חדשות היום

קיסייט נכנסת למחקר הדור השישי 6G

חברת קיסייט (Keysight Technologies) הודיעה על הצטרפותה לתוכנית 6G Flagship Program – הנתמכת על ידי האקדמיה של פינלנד ובהובלת אוניברסיטת Oulu הפינית – כיוזמת-שותפה של התוכנית המיועדת לקדם את חקר תקשורת ה-Wireless אל העידן שאחרי הדור החמישי 5G.

התוכנית בת שמונה השנים, המתוקצבת בהיקף של 250 מיליון יורו, שבשיאה תאכלס כ-350 חוקרים, נדרשת לבצע תחזית טכנולוגית לצרכי התקשורת של חברה אנושית, שעד שנת 2030 תהיה מונחית דאטה והקישוריות האלחוטית בה תהיה בהיקף כמעט אינסופי. המחקר הטכנולוגי-הבסיסי של דור סלולר חדש מתחיל 10 עד 15 שנים לפני פיתוח הסטנדרטים התעשייתיים של הדור החדש, והצפי הוא שהתוכנית תכלול 5-6 שותפים אסטרטגיים, ובין 50 ל-100 שיתופי פעולה נוספים עם חברות בתחומי התקשורת, טלקום, וה-ICT.

הדור הבא של טכנולוגיות האלחוט – beyond 5G – צפוי למנף את הספקטרום שבין 300 GHz ועד 3 THz, המכונה תחום גלי הטרה-הרץ. תדרים אלו יהיו מרכיב חשוב ביכולת להעביר נתונים במהירות של עד 1 טרה-ביט לשנייה בהשהיה שכמעט ואינה קיימת. המומחיות של קיסייט והפתרונות שלה בתחומי תדרים אלו, כמו גם בעולמות של טכנולוגיות דיגיטליות מהירות, הגנת סייבר, אפיון מכשירים, ובדיקות רשת, יאפשרו להאיץ את המחקר בכול ארבעת התחומים של התכנית: קישוריות אלחוטית, מחשוב מבוזר אלחוטי, טכנולוגיות מכשירים ומעגלים, ואפליקציות ושירותים ורטיקליים.

“אנחנו שמחים להצטרף לתכנית 6G Flagship Program כאחת החברות המייסדות שלה ולהתחיל את המחקר פורץ הדרך בכיוון של הדור השישי”, אמר סטיש דהאנאסקארן, סגן נשיא בכיר בקיסייט ונשיא קבוצת Keysight Communications Solutions. “התכנית מציינת את תחילתו של עידן חדש בתחום טכנולוגיות ה-Wireless שידחוף שוב את הגבולות בתחומי המהירות ורוחב הפס. כספקית הבדיקות והמדידות היחידה שהוזמנה לקחת חלק בתכנית, קיסייט מציגה את היכולות המיוחדות שלה בתחום של פתרון אתגרים כבר בשלבים הראשוניים של גל טכנולוגי עתידי.”

“אנחנו שמחים להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק עם קיסייט ביצירה של יוזמה עולמית ראשונה לתחום הדור השישי המשותפת לאקדמיה ולתעשייה”, ציין פרופ’ מאטי לטבה-אהו, מנהל תכנית 6G Flagship Program, המרכז לתקשורת אלחוט, באוניברסיטת Oulu הפינית.

תגובות סגורות