמותקן לנו ב- Smartphone יש ארגון הממלא את הצרכים האלו על ידי השקעות חסרות תקדים. מאחורי כל לחיצת כפתור שלנו ישנן מערכות תקשורת, אבט”ח מידע, אחסון, שרתים, מאגרי מידע ואנליטיקה מתקדמות.

דור של “משתמשים מפונקים”

השינוי הכי משמעותי מגיע מצד משתמשי הקצה, אנחנו, הצורך שלנו לצרוך מידע בצורה יעילה ונוחה גבוה משמעותית מאשר בשנים הקודמות וזה נוגע לכל תחום שלנו בחיים, בין אם זה פרטי או מקצועי. היכולת שלנו להיות מחוברים לאינטרנט ולענן 24/7 משפיע באופן ישיר על האופן בו עובדים הארגונים היום בשוק. אנחנו דור של “משתמשים מפונקים”, אנחנו צריכים הכול כאן ועכשיו ובנוחות מרבית ולכן התחרות הופכת להיות אגרסיבית מאוד, כאשר מיזמים קטנים מצליחים לקרוא תיגר על ארגונים גדולים ולנגוס להם בנתח שוק בקלות רבה מאשר בעבר ומהווים סיכון עבורם. הארגונים הגדולים לא מצליחים לענות מספיק מהר לצרכי המשתמשים ובעיני משתמשי הקצה הפער בין ארגון גדול ולארגון קטן הולך ומצטמצם.

היום לוקח לנו מספר דקות להזמין מונית, אבל לא רק להזמין, היכולת שלנו לשלם לנהג באמצעות כרטיס אשראי או לראות את פרטי הרכב והנהג שהזמנו (מה שמשדרג משמעותית את ביטחון הנוסע).

עד לפני מספר שנים לא יכולנו לבצע צ’אט עם הרופא שלנו בקופ”ח,  או להזמין צ’קים בבנק באמצעות יישומון ב- Smartphone שלנו. ענף התיירות השתנה משמעותית באמצעות העולם הדיגיטלי, היכולת להשוואת מלונות בכל העולם, להזמין טיסה אונליין ולתכנן את כל הטיול בקליק.

היכולת שלנו היום לגשת למיילים מה- Smartphone, לגשת למסמכים שונים וערוך אותם ולשלוח ללקוח או קולגה. כיום אנחנו יכולים לעשות קניות ברשת ואפילו מה- Smartphone שלנו. היכולת שלנו לשתף מיקום עם אחרים או לעקוב אחר טיסה בזמן אמת ועוד המון דוגמאות מחיי היום יום שלנו.

“האם אני מוכן לעולם החדש של Digital Transformation“?

כל אלו ודוגמאות נהדרות נוספות הם חלק מהמהפכה שנקרא Digital Transformation. מהפכה המסמלת את המגוון הרחב של השימושים שלנו כמשתמשים וכארגונים, מהפכה המזניקה את היכולת של הארגונים להשתמש במידע שברשותם כדי לייצר כלים ושירותים נוחים וטובים יותר עבור המשתמשים וכל זאת כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים בשוק. מאחורי כל אפליקציה שימושית ומדליקה עומד ארגון בעל יכולות מחשוב (Data Center, גדול כקטן) המאפשרות את היכולות האלו. לארגונים האלו יש מכנה משותף או לחילופין כאב ראש משותף, “האם אני מוכן לעולם החדש של Digital Transformation” וברוב המקרים התשובה היא שלילית.

מרבית הארגונים מבינים שצריכים שינוי בעולם המחשוב אבל לא מצליחים לגבש אסטרטגיית ROI מתאימה כדי להראות עלות מול תועלת. משום שקצב השינוי הינו מסחרר, ארגונים מבינים היום שהטכנולוגיה הקיימת ברשותם לא מספיקה אך גם לא יודעים לשים את האצבע על הטכנולוגיות שכן צריכים, זאת משום שלא יודעים מה יוליד מחר ולא יודעים מול איזה סיכונים או תחרות יעמוד הארגון מחר.

המשאב הכי חשוב בארגון נמצא על מערכות האחסון

נכון, יש מספר תחומים בהם צריך הארגון לגעת כשמדובר ב- Digital Transformation כגון תקשורת ואבט”ח מידע, אך המשאב הכי חשוב שלנו בארגון נמצא על מערכות האחסון שלנו. המשאב הכי חשוב היום בארגון הוא המידע. המידע נאגר במהלך השנים בכמויות אדירות, ההבדל המשמעותי בין העולם של אתמול לעולם של היום הוא היכולת לנתח ולהשתמש במידע לטובת הצרכן, לספק מידע מהימן ונגיש בשניות ובנוחות מרבית. היכולת לנתח את המידע בצורה יעילה, ולשלוף מידע בעל ערך מוסף למשתמש היא שם המשחק היום. אם לא נטפל קודם כל במידע, בנגישות של המידע ומהימנותו שאר התחומים לא רלוונטיים ולכן המשאב הכי חשוב שלנו חייב להיות מטופל, מתוחזק ומתוכנן בצורה הטובה ביותר. איך עושים זאת?

ישנו מגוון רחב של מערכות אחסון חדשות העונות על כול הצרכים של הארגון ואפילו יותר. האתגר הוא לבחור מערכות שידעו לענות על הצרכים של הארגון גם בעוד שנה או שנתיים תוך כדי התחשבות בצד הכלכלי ובצד הטכנולוגי. במרבית המקרים ניתן להשתמש לצרכים שונים גם במערכות הישנות. 

הצעד הנבון ביותר הוא בחירת שותף טכנולוגי נכון לביצוע השינוי בארגון. שותף בעל יכולת הנדסה חזקה, שותף שיודע “לגעת בקוד”, שותף שמבין את הארגון ובמה הוא עוסק ויכול לתת מענה לצרכי הארגון תוך התחשבות במצב הכלכלי של הארגון וראיה קדימה. חברת בינת תקשורת מחשבים עונה על הצרכים האלו באמצעות כוח הנדסה ו- PS מהמתקדמים בשוק הישראלי.


מיכאל איטין, מנהל מוצר אחסון וגיבוי, בינת תקשורת מחשבים

תגובות סגורות