תל אביב-יפו מדורגת במקום ה-6 בעולם מבין ערי הסטרטאפ המובילות

כך קובע הסקר השנתי של ארגון המחקר החשוב ביותר בתעשיית ההזנק, Startup Genome

סצנת הסטרטאפים של תל אביב-יפו יציבה וחזקה בעולם, גם אל מול התחרות הגוברת מצד ערים באסיה ואירופה: כך קובע הסקר השנתי של Startup Genome, הנחשב ביותר בתחומו. חמש הערים המובילות הן כצפוי עמק הסיליקון, ניו יורק, לונדון ובוסטון, וכן בייג’ין שביצעה זינוק של מקום אחד. את המקום הששי חולקות תל אביב-יפו ולוס אנג’לס, ואחריהן שנחאי, פריס וברלין הסוגרות את העשירייה הראשונה.

הדו”ח מציין כי תל אביב-יפו נהנית מפריחה של סטרטאפים בתחומי הבינה המלאכותית, ביג-דאטה, אנליטיקה וסייבר, ומונה בין יתרונות האקוסיסטמה של תל אביב-יפו ריכוז גבוה במיוחד של סטרטאפים ומרכזי מחקר ופיתוח בין-לאומיים וכן אפשרויות מימון בשלבים התחלתיים של מיזמים. לצד השבחים, המחקר מציין כי אחוז היזמיות-נשים הנמנות בקרב מייסדי חברות בעיר הוא נמוך במיוחד – רק 9% מייסדות בתל אביב-יפו, לעומת 22% בניו יורק ו-16% בעמק הסיליקון.

Startup Genome חוקר מדי שנה את הביצועים של חברות סטרטאפ בעשרות ערים, ומנתח שלל פרמטרים שמסייעים להצלחתם, כגון זמינות המימון; זמינות כוח אדם מיומן; קישוריות לערים אחרות; קלות עשיית עסקים; הטבות לסטרטאפים ועוד. חוקרי הדירוג מנתחים מידע של מעל מיליון חברות, נתונים המתקבלים מ-150 ערים שונות, וראיונות עם כ-10,000 בכירים מסטרטאפים ברחבי העולם.

עיריית תל אביב-יפו זיהתה את פריחת חברות ההזנק בעיר כבר לפני כעשור והחלה לפעול על מנת לסייע בפעילותן ולמנף ככל האפשר את הצלחתן לתועלת כלל התושבים בעיר. בין הפעולות הרבות שנעשו, בוצע מהלך להורדת ארנונה לחברות הזנק; נפתחו מאגרי המידע העירוניים למפתחים; הוקמו חללי עבודה עירוניים לסטרטאפיסטים; מקיימים עשרות אירועים שנתיים למען קהילת הטכנולוגיה; השנה גם נחנך CITYZONE בעתידים – פרויקט משותף של אוניברסיטת תל אביב והעירייה לעידוד פיתוחים בתחום העיר החכמה.

איתן שוורץ, מנכ”ל עיר עולם ותיירות וחבר בועדה הייעצת של Startup Genome: “הפריחה הטכנולוגית הנפלאה במטרופולין היא נכס אדיר למדינת ישראל – אבל לא לעולם חוסן. לצד השבחים הרבים, הדו”ח מתריע גם על מחסור כרוני בכוח אדם מיומן לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. אם המדינה לא תאפשר למהנדסים, מפתחים ומעצבים מהעולם לעבוד בישראל – סופה של הסצנה הזו שהיא תצטמק ותאבד מיתרונה, אל מול התחרות הגוברת בעולם על הטאלנט הישראלי”.

 

תגובות סגורות