חדשות היום

פוג’יטסו זוכה בפרס הראשון לתחזוקה חזויה באתגרי ה AI של AIRBUS

פוג’יטסו זכתה בפרס ראשון על ידי יצרנית האווירו-חלל העולמית המובילה איירבוס, בתחרות עולמית למציאת השימוש המדויק ביותר במערכת בינה מלאכותית ללא פיקוח.

הדירוג הראשון באתגר Airbus AI Gym1 לניטור מדויק של חיישנים הוענק לפוג’יטסו עבור פיתוח שימוש בבינה מלאכותית ללא צורך פיקוח לאיתור חריגות בנתוני מד תאוצה ממסוקים שטרם עברו אישור של Airbus, וזאת תוך הובלה מתוך 140 חברות אחרות שהשתתפו באתגר.

מהנדסי טיסה מחברים מספר רב של חיישנים למסוקי מבחן כדי לעמוד על כל ניואנס של התנהגות. כדי לשפר את איתור אותות האזהרה המוקדמים בכמות עצומה של נתונים זו, איירבוס הקימה את אתגר ה- AI Gym שלה, ומטפחת את המחקר בדרך חדשה לאיתור מדויק של סוגיות פוטנציאליות, במיוחד מחוללי נתונים. צוות רב-תחומי של מהנדסים מומחים תומך בכל טיסה בכדי ללמוד את המוני התצפיות הללו – השקעה גדולה בכל טיסה שנעשתה. מכיוון שכמעט כל נתוני החיישנים נחשבים ‘נורמליים’, מנגנון זה אמור להיות מסוגל לעבוד ללא הדרכה מוקדמת של המהנדסים.

הפתרון הזוכה של פוג’יטסו השיג דיוק של 93%, תוך מינוף מודל הבינה המלאכותית הלא מבוקרת של
ה- DeepTAN שלה, שנוצר על ידי חטיבת המשנה של החברה, Fujitsu Systems Europe . הפתרון לקח רצפי נתונים ממספר חיישנים וניתח אותם לאורך זמן קבוע, תוך גילוי התנהגות חיישנים חריגה באמצעות אלגוריתם למידה עמוק, המבוסס על גילוי אנומליות רב-משתנים עם טכנולוגית רשתות מסוג Generative Adversarial Networks. פוג’יטסו אימנה ואימצה את האלגוריתם במרכז הנתונים שלה באמצעות 1,677 רצפים של דקה של נתוני מד תאוצה ממסוקי מבחן שטסו במקומות שונים, בזוויות ובטיסות.

פוג’יטסו מתכננת לשחרר לתעשייה את הפתרון שלה לניתוח סדרות זמן ללא פיקוח, המשלים את DeepTAN עם פונקציונליות מקצה לקצה, צינורות נתונים משולבים ואלגוריתמים מפותחים נוספים.

פונקציות חדשות כוללות מנגנון מפוקח למחצה לסיווג סוג חריגת החיישנים, תוך מתן מענה לחובה של מהנדסים ושירותי תחזוקה כדי למצוא את גורם השורש לאנומליות, ולפרש נתונים ומתאם רב-משתנים בין כל טיסות הבדיקה בתוכנית. החברה תוכל להביא ערך ללקוחות ברחבי מחזור החיים של המטוס, החל מטיסות מבחן וטרום-שילוח לחברות תעופה וכלה בארגונים המספקים תחזוקה, תיקון ושיפוץ לתעשיית התעופה.

איאן גודפרי, מנהל פתרונות עסקיים ב- Fujitsu Systems Europe, אומר: “הזכייה בפרס הראשון באתגר נתונים זה לא רק מבליטה את המומחיות והטכנולוגיות המובילה בעולם של פוג’יטסו – היא גם מספקת הוכחות קונקרטיות ליכולת שלנו ליישם אותם על תרחישים עסקיים בעולם האמיתי. המושגים בהם השתמשנו בבעיה ספציפית זו הראו לנו כיצד טכניקות הלמידה העמוקות החדשות הללו לא רק מסייעות ליצרנים אלא לחברות העובדות לתחזק מטוסים גם בשירות.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות