שלוש שאלות שחייבים לשאול בדרך לפיתוח מוצר

מתחם ירושלים של רשת חללי העבודה  Urban Place אירח את דידי מדינה, מעצב ומוביל המוצר הירושלמי במיטאפ מעניין במיוחד עבור כל אחד שחולם על פיתוח

לפני מספר ימים נערך בUrban Place ירושלים מיטאפ מיוחד, בהובלת דידי מדינה, מעצב ומוביל מוצר מנוסה, שמלווה חברות רבות בתהליך הפיתוח.

בהרצאתו סיפר דידי לחברי הקהילה על הצד הפסיכולוגי שמניע את רובנו בחיים האישיים וכן בעבודה. על הדרך שבה אנו מחליטים החלטות, וכמה מהן נובעות מהחלטה מושכלת או מהאינטואיציה שלנו, שמשפיעות מאוד על דרך הפעולה. הדבר בא לידי ביטוי גם אצל אנשי המוצר: המהנדסים, המעצבים ואנשי השיווק, הם האנשים שרוצים לפתור בעיה עבור הלקוחות שלהם, אבל לרוב נוטים להתמקד יותר מדי בפיתוח הפיתרון במקום בניתוח הבעיה.

במיטאפ הנוכחי, נתן מדינה מספר שאלות מנחות עבור כל צוות פיתוח, שנועדו לחדד את הבנת הבעיה: מהי הבעיה שאנחנו רוצים לפתור? כיצד אנחנו יודעים שהבעיה בכלל צריכה פתרון? מהו המצב הנוכחי, ולבסוף – כיצד נדע שפתרנו את הבעיה?

לפי מדינה, שימת הדגש העיקרית צריכה להיות על ניתוח הבעיה ולא רק על הפיתרון עצמו. מדינה המליץ לצוות הפיתוח  לבנות ניסוי שיעזור לבחון את הפיתרון, והדגיש את החשיבות הרבה בתקשורת בין כל אנשי הצוות שאחראים על המוצר, שלרוב לא מוכוונים לקוח, אלא מוכוונים פיתרון ומוצר. “צוות מוצר מבחינתי הוא לא רק המעצבים, גם מהנדסים ואנשי השיווק  הם חלק בלתי נפרד מהמערכת וכל אחד מהם תורם למוצר ולפתרון”, אמר מדינה במיטאפ. עוד הוסיף:” עוד דבר חשוב הוא לעשות מחקר, ולתת לאנשים אמתיים לקחת בו חלק. המחקר עוזר להבין את המוצר מנקודת המבט של המשתמש ואין דבר טוב מזה כדי לבדוק שהכיוון שלנו הוא נכון”.

רומן לוי נכח בהרצאה ואמר:” אנו מארחים את דידי באופן קבוע, ובכל מיטאפ קיימת תחושה של למידה אמתית וערך גדול עבור כל חברי הקהילה והמשתתפים. אנו שמחים לעודד את סצינת היזמות והטכנולוגיה בירושלים ולהביא תכנים חשובים מקצועיים עבורה”.

תגובות סגורות