חדשות היום

חברת Microchip חושפת את פרטי משפחת המוצרים ופותחת Early Access Programme עבור משפחת PolarFire® SoC FPGA מאופשרי RISC-V בצריכת חשמל נמוכה

תכנית גישה מוקדמת (Early access program) מתחילה עבור PolarFire SoC, המספקת בו זמנית גם תמיכה ביישומים בזמן אמת ומערכות הפעלה עשירות המעניקות יעילות צריכה ללא מתחרים

עובדות מרכזיות:

  • התחלת Early access programme עבורPolarFire SoC
  • אספקה בו זמנית של תמיכה ביישומי זמן אמת ומערכות הפעלה עשירות
  • יעילות ללא תחרות עם יעילות תרמית ואבטחת defence-grade
  • יכולות Linux®, תת מערכת מיקרו-מעבד מבוססת RISC-V על mid-range PolarFire FPGA

המגמה הקיימת כיום לקראת מכשירי קצה ושערים בעלי יכולות מחשוב אינטנסיביים מובילה לאינטגרציה של יישומי בקרה דטרמיניסטיים מסורתיים עם יכולות עיבוד מוטמעות נוספות הדרושות למערכות חכמות בעלות חיבורים מאובטחים. בתגובה למגמה זו, חברת Microchip Technology Inc. משיקה את תכנית הגישה המוקדמת (EAP) עבור ה- Field Programmable Gate Array (FPGA) PolarFire® System-on-Chip (SoC). הפלטפורמה מציעה את תת-מערכת מיקרו-מעבד בזמן אמת מבוססת RISC-V עם יכולות Linux® בזמן אמת, הראשונה מסוגה בעולם, המותקנת על משפחת mid-range PolarFire FPGA זוכת הפרסים, המספקת את צריכת החשמל הנמוכה באיכות הטובה ביותר, לצד יעילות תרמית ואבטחת defence grade למערכות מוטמעות.

לקוחות EAP מורשים יכולים מעתה להתחיל לתכנן עם מארז העיצוב Libero® SoC 12.3 FPGA וסביבת הפיתוח המשולבת SoftConsole 6.2 מבית Microchip עבור המפתח המוטמע. בנוסף הלקוחות יכולים גם לבצע איתור באגים ביישומים המוטמעים שלהם באמצעות Renode, מודל וירטואלי של תת-מערכת המיקרו-מעבד.

ברוס ווייר (Bruce Weyer), סמנכ”ל היחידה העסקית של Field Programmable Gate Array בחברת Microchip, מסר כי, “באמצעות אספקת ה- SoC FPGA מבוסס RISC-V הראשון בתעשייה לצד האקוסיסטם Mi-V שלנו, חברת Microchip ושותפי ה- Mi-V שלה מובילים שילוב של חדשנות במרחב המוטמע, ומאפשרים למתכננים לפתח סוג חדש לחלוטין של יישומים בעלי יעילות צריכה. אלו יאפשרו ללקוחותינו להוסיף יכולות חסרות תקדים בקצה הרשת עבור צרכי אוטומטיזציה בתקשורת, הגנה, רפואה ותעשייה”.

מוצרי PolarFire SoC מספקים יעילות כוח הנמוכה עד 50 אחוז מהמכשירים התחרותיים בתעשייה. ליעילות זו יתרונות רבים ללקוחות כולל תשלומים מופחתים על חומרים בשל ביטול הצורך במאווררים וכיורי חום. זהו ה- SoC FPGA הראשון עם מקבץ מעבד RISC-V דטרמיניסטי, קוהרנטי ותת מערכת זיכרון L2 דטרמיניסטית המאפשרת פעולת Linux בתוספת יישומי זמן אמת.

התמיכה במערכות הפעלה זמן אמת עשירות, כדוגמת Linux, היא חלק מהאקוסיסטם Mi-V RISC-V המתפתח של חברת Microchip, מארז שלם הכולל כלים ומשאבי תכנון שפותחו על ידי Microchip ומספר רב של גופי צד שלישי שנועדו לספק תמיכה מלאה בעיצובי RISC-V. השותפים לאקוסיסטם המוכנים לספק תמיכה ל- PolarFire SoC כוללים את WindRiver, Mentor Graphics, WolfSSL, ExpressLogic, Veridify, Hex-Five ו- FreeRTOS, כמו גם כלי פיתוח ממערכות IAR ו- AdaCore.

מייקל ג’נארד (Michel Genard), סמנכ”ל ניהול מוצר בחברת Wind River, אמר כי “לתמיכה של VxWorks® ב- PolarFire SoC יש משמעות מכרעת עבור במפתחים המנסים לשלב טכנולוגיות כמו AI תוך עמידה באתגרים הכרוכים ביצירה של מערכות זמן אמת שיאפשרו לחזות את ההתנהגויות שלהן, והיא קריטית לקידום הענף”. הוא מוסיף כי, “בהתחשב בטבע הדטרמיניסטי, עם החשיבות המכרעת לנושאי אבטחה, המאפיינים את יישומי היעד של PolarFire והתמיכה ב- RISC-V, אנו צופים שה- SoC FPGA החדש מבית Microchip יגרום לתשומת לב ניכרת בקרב בסיס הלקוחות העצום שלנו.

סקוט מוריסון (Scot Morrison), מנהל היחידה העסקית של Embedded Platform Solutions בחברת Mentor, אמר כי “צריכה נמוכה היא אחד משיקולי העיצוב המרכזיים עבור מרבית משתמשי Nucleus RTOS, מה שהופך את PolarFire SoC לפלטפורמת מחשוב מוטמעת שההגיון מחייב כי Mentor תספק לה תמיכה. על ידי חיבור Nucleus ל- PolarFire SoC, אנו מאפשרים למפתחים להשתמש ב- Nucleus במסגרת מערך רחב יותר של יישומים דטרמיניסטיים הדורשים יכולות סקלביליות ומהימנות מעולות”. בתוך PolarFire SoC כלולות גם יכולות debug נרחבות כגון זמן ריצה עוקב ופסיבי, Advanced eXtensible Interface (AXI), מוניטור bus של UltraSoC השותפה ל- Mi-V, 50 breakpoints, FPGA fabric monitors והמנתח הלוגי בעל שני הערוצים SmartDebug מבית Microchip. הארכיטקטורה של PolarFire SoC כוללת מאפייני אבטחה כגון Single Error Correction  ו- Double Error Detection (SEC-DED) על כל הזכרונות, הגנת זיכרון פיזי, ליבת קריפטו עמידה Differential Power Analysis (DPA), אתחול אבטחה defence-grade וזיכרון הבזק אתחול של 128 Kb.

כנס RISC-V

שותפי Mi-V, Wind River, Mentor Graphics, WolfSSL, HexFive, Veridify, Digital Core ו- AdaCore יבצעו ידגמו בכנס RISC-V את הפתרונות שלהם על גבי פלטפורמות פיתוח PolarFire SoC.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות