חדשות היום

אינטל משיקה את מצלמת LiDARL הקטנה בעולם: תגדיר מחדש את ראיית המחשב בתלת מימד

אינטל הכריזה היום על מצלמת Intel RealSense LiDAR L515, שנבנתה עם טכנולוגיה קניינית היוצרת דרכים חדשות לגמרי לשילוב לידאר (מדידת מרחק בלייזר) בהתקנים חכמים ולראיית העולם בתלת-ממד. ה-L515 היא המצלמה הראשונה במשפחת מצלמות הלידאר של טכנולוגיית Intel RealSense. היא מתמקדת ביישומים בתוך מבנים המצריכים נתוני עומק ברזולוציה ודיוק גבוהים. היא גם הקטנה ביותר בעולם כולו.

ההתקנים החכמים הנפוצים כיום, מרחפנים ורובוטים עד לקסדות מציאות רבודה, משמשים יותר ויותר בסיטואציות שבהן הם צריכים “להבין” את סביבתם בזמן אמת ללא ידע מוקדם על אותה סביבה. מדי יום מגיעים לשוק מכשירים אוטונומיים חדשים. לטענת אינטל, מכאן שזה רק עניין של זמן לפני שכל מכשיר בעולם יהיה זקוק ליכולות ראייה. מהסוג שמצוי במצלמת Intel RealSense LiDAR L515 של אינטל. הטכנולוגיה תאפשר למפתחים ליצור תרחישי שימוש חדשים ומוצרים חדשים העושים שימוש בראיית מחשב.

קרדיט: דוברות אינטל.

איכות העומק חסרת התקדים של Intel RealSense LiDAR Camera L515 וצריכת החשמל הנמוכה שלה, בשילוב עם יכולתה לחולל 23 מיליון נקודות עומק מדויקות הופכות אותה למכשיר שמתאים למגוון רחב של יישומים.

דוגמה לתעשייה שיכולה להפיק תועלת רבה מהרזולוציה הגבוהה ותפיסת הסצנה המלאה של ה-L515 היא תעשיית הלוגיסטיקה. חברות המחפשות פתרונות אוטומציה לניהול מלאי יפיקו תועלת ממדידה וולומטרית מדויקת של מוצרים, המאפשרת לדעת את מצב המלאי בכל עת. יישומים רבים נוספים ל-L515 קיימים בתעשיות הסריקה, שירותי הבריאות, קמעונאות, רובוטיקה, ועוד.

 לידאר, ראשי תיבות של Light Detection and Ranging, היא טכנולוגיית חישה מרחוק המודדת את המרחק לעצמים ומטרות עם שילוב של קרני לייזר ומקלטים (רסיברים). טכנולוגיית RealSense LiDAR של אינטל שונה בכך שהיא עושה שימוש בראי MEMS מוקטן לסריקת הסצנה. שיטה זאת מאפשרת להפחית את עוצמת פעימת הלייזר ולהשיג את הלידאר הקטן ביותר, החסכוני ביותר בחשמל ובעל הרזולוציה הגבוהה ביותר. הטכנולוגיה פותחה בהובלת קבוצה של אינטל ישראל.

מבחינת דיוק ומהימנות קצה העומק, ה-L515 יוצרת קטגוריה חדשה לגמרי משום שהיא מספקת דיוק גבוה ועקבי בטווח נתמך של 0.25 מטר עד 9 מטר. היא גם מספקת יותר מ-23 מיליוני פיקסלי עומק מדויקים לשנייה ברזולוציית עומד של 1024 X 768 בקצב של 30 פריימים לשנייה. מצלמת Intel RealSense LiDAR L515  מצוידת במעבד ראייה פנימי, מנגנון לצמצום טשטוש הנובע מתנועה ושיהוי קצר של הפוטון עד לעומק. במארז קל משקל, ה-L515 צורכת פחות מ-3.5 וואט וניתנת להרכבה קלה עם התקנים נישאים ומציעה גמישות הודות לחיי סוללה ארוכים. היא מוכנה לשימוש בכל עת ושומרת את דיוק העומק לאורך כל חייה ללא צורך בכיול.

המצלמה מצוידת גם בחיישן תאוצה, גירוסקופ ובמצלמת וידיאו FHD RGB. היא משתמשת באותו קוד פתוח Intel RealSense SDK 2.0  כמו שאר מוצרי Intel RealSense.

קרדיט: דוברות אינטל.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות