חדשות היום

ניסטק פיתחה יכולת לאיתור רכיבי ריגול במעגלים מודפסים

ניסטק הציגה יכולת לאיתור ומניעת רכיבי חומרה זדוניים במעגלים מודפסים. היכולת מבוססת על מכשיר ה AOI של החברה (Automatic Optical Inspection) תוצרת Nordson (ארה”ב). באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה על המכונה, המערכת מאפשרת לזהות האם קיימים רכיבים אלקטרונים על המעגל שלא אמורים להיות בהתאם למה שהוגדר בפיתוח החשמלי.

התוכנה סורקת את המעגל מבחינה ויזואלית, מעבדת את התמונות המתקבלות ומשווה אותם לרכיבים המופיעים ברשימת החלקים (BOM) המקורית של המעגל האלקטרוני. המכונה מתריעה על רכיבים זעירים שהושתלו במעגל עד לגודל של שמינית המילימטר.

לטענת מומחי אבטחה, בעוד שפירצות אבטחה בסביבת תוכנה, מקבלות מענה נרחב באמצעות אמצעי סייבר מגוונים, פירצות אבטחה ברמת חומרה אינם מטופלות ברמה המתאימה על אף שפירצות אלו הן בעלי פוטנציאל הרס רב יותר ומבטיחות גישה לטווח ארוך יותר לנתונים הארגוניים.

ע”פ תחקיר שבוצע אשתקד ברשת בלומברג האמריקאית, באמצעות חומרה זדונית,  הותקפו עד כה למעלה מ-30 חברות אמריקאית כולל ארגוני ענק כמו אפל ואמזון. לטענת הרשת, בחסות של מדינה, נוספו בחשאי שבבים קטנים ללוחות האם של SuperMicro. לוחות אלה שימשו לימים בשרתים של אפל ואמזון. השבבים היו לכאורה זעירים, לא גדולים יותר מגרגר אורז.  כל המעורבים הכחישו את מעורבותם בנושא.

“השירות שלנו לאיתור הרכיבים הזדוניים הוא מהיר ואמין ברמה הגבוהה ביותר” מסר ארבל ניסן, סמנכ”ל השיווק של החברה “אנו מעוניינים להגן על הלקוחות שלנו מפני פירצות חומרה אלו גם כאשר ההרכבה של המעגלים בוצעה במפעלי ייצור אחרים בארץ ובעולם”


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות