חדשות היום

לייטריקס מגייסת 135 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ובשיתוף כללטק ו-Insight Partners

לייטריקס הירושלמית משלימה סיבוב גיוס שלישי בשווי מיליארד דולר

  • חברת ההייטק הירושלמית משלימה סבב גיוס שלישי, שישמש להרחבת סל אפליקציות יצירת התוכן הויזואלי שלה, לגיוס עובדים ולפתיחת משרדים חדשים בחו״ל.
  • בתוך 8 חודשים בלבד שילשה לייטריקס את שוויה למיליארד דולר, כאשר הערכת השווי הקודמת בנובמבר 2018 עמדה על 330 מיליון דולר.
  • לייטריקס מדווחת על מעל ל-180 מיליון הורדות של כלל האפליקציות שפיתחה  למובייל.
  • את הסבוב הוביל גוף ההשקעות של גולדמן סאקס והוא כלל השתתפות משמעותית של כללטק (זרוע ההשקעות הטכנולוגיות בישראל שלAccess Industries) ו-Insight Partners.

חברת ההייטק לייטריקס (Lightricks) המפתחת אפליקציות ליצירת תוכן ויזואלי, מוערכת מהיום בשווי של מיליארד דולר, לאחר השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 135 מיליון דולר, בהובלת גולדמן סאקס ובהשתתפות משמעותית של כללטק ו-Insight Partners. מאז סבב הגיוס הקודם בנובמבר 2018, בו הוערכה החברה בשווי 330 מיליון דולר, שילשה לייטריקס את שוויה והוא עומד, כאמור, כיום על מיליארד דולר.

החלק הארי של הסכום שגויס יושקע בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים נוספים ליצירת תוכן ויזואלי, הן על ידי רכישה אסטרטגית של חברות אחרות והן על ידי הרחבת פעילות החברה בארץ ובחו״ל. עד שנת 2020 לייטריקס צופה כי תכפיל את כמות העובדים במשרדיה בישראל ובחו״ל לכ-500 עובדים. הסכום הנותר מסבב הגיוס הנוכחי יאפשר לבעלי מניות קיימים, למשקיעים ותיקים ולעובדים למכור חלק מאחזקותיהם בחברה.

לייטריקס מפתחת מגוון אפליקציות המאפשרות לקהלים שונים להפוך ליוצרי תוכן ויזואלי ברמה גבוהה, בלחיצת כפתור. באמצעות הטכנולוגיה הייחודית שמפתחת החברה, טכנולוגיה המבוססת על חוד החנית של המחקר האקדמי, יכולים משתמשי הקצה לבצע עריכת תמונות וסרטוני וידאו בקלות, במהירות ובאיכות הטובה ביותר. הגיוס הנוכחי, כאמור, יאפשר לחברה להמשיך להשקיע במחקר מעמיק ובפיתוח טכנולוגי מתקדם, על מנת להרחיב את פעילותה בתחום יצירת התוכן הוויזואלי.

לייטריקס הוקמה ב-2013 ופעלה כסטארט-אפ במימון עצמי (bootstrapped) עד ל-2015, והוגדרה כחברה רווחית עם מחזור הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה ללא גיוס חיצוני. ב-2015 השלימה לייטריקס את סבב הגיוס הראשון שלה, בסך 10 מיליון דולר, בהובלת ויולה ונצ’רס. את סבב הגיוס השני שהושלם בסוף 2018, בסך 60 מיליון דולר, הובילו Insight Partners בהשתתפות כללטק. סך הגיוסים של לייטריקס עומד כעת על 205 מיליון דולר.

בשונה ממפתחות אפליקציות אחרות, לייטריקס הייתה חלוצה בשינוי מודל התשלום ב-App Store כאשר עברה בשנת 2016 ממודל של תשלום חד פעמי למודל של מנוי בתשלום. מעבר למודל זה סייע בצמיחתה המהירה של החברה ב-3 השנים האחרונות, כאשר לייטריקס שילשה את הכנסותיה שנה אחר שנה. לייטריקס מדווחת על למעלה מ-180 מיליון הורדות של כלל אפליקציות החברה ברחבי העולם, מתוכן כ-3 מיליון מנויים בתשלום. תחזית ההכנסות של החברה עד סוף שנת 2019 מוערכת בלמעלה מ-150 מיליון דולר.

ד״ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ”ל לייטריקס: “הגיוס בשווי של מיליארד דולר הוא הישג משמעותי אבל מבחינתנו זוהי רק ההתחלה. זיהינו הזדמנות עצומה בתחום שלנו, המקום שבו יצירתיות פוגשת טכנולוגיה. סבב הגיוס  הנוכחי יאפשר לנו להמשיך להאיץ את קצב הצמיחה עוד יותר, לפתח מוצרים חדשים ולגייס את המוחות המוכשרים ביותר בתחום כדי לחזק את מעמדנו כחברת הייטק מובילה בתחומה בשוק הגלובלי”.

מייסדי לייטריקס, צילום בני גמזו

כריסטיאן רסץ׳, דירקטור בכיר ב-Goldman Sachs Private Capital Investing: “התרשמנו מאוד מהצמיחה יוצאת הדופן של לייטריקס, מהטכנולוגיה הייחודית שלה ומצוות ההנהלה המוכשר. לייטריקס היא חברה שמתאימה לאסטרטגיה שלנו, לפיה אנו תומכים ביזמים טכנולוגיים מהשורה הראשונה ובשאיפות שלהם לבנות חברות גלובליות מובילות בשווקים גדולים”.

דניאל שנער, מנכ”ל כללטק ומנהל השקעות ההייטק של Access Industries בישראל: אנחנו עוקבים אחרי ההתקדמות של לייטריקס כבר שנים. מה שתפס את תשומת ליבנו מהיום הראשון היה שמדובר במקום עבודה ייחודי – בירושלים ובישראל, המשלב בין קריאטיביות ואמנות, לטכנולוגיה מובילה, ומצליח לגייס את מיטב המוחות בשני התחומים. היכולת של לייטריקס להמשיך ולגייס אנשים מעולים למרות התחרות הקשה על המשאב האנושי בתעשיית ההייטק בישראל, הייתה רכיב משמעותי בהחלטה שלנו להמשיך ולהשקיע בחברה ואף להגדיל את חלקנו בה”.

בעקבות הסבב יצטרף קירק לפקה כחבר בדירקטוריון החברה ודניאל שנער יצטרף לדירקטוריון כמשקיף.

תגובות סגורות