מכוונים גבוה ראיון עם אמיר שרמן, מחברת ARROW

שש שנים אחרי שהשיק יחד עם שותפו לניהול ARROW ישראל , אלדד יסעור, את פרוייקט FIVE YEARS OUT””, חוזר אמיר שרמן לישראל כמנהל הישראלי הבכיר ביותר בחברה. את שש השנים האחרונות העביר שרמן במטה ARROW בגרמניה, כמנהל הטכנולוגיה והפיתוח העיסקי של החברה ביבשת אירופה. במהלכן ניהל שרמן את פעילות ה STMicroelectronics והקים את התוכנית העיסקית של ARROW בתחום כרטיסי האמבדד  System on Modules. נוסף לכך פיתח עם חברות שותפות   יותר מ   20 כרטיסי אבלואציה חדשים, שקידמו טכנולוגיות חדשות במגוון תחומים. במסגרת תפקידו כיום הוא  אחראי על קבוצת מהנדסי ה- Backend של ARROW שתפקידם לתמוך בצוות הטכניים בשטח , לפתח קוד למערכות חדשות ולהמשיך בפיתוח כרטיסים ומערכות חדשות . צוות ה- Backend  פרוס במספר מדינות באירופה  בהן: גאדנסק – פולין , בודפשט -הונגריה ומינכן ופרנקפורט בגרמניה . השיחה שלנו מתנהלת תוך כדי הקליטה שלו מחדש בישראל, ממנה ימשיך לנהל את האופרציה האירופית.

ש: כיום, כשאתה מביט הפרספקטיבה של שש שנים על השוק הישראלי, אתה מוצא שוק שונה מזה שהכרת?

“לחלוטין כן. ישראל השתנתה מאד בעולם הרכיבים האלקטרונים. ישנן עשרות ואלי מאות חברות חדשות ומעניינות. המיקוד הטכנולוגי שינה נתיב. לפני שש שנים כשעזבתי, השוק הישראלי התמקד בעיקר בדאטה קום טלקום, אבטחת מידע וסטארט אפים לעולם ה IOT שהחל אז לצבור תאוצה ולמשוך התעניינות גדולה. היום ישראל היא מדינת שמוכוונת לשוק הרכב – AUTOMOTIVE    ,נהיגה עצמאית ועולם הסייבר. אני בהחלט יכול לומר שהרבה מאד חברות כאן הן בבחינת “חדי קרן”, פורצות דרך. השינוי הזה מבחינתי מבורך, אני רואה בו מכפיל כוח משום שכיום, אחרי הניסיון שצברתי באירופה, יש לי את הגישה והיכולת לקשר את שני הצדדים – החברות היצרניות והיכולת הטכנולוגית המתקדמת של ARROW”.

אמיר שרמן
Director of Engineering Solutions
& Embedded Technology | EMEA

במהלך שנות שהותו באירופה הצטרף שרמן לתכנית פיתוח המנהלים היוקרתית של ARROW  העולמית, מה שהצריך אותו להגיע תדירות למטה החברה בארצות הברית.

“ה IP –  intellectual property  של ARROW  הוא בעיקר העובדים ולכן כחלק מהפיתוח האישי של המנהלים החברה משקיעה הרבה מאד  משאבים   בקורסי הכשרה מתקדמים”, מספר שרמן. “הקורסים הללו עוסקים בעיקר  בהקניית יכולות מתקדמות בעולם הפיתוח עסקי , פיתוח מנהיגות וקידום ניהולי. עד כה עשיתי שלושה קורסים במסגרת הזו כשהאחרון והיוקרתי ביותר נקרא: GALA –   Global Arrow Leadership Academy. הקורס הזה נערך במשך 8 חודשים ובמהלכם המנהלים נדרשים לעבוד  על פיתוחים ייחודיים שהייעוד העיקרי  שלהם הוא שיפור תהליכים בתוך החברה עצמה. צריך להדגיש שכל זה מתבצע לאחר שעות העבודה. השנה הפרויקט שנבחר כנושא המרכזי של הקורס, היה  שימוש ב BIG DATA  לצורך שיפור,ייעול והגדלת מחזור המכירות של החברה.   המטרה שהוגדרה הייתה  ,שימוש ביכולות של בינה מלאכותית מתקדמת  המשלבת בתוכה כלים נוספים”.

ש: אתה מרבה להדגיש את טכנולוגיית  הבינה המלאכותית. ברור שזה כיוון השוק ואין זה עוררין,  אבל נראה שהשאלה היא  לא אם לשלב אלא איך לשלב  באופן  “נכון”  ויעיל?

“כמו כל יכולת חדשה יש כאן תהליך של מחקר ופיתוח. עולם המערכות משובצות המחשב  –  Embedded –  כבר לא לבד והשילוב של ה IOT  –        –  Internet Of Things הוא חלק אינטגראלי ברוב המערכות שמפותחות היום. לתוך השילוב הזה  זה מתווסף גם תחום הבינה המלאכותית, AI – artificial intelligence. התוצאה היא שכל התחומים האלה מתחברים יחד  ליכולת משולבת  תחת הכותרת:  Embedded – IoT – AI . אני יכול לתת לך דוגמא במוצר אחד כזה  שאנחנו מעורבים בפיתוח שלו בכל שלושת הסגמנטים שהזכרתי קודם. הכינוי שלו הוא,   PM – Predictive Maintenance , חיזוי תחזוקה  של מערכות ותתי מערכות.  זו יכולת שבעצם אמורה לחזות תקלות עוד לפני שהן קרו, על ידי חיזוי אופי התקלה בעתיד לפני נתוני הווה. השילוב של בינה מלאכותית במערכת הזו בהתבסס על יכולת הלמידה העמוקה שלה – DEEP LEARNING, יוצר קשת יכולות טכנולוגיות. לדוגמא, מערכות מכניות שמנוטרות מרחוק. ניתן למקם רכיב שיושב ליד מערכות מכניות ומזהה שינויים קלים בדפוס הפעולה. האלגוריתם המתקדם יכול להתריע על רעידות יתר או ירידה מינורית בהספק. אלה תקלות שאף מערכת בקרה לא תחוש בהן, למרות שהן יכולות למנוע תקלות גדולות יותר בעתיד”.

תמונה: רכיב ה ICOMOX – תיבת ניטור תצורה חכמה – ,CBM
צילום: ARROW

בהקשר הזה , בחר שרמן  בחברת Shiratech הישראלית שתפתח עם ARROW ו AnalogDevices   את ה ICOMOX , שהיא בעצם תיבת ניטור תצורה חכמה –  CBM Condition Based Monitoring. זוהי פלטפורמת פיתוח פתוחה למעקב מבוסס מצב של ציוד , נכסים ומערכות תעשייתיות . ה – ICOMOX  עוקב אחרי תנאי הפעולה של הציוד על ידי סנסורים חכמים כדי לזהות תקלה אפשרית בעתיד וכך להפחית את הסיכונים הכרוכים בתפעול ותחזוקה שלהם לאורך זמן . זה מאריך את אורך חיי הציוד , מקטין זמן השבתה לא מתוכנן , מקטין את עלויות התחזוקה ופותר את הפוטנציאל לחיסכון באנרגיה .

בחודש ספטמבר  השיקה ARROW  מיזם חדש בשם Experience tour”  “ARROW AI. מטרת המיזם דרך סידרה של 10 סמינרים יומיים בכל אירופה, היא לחשוף את הלקוחות של ARROW  ליכולות והמוצרים החדשים של החברה, בתחומי הבינה המלאכותית. יום העיון נועד להמחיש כיצד ניתן להשתמש כיום  בAI  ביישומים מסחריים במטרה לשלב את התחום ביישומים שלהם.

שרמן מדגיש שלא  בכדי נבחרה ישראל  כמדינה הראשונה להשקת המיזם. “אין ספק שהפתיחות בישראל למוצרים וטכנולוגיות פורצות דרך הוא מהגבוהים בעולם. לכנס בישראל נרשמו יותר מ 200 מהנדסים ונאלצנו להגדיל את האולם. זה אומר הרבה על הפוטנציאל והכיוון שאליו הולך השוק בעידן הבינה המלאכותית. היום, בפרספקטיבה של שש שנות עבודה באירופה, תחת מעטה של חברה גלובלאית אני יכול לומר במפורש שהצמא כאן לחדשנות הוא כר פעולה מצוין בשבילנו כ ARROW”.

ARROW  ובינה מלאכותית

תחום הבינה המלאכותית עתיד להיות מוטמע  במגוון רחב  של תחומים ומוצרים. ARROW  העולמית  מעורבת כיום  במספר פרויקטים מבוססי AI, אחד מהם הוא תחום הערים החכמות .

בעיר דרממן  שבנורווגיה – Drammen Norway –   חברה Arrow Electronics  ל Analog Devices   בפרויקט פורץ דרך. המטרה – להפוך את דרממן לעיר לחכמה ביותר בעולם. שתי החברות משתפות פעולה עם חברה מקומית בשם Vicotee  ויחד הן מתקינות  אלפי סנסורים ברחבי העיר, שתפקידם לפקח על איכות האוויר באזור . באמצעות אתר העירייה יכולים האזרחים לגשת לנתוני איכות אוויר שנאספים בחיישני חוץ המוצבים בעשרות אתרים בשטח המוניציפאלי של העירייה. באמצעות מפה אינטראקטיבית, הם יכולים לבחור מיקומים ולקבל בזמן אמת את נתוני זיהום האוויר המדוייקים בחתך של:  שעה, יום או שנה. נוסף לכך, המערכת יודעת לציין את אופי זיהום האוויר על פי חלקיקים. מבחינת האזרח, היכולת הזו של ניטור קבוע, יכולה לסייע בקבלת החלטות על בסיס  שעתי, יומי או כללי. כך למשל בקניית דירה באזור מסויים או האם מתי והיכן לבצע פעילות גופנית. מעבר לשירות לאזרח, היכולת הזו משמשת גם את הגורמים הרגולטורים למעקב אחרי גורמי זיהוים שונים, בהם כלי רכב ומיפעלים. שימוש נוסף הוא מעקב מדעי – אקדמי  אחרי תופעות טבע ושינויים קיצוניים במזג אוויר. כחלק מתכנית ההתרחבות שלה מתכוונת ARROW לשתף פעולה גם בישראל עם מספר מוסדות אקדמיים, במטרה לפתח מוצרים נוספים מבוססי AI, כולל הקמה של צוות פיתוח ותמיכה ישראלי, כחלק ממערך ה Backend האירופי.

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות